Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як правильно управляти роботизованою коробкою передач

  1. Трохи про пристрій
  2. особливості управління
  3. Чи потрібна прогрів коробки?
  4. Початок руху на підйом, його подолання, спуск
  5. Зупинка, парковка
  6. інші режими
  7. Корисні поради

Наша сеть партнеров Banwar

На сучасних автомобілях використовується кілька видів коробок передач - механічна, автоматична, варіаторная. Механічна коробка відрізняється своєю надійністю, але вимагає від водія навичок управління. Автоматична ж значно простіше в управлінні, але більш «примхлива» в технічному плані. Нещодавно ж конструктори випустили ще один тип КПП - роботизована. У ній вони постаралися з'єднати воєдино надійність «механіки» з зручністю «автомата». І це у них вийшло - все більше автовиробників комплектують свої авто роботизованою коробкою передач.

Трохи про пристрій

Суть такої коробки досить проста - є механічна КПП і електронний блок її управління Суть такої коробки досить проста - є механічна КПП і електронний блок її управління. У РКПВ всі функції, які повинен був виконувати водій з механічною коробкою (вижим зчеплення, переклад важеля коробки в потрібне положення) виконується актуаторами - сервопріводамі електронного блоку.

Завдяки цьому надійність КПП зросла за рахунок використання класичної «механіки» і зросла зручність її користування. Водієві всього лише необхідно переводити селектор в потрібне положення (як в автоматичній КПП) і насолоджуватися їздою, а електронний блок подбає про те, щоб виконувалося перемикання передач.

Пристрій роботизованою коробки передач

При цьому багато роботизовані коробки оснащуються ще і ручним управлінням, що дозволяє управляти водію коробкою самостійно, з єдиною відмінністю - немає необхідності вичавлювати зчеплення.

особливості управління

Деякі режими роботи РКПВ отримала від   автоматичної коробки   , а саме: Деякі режими роботи РКПВ отримала від автоматичної коробки , а саме:

  • «N» - нейтраль. Режим, при якому крутний момент на колеса від КПП не передається. Тобто двигун працює, на коробку передається обертання, але через положення шестерень на колеса воно не передається. Використовується при тривалій стоянці авто, перед початком руху, після зупинки;
  • «R» - рух заднім ходом. Тут все просто, водій переводить селектор в це положення і авто рухається назад.

Інші ж режими роботизованою коробки мають своє позначення:

  • «А / М» або «Е / М» - рух вперед. Цей режим відповідає режиму «D» автоматичної коробки, тобто автомобіль рухається вперед, а КПП виробляє перемикання передач. У режимі «М» виконується ручне управління. Перекладом селектора в певний паз вибирається необхідний режим;
  • «+», «-» - перемикач передач. Короткочасні переклади селектора в сторону «+» або «-» забезпечують перемикання передачі при ручному режимі управління «М».

Чи потрібна прогрів коробки?

Начебто все просто, і нічого складного в управлінні такої коробки немає - досить перевести селектор в потрібне положення, і почати рух. І все ж слід знати, як управляти коробкою робот, щоб вона працювала без проблем.

Почнемо з цікавого питання - чи потрібно прогрівати КПП перед початком руху взимку? Для автоматичної коробки в зимовий період прогрівання обов'язковий і виконується він короткочасним перекладом селектора в усі положення.

Роботизована коробка, по суті, механічна і не вимагає прогрівання. І все ж взимку перед початком руху прогріти РКПВ слід, хоча це не зовсім прогрів. Під час стоянки масло в коробці стікає вниз і через мороз загусає. Тому рекомендується взимку після запуску мотора дати час, щоб масло скоріше не прогрілося, а просто розтеклося по елементам коробки, знижуючи між ними тертя. Досить просто постояти пару хвилин з заведеним мотором, при цьому селектор переводити в різні режими не потрібно, достатньо тримати його в положенні «N». Після цього рух потрібно починати плавно, без різких ривків і проїхати так хоча б 1 км, що забезпечить повний прогрів масла.

Початок руху на підйом, його подолання, спуск

Початок руху на підйом, його подолання, спуск

Багато автомобілів з РКПП не обладнані системою допомоги старту на підйом, тому правильно починати рух потрібно навчитися самому водієві. При старті на підйом з роботизованою коробкою необхідно діяти так, як і з «механікою». Для початку руху селектор переводиться в режим «А», плавно натискається акселератор і одночасно авто знімається з ручника. Така дія виключить відкат авто назад. Одночасно жати на газ і знімати з ручника слід потренуватися, щоб водій відчував двигун і розумів, коли зчеплення початок включатися і можна знімати з ручника.

