Наша сеть партнеров Banwar
Всередині залізного коня не так вже й мало рідини.
Як подбати про рідкому середовищі свого автомобіля Дмитро Капітун https://cdn.segodnya.ua/img/article/7953/31_main_new.1486395898.jpg https://cdn.segodnya.ua/img/article/7953/31_tn.1486395898. jpg 2017-02-11T07: 28: 00 + 02: 00 Авто як часто потрібно перевіряти авторідини, як правильно це робити і коли потрібно міняти
Про те, що паливо в автомобілі не єдина рідина і що масло теж потрібно міняти регулярно, знає навіть початківець власник. Але в машині є ще кілька рідин, за якими потрібно стежити і які час від часу потрібно міняти. Про них ми сьогодні нагадаємо.
МОТОРНЕ МАСЛО
Масло в двигуні призначене для змащування деталей циліндро-поршневої групи. В процесі роботи двигуна воно піддається величезним перепадів механічних і теплових навантажень. Адже в картері двигуна масло взимку під час стоянки охолоджується до негативних температур, а вже під час пуску двигуна змащує деталі в найгарячіших частинах двигуна, де відбувається згорання палива. Природно, в таких умовах навіть найкраще масло не буде жити вічно. І вчасно міняти його важливо, адже на кону - ресурс двигуна, ремонт якого обходиться дорого.
ЯК ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЧАСТО. Власникам старих "Жигулів" рекомендували перевіряти рівень масла чи не при кожному заїзді на заправку. У сучасних авто немає необхідності в такій частій перевірці, досить один раз на місяць. І важливо робити це правильно. Автомобіль повинен стояти на рівному майданчику: при будь-якому нахилі рівень буде показаний неправильно. Заглушивши двигун, відкрийте капот і дістаньте масляний щуп. Відразу він не покаже коректний рівень: під час роботи двигуна масло циркулює. Щуп необхідно протерти, потім вставити назад до упору і через кілька секунд вийняти назад. Тепер рівень масла відповідає дійсності. Якщо він не відповідає рекомендаціям виробника (зазвичай він повинен знаходитися між позначками min і max на щупі), його необхідно долити, причому для доливання використовується той же масло, яке залито в двигун. Змішувати різні масла не допускається!
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Думки різняться: від 6-8 до 15-20 тис. Км. Ми ж рекомендуємо суворо дотримуватися інструкції до авто. Ніхто, крім виробника, не може дати кращих рекомендацій по інтервалу заміни масла. І нагадаємо: разом з ним змінюється і масляний фільтр!
ТРАНСМІСІЙНЕ МАСЛО
Його функція - змащувати шестерні та інші деталі, на які припадає значне навантаження в процесі передачі крутного моменту від двигуна колесам.
Як перевіряти і як часто. Власникам авто з механічною коробкою передач, швидше за все, ніколи не доведеться перевіряти рівень масла в ній. Більш того, МКПП практично ніколи не оснащуються щупами для такої перевірки. Також не потребують перевірки рівня і провідні редуктори (мости). Таким чином, контроль рівня масла в трансмісії може здійснюватися тільки під час регламентних робіт в умовах сервісу.
Виняток - коли під машиною виявляються ознаки витоку рідини і є підозра, що тече з трансмісії. Але тоді краще відразу ж звернутися в сервіс. А ось власникам машин з "автоматом" варто перевіряти рівень в трансмісії одночасно з перевіркою рівня моторного масла, адже більшість поломок АКПП пов'язані з недоглядом. Зазвичай щуп трансмісії знайти нескладно: він червоного кольору. А ось процедура перевірки відрізняється від моторного масла: двигун повинен бути заведений, а коробка передач прогріта. Варто вивчити документацію, оскільки в деяких авто рекомендується перевіряти при працюючому моторі, в деяких - при заглушеному (але після прогріву!).
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Відповідь на це питання дасть лише сервісна книжка.
ОХОЛОДЖУЮЧА РІДИНА
Завдання антифризу, тобто охолоджуючої рідина, по-іншому званої тосолом, - відводити тепло від двигуна. Система охолодження автомобіля складна і збалансована, тому при нестачі антифризу температурний режим двигуна буде відрізнятися від нормального. Чим нижче рівень охолоджувальної рідини, тим ближче двигун до "закипання", здатного викликати дорогим ремонтом.
ЯК ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЧАСТО. Під капотом кожного автомобіля, незалежно від марки або моделі, є розширювальний бачок. Він завжди легко доступний, щоб зручно було перевіряти і доливати рідину. На ньому зазвичай розташовані мітки мінімально і максимально допустимого рівня. Варто підтримувати рівень посередині між цими мітками. Переливати рідину не варто: при нагріванні вона розширюється і може потекти через край.
Перевіряти рівень антифризу варто при кожному регламентному обслуговуванні автомобіля, але не рідше ніж раз на 2-3 місяці. І звичайно ж, це варто зробити одразу, якщо система охолодження працює недостатньо ефективно.
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Раз на 2-3 роки рідину треба повністю міняти, оскільки її властивості з часом погіршуються. Але якщо антифриз поміняв колір - став темним і каламутним, - краще не зволікати із заміною, а зробити це якнайшвидше: можливо, просто попався неякісний.
ГАЛЬМІВНА РІДИНА
Гальмівна система - одна з найважливіших в будь-якому автомобілі, адже від її безвідмовності залежить безпека. Тому стежити за станом гальмівної рідини повинен кожен водій (за винятком, звичайно, тих, хто їздить на вантажівках з пневматичними гальмами).
ЯК ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЧАСТО. Багато власників сучасних автомобілів вважають, що перевіряти кількість гальмівної рідини не потрібно взагалі, адже на приладовій панелі є індикатор, який загориться в разі падіння рівня нижче допустимого. Але перестрахуватися все-таки варто і хоча б одночасно з заміною моторного масла заглянути в бачок з гальмівною рідиною.
Одночасно з цим можна заглянути і в гідропривід зчеплення, щоб перевірити рівень рідини в ньому.
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Раз в два роки. Але якщо в процесі перевірки рівня виявиться, що рідина поміняла колір і стала коричневою або ще темніше, краще не тягнути. Гальмівна рідина повинна бути золотистого кольору.
ГІДРОПІДСИЛЮВАЧ КЕРМА
Гідравлічний підсилювач керма дозволяє зробити керування автомобілем простим і не вимагає зусиль. Багато водіїв вже й не пам'ятають, що таке кермо без підсилювача. Але щоб не відчути на собі всі "принади" тугого керма, потрібно стежити за рівнем рідини в бачку гідропідсилювача.
ЯК ПЕРЕВІРЯТИ І ЯК ЧАСТО. Перевірку рівня рідини в бачку Гура рекомендують проводити один раз на місяць. Зробити це досить просто: достатньо знати, де під капотом знаходиться бачок гідропідсилювача. Варто відзначити, що в справному підсилювачі рівень рідини не може впасти нижче мінімальної позначки, тому, якщо таке трапилося, не зволікайте з відвідуванням СТО, щоб знайти причину витоку. Характерною ознакою низького рівня рідини також є скрип і інші сторонні звуки в рульовому колесі.
ЯК ЧАСТО ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ. Відповість інструкція: одні виробники рекомендують проводити заміну раз в 80 тис. Км, інші наказують не змінювати її взагалі, якщо рівень в нормі.
" ВОДА "У омивача і гидрокорректор ФАР
У машині є ще кілька рідин: в омивачі або гидрокорректор фар. З першим все зрозуміло. Перевірка бачка омивача і долівка рідини залежать від інтенсивності його експлуатації: якщо посушливим літом туди можна взагалі не заглядати, то в період осінньо-зимового міжсезоння це доводиться робити чи не кожен день.
Рідина в гидрокорректор фар перевіряти і змінювати не потрібно: вона буде служити протягом усього ресурсу гідроприводу.
Читайте найважливіші та найцікавіші новини в нашому Telegram
Підписуйтесь на нашу розсилку