Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні в Києві відбудеться офіційна презентація Peugeot 2008 , Продажі якого стартують у нас в лютому. InfoCar.ua вже встиг детально ознайомитися з новинкою ще в минулому році . А під кінець 2013 року стали відомі ціни і комплектації на 2008. А давайте подивимося, як виробляють цей субкомпактний кросовер?
Для цього ми вирушили до французького міста Мюлуз, де розташований складальний завод концерну PSA. Саме з його конвеєра і сходить Peugeot 2008. Завод в самому центрі промислової Європи входить в п'ятірку найбільших підприємств Франції. Зараз тут збирають три моделі, крім 2008-го це також Citroen C4 і DS4. Цікаво, що "новачок" не тільки потіснив побратимів по концерну, витиснувши їх на одну складальну лінію, а сам повністю зайнявши другу. Він вижив і "молодшого брата" - хетчбек 208, виробництво якого перенесли на інший завод. "Молодим усюди в нас дорога ..." А все через високий попит, яким користується зараз 2008-й в європейських країнах. Мюлузскому заводу доводиться задовольняти цей попит поодинці, тому як виробництво моделі для азіатських ринків стартує тільки в цьому році. 60% випущених авто йде на експорт, велика частина якого припадає на Іспанію, Німеччину і Великобританію.
Відзначимо, що в свій час з воріт заводу виїжджали такі бестселери Peugeot, як 106, 205 і 206, 307 і 308. Крім того, в Мюлузе випускають і компоненти для майбутніх автомобілів. Наприклад, на сьогодні це електромотор для гібридного 508-го RXH.
Екскурсія по заводу починається в цеху, де з рулонів стали поступово починає формуватися автомобіль. У заводу шість різних постачальників стали, але більш детальна інформація - комерційна таємниця. Особлива гордість інженерів - це величезний прес, в якому відбувається "розмотування" цих самих рулонів, нарізка сталевої стрічки на потрібні шматки і створення з них готових деталей шляхом пресування. Так з'являються елементи з яких створюється автомобіль. Цей верстат не тільки один з найсучасніших на сьогодні, але і найдорожчих. Його вартість 15 млн. Євро. Такі гроші платяться не тільки за вміння "розмотувати" і "пресувати", але і за швидкість роботи, адже прес може видавати до 1500 деталей в годину. Ще одна перевага це швидка зміна прес-форми. 15 хвилин часу і ось уже з надр преса виходу не капоти, а, наприклад, двері.
Один з наших питань полягав в тому, який рівень автоматизації на підприємстві. Незважаючи на досить широке застосування роботів, людська праця як і раніше незамінний. Таким чином, на тисячу роботів в середньому припадає тисяча робітників.
З готових виштамповок зварювальні роботи починають робити кузов майбутнього автомобіля. 4,5 тисячі разів робот доторкнеться до різних деталей 2008-го - саме стільки точок зварювання на кузові.
Коли остов кузов буде готовий, по конвеєрній стрічці загальною довжиною в 3 км він потрапить на лінію навісного обладнання, де йому навісять двері, капот і багажник. Всі елементи повинні бути прикріплені відповідно до дозволеними допусками і зазорами, за чим строго стежить лазерна автоматика і контролери. Вибіркова перевірка автомобіля на різних етапах виробництва - звичайна робоча практика і всього налічується дві тисячі точок контролю.
Потім кузова надходять в цех забарвлення, де однакові до цього сіро-сталеві кузова отримують перші ознаки індивідуалізації. До речі, після фарбування двері знову знімуть, щоб не заважали процесу остаточного складання. Це один з найцікавіших етапів, адже буквально на очах народжується новий автомобіль. У салоні кріпляться деталі внутрішньої обшивки, частина проводки і електроніки, після чого настає найвідповідальніший момент: двигун в зборі з шасі стикується з кузовом. Все точно швидко і без збоїв.
Хоча, іноді осічки все ж трапляються і тоді над конвеєром ллється мелодійна музика. Для нас, екскурсантів, приємна фішка, а ось для майстра дільниці, на якому це сталося справжнє ЧП. Добре, якщо щось по дрібниці, і недолік вдасться швидко усунути. Найгірше, якщо раптом зупиниться конвеєр або навіть його частина. Кожна хвилина затримки означають мільйонні збитки для компанії.
Просуваючись уздовж конвеєрної стрічки наголошую, що робочих стало більше, все-таки не вся праця можна автоматизувати. В основному це стосується фінальних етапів зборки салону і всілякої дріб'язку. На нас уваги майже не звертають, не до цього. Адже тільки на перший погляд здається, що конвеєр рухається повільно. Насправді ж робочі рухаються дуже динамічно, буквально впритул встигаючи закінчити свою операцію на одному автомобілі, як ось уже "під'їжджає" наступний. І так 7 годин на день і 5 разів на тиждень.
Завод в Мюлузе є найбільшим недержавним роботодавцем в провінції Ельзас. Всього на підприємстві працює близько 8 тисяч працівників, серед яких чимало жінок. Мінімальна зарплата робочого складає 1500 Євро, до яких додаються різні премії і виплати, а також "13 зарплата". Робочі також отримують премії за результатами фінансової діяльності підприємства за рік. Чим вище була прибуток в цілому, тим більше премії кожному.
Але є ще одна, дуже цікава бонусна програма. Кожен робітник може купити випускаються на заводі моделі з пристойною знижкою, яка доходить до 25%! Мова йде не тільки про авто в сім'ю, але також і для перепродажу. Провести її можна не раніше, ніж через півроку після покупки. Звичайно, підпільний бізнес на таких бонуси створити не вийде, але отримати легальну надбавку до зарплати, потроху і цілком легально приторговуючи автомобілями - цілком!
У важкій роботі - а робота навіть на сучасному конвеєрі саме така - французьким трудящим допомагають профспілки, всіляко відстоюють їх інтереси. Наприклад, перед зйомкою кожного епізоду ми зобов'язані були отримати згоду кожного (!) З робочих, які працюють в бригаді.
Ось ми і підійшли до закінчення конвеєра. Перший пуск двигуна, і новенькі Peugeot 2008 бадьоро виїжджають своїм ходом. Відбувається це приблизно кожну хвилину і п'ятнадцять секунд, за годину таким чином "народжується" 45 автомобілів. До цього 2008-ий провів на конвеєрі 7 годин і ще стільки ж йому належить провести на різних ділянках перевірки. Тільки після цього автомобілі завантажать в автовоз і відправлять до дилерів по всій Європі, в тому числі і в Україні.
20 січня 2014 року. Владислав Матяш , InfoCar.ua
2008. А давайте подивимося, як виробляють цей субкомпактний кросовер?