При початку руху на підйом в зимовий період краще використовувати ручний режим, при цьому встановлювати першу передачу. Сильно газувати не варто, щоб не було пробуксовки коліс.

При русі на підйом при обраному автоматичному режимі коробка самостійно почне переходити на знижені передачі, що є цілком логічним, адже при підвищених обертах подолати підйом легше. Така КПП оснащена гіроскопом, який визначає положення автомобіля, і якщо датчик показує підйом, то коробка буде працювати відповідно. Можна здійснювати рух і в ручному режимі, зафіксувавши певну передачу. Важливо розуміти, що РКПВ не дасть рухатися в натяг, тому при підйомі обертів двигуна повинні бути не менше 2500 об / хв.

При спуску ж ніяких дій від водія не потрібно. Досить перевести селектор в положення «А», і зняти ручник. При цьому авто буде виробляти гальмування мотором.

Зупинка, парковка

І третій важливий питання - правильність паркування і зупинок. Після повної зупинки авто, селектор необхідно перевести в нейтраль «N», поставити на ручник і після заглушити двигун. При короткочасних зупинках переклад селектора в нейтраль необов'язковий, цілком можна залишатися і на режимі «А». Але варто враховувати, що при зупинці зчеплення залишається вичавленим. Тому в пробці або на світлофорах, коли зупинка затягується по часу, все ж слід переходити на нейтраль.

інші режими

Це основні правила, як управляти роботизованою коробкою. Але є й інші особливості, наприклад, деякі РКПВ мають доповнені режими - спорт і зимовий, так звана «сніжинка».

«Сніжинка» спрямована на те, щоб якомога плавніше і без пробуксовок почати рух на вкритій льодом. Все що вона робить, це забезпечує початок руху відразу з другої передачі і більш плавні переходи на підвищені передачі.

Все що вона робить, це забезпечує початок руху відразу з другої передачі і більш плавні переходи на підвищені передачі

Режим «спорт» виробляє перехід на підвищені передачі при великих оборотах, ніж в звичайному режимі. Це дозволяє швидше прискорюватися. Тобто, якщо при звичайному режимі перехід на 2 передачу виконувався, наприклад, при 2500 об / хв, то в режимі «спорт» цей перехід буде здійснюватися при 3000 об / хв.

Тепер про можливість переходу з автоматичного режиму в ручний і навпаки під час руху. Роботизована коробка без проблем дозволяє це робити. Також дозволяється самостійно знижувати або підвищувати передачу для зміни швидкості руху. Але варто враховувати, що повністю управління коробкою електронний блок не передасть, він буде постійно контролювати роботу.

Тому якщо водієві заманеться перейти, наприклад, на дві передачі вниз, то електронний блок зробити це дасть, але при цьому проконтролює обертів двигуна і якщо вони не будуть відповідати обраній передачі, електроніка самостійно виконає перехід на допустиму передачу - спрацює так звана «захист від дурня ».

Тут все просто - електронний блок запрограмований так, що кожній передачі відповідає певний діапазон оборотів двигуна. І якщо обрана вручну передача відповідає своїм діапазоном, то коробка виконає перемикання, а якщо немає - включить необхідну швидкість.

Корисні поради

Наостанок деякі рекомендації по експлуатації та обслуговуванню роботизованою коробки.

Така коробка «не терпить» різких натискань на педаль газу, тому краще здійснювати рух в спокійному режимі. Навіть при необхідності прискоритися - краще жати на акселератор плавно, при цьому варто перейти в ручний режим. А при гальмуванні слід навпаки - переходити в автоматичний режим.

Особливістю РКПВ є наявність невеликих поштовхів при перемиканні передач. Від них можна позбутися досить просто - при перемиканні передач скидати оберти двигуна, тобто діяти за аналогією зі звичайною механічною коробкою.

Наявність ручного режиму дозволяє навіть виконувати виїзд «враскачку» в разі, якщо авто застрягло в заметі. Але при цьому на користь КПП це не піде, тому що буксувати на РКПВ не рекомендується, це може привести до декалібровке виконавчих механізмів. Тому застрягле авто все ж краще витягувати із залученням сторонньої допомоги.

Обов'язково при кожному ТО робити ініціалізацію і проводити діагностику стану РКПВ, що дозволить усунути всі несправності коробки ще на ранньому етапі.

Є й інші дрібні особливості таких коробок, які залежать від виробника. Ними краще відразу поцікавитися, щоб в подальшому не виникло непорозумінь з експлуатацією роботизованою коробки.

Чи потрібна прогрів коробки?
Почнемо з цікавого питання - чи потрібно прогрівати КПП перед початком руху взимку?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов