- Протектор міряють сертифікованої лінійкою або штангенциркулем
- Чіткого механізму визначення віку і росту дитини немає
- Водій може прийти на розбір в ДАІ з дитиною і виміряти його лінійкою
- Пристебнуті батьки непристебнуті дітей: Особиста думка
Наша сеть партнеров Banwar
Уже місяць білоруські водії їздять за новими ПДР. Але існують і спірні моменти, що виникають між водіями і співробітниками ДАІ.
Найбільше водії звернули увагу на два зміни в правилах. По-перше, зимова гума стала обов'язковою з 1 грудня по 1 березня. Крім того, тепер при їзді на обледенілому або засніженому дорожньому покритті потрібно використовувати гуму із залишковою глибиною протектора не менше 4 мм.
Друга зміна - дітей до 12 років обов'язково потрібно возити в дитячому кріслі або бустері, навіть на задньому сидінні. Головне, щоб ремінь безпеки проходив через груди. Виняток зробили для дітей вище 150 см і в разі, якщо дитину перевозять в таксі.
Ці нововведення тут же почали обговорювати на форумах і в соцмережах. Найбільше водіїв хвилює, як саме інспектор ДАІ повинен визначати глибину протектора і перевіряти вік і зростання дітей.
- Виходить, інспектор повинен ходити з лінійкою? Це ж буде як в мультику про Простоквашино: "А зараз я буду вашого хлопчика вимірювати!" Чи має інспектор право це робити? Як він буде визначати вік, адже дитина не зобов'язаний носити з собою свідоцтво про народження? Але якщо інспектор ДАІ не може довести порушення, то він не зможе виписати штраф! - сподіваються водії.
Протектор міряють сертифікованої лінійкою або штангенциркулем
Для початку розберемося з протектором. Методи його вимірювання вказані в документі, названому СТБ 1641-2006. Там чітко прописано, що вимірювання залишкової глибини протектора можна провести двома способами: візуально за спеціальними індикаторами зносу і за допомогою спеціальних шаблонів, штангенциркуля або лінійки.
- Граничний знос шин, що мають індикатори зносу, фіксують при рівномірному зносі малюнка протектора по появі одного індикатора, а при нерівномірному зносі - по появі двох індикаторів в кожному з двох перетинів колеса, - сказано в документі.
А глибину протектора вимірюють на ділянці, "обмеженому прямокутником, ширина якого дорівнює половині ширини бігової доріжки протектора, а довжина дорівнює 1/6 довжини окружності шини по середині бігової доріжки протектора". Якщо знос нерівномірний - вимірювання потрібно провести "на кількох ділянках з різним зносом, сумарна площа яких має таку ж величину".
Відзначимо, що якийсь потрапило лінійкою або штангенциркулем вимірювання провести не можна - на ці прилади повинен бути сертифікат, де буде вказана дата повірки вимірювального приладу. Якщо у інспектора знайдеться такий інструмент, він повинен самостійно провести виміри.
Чіткого механізму визначення віку і росту дитини немає
Визначити, якого віку дитина і скільки в ньому сантиметрів зросту, щоб довести, що є порушення правил перевезення маленького пасажира, набагато складніше. За словами співробітників ДАІ, чітко прописаного механізму тут немає. Про особливості виявлення таких порушень kp.by розповів інспектор ВДАІ Фрунзенського РУВС Мінська Сергій Нежута:
- Інспектор починає складати протокол тільки тоді, коли він впевнений в порушенні. І повірте, якщо дитина на око виглядає на 12 років, сидить без дитячого автокрісла, але пристебнутий ременем і ремінь не проходить по його шиї - ніхто не буде пробувати доводити протилежне. Інша справа, якщо інспектор бачить, що дитина маленька за віком або низького зросту.
За словами Сергія Нежути, у інспекторів є кілька методів, щоб довести порушення:
- По-перше, ми запитуємо самої дитини, як його звуть і скільки йому років. По-друге, запитуємо у водія, чи його це дитина і скільки йому років. Якщо дитина його, то можемо попросити водія показати паспорт, щоб подивитися вписаних туди дітей.
Але може бути так, що паспорти з собою немає. Тоді інспектор може зв'язатися з черговою частиною і зробити запит з автоматизованої системи "Паспорт". У ній зберігаються дані на всіх громадян, включаючи сімейний стан і наявність дітей.
Водій може прийти на розбір в ДАІ з дитиною і виміряти його лінійкою
Але і заходів, описаних в попередньому пункті, часом буває недостатньо.
- Якщо інспектор впевнений в тому, що порушення є, він починає відносно водія адміністративний процес. Тобто складає протокол, де вказує всі моменти. Протягом 10 днів з моменту винесення постанови водій, якщо він не згоден з порушенням, має право оскаржити рішення відповідно до чинного законодавства. Теоретично він може навіть прийти на розбір справи до начальника ДАІ з лінійкою і при всіх виміряти свою дитину! І повірте, ніхто у нього не зажадає сертифікат на лінійку або щось ще. Якщо буде очевидно, що дитина вище 150 сантиметрів, цього буде достатньо для припинення справи.
За словами Сергія Нежути, за місяць нових ПДР особливо важливих водіїв, які, наприклад, взагалі відмовляються підписувати протокол, він не зустрічав. Чи не розповідали таких історій і його колеги з інших районів. Як можуть надходити інспектори з самими незговірливими і принциповими водіями?
- Якщо, скажімо, водій нічого підписувати не хоче, тоді йому в присутності двох понятих роз'яснюються права та обов'язки, повідомляється про місце і час розгляду його справи і відпускають. А далі механізм колишній - розгляд справи у начальника ДАІ району. Якщо водій на розгляд не з'явиться - справа розглянуть без нього, а про рішення повідомлять поштою. Водій може штраф сплатити, а може оскаржити рішення у вищій інстанції - в ДАІ міста.
***
Пристебнуті батьки непристебнуті дітей: Особиста думка
... Під Брестом мама не впоралася з керуванням, врізався в дерево. Двомісячна дівчинка, яку везли на передньому кріслі в колисці, опинилася в лікарні з переломами. Мама не постраждала.
... Гомельчанка поклала п'ятимісячного сина на переднє крісло, в дорозі виїхала на зустрічну смугу, врізалася в мікроавтобус. Малюк помер в машині швидкої допомоги. Мама залишилася жива.
Зведення ДТП, аварій за участю дітей ми чуємо чи не щодня. Майже ніколи не співвідносячи ці "постраждав, поранено, загинув" з собою і своїми близькими. Особисто я назавжди запам'ятаю саму нервову в своєму житті поїздку - зі знайомою, яка недавно народила. Мама-водій була пристебнута, немовля лежав в перенесенні на задньому сидінні. Я сіла ззаду, щоб притримувати люльку, яка підскакувала на кожному вибої, а в голові крутилося: "Що, якщо на дорогу вибіжить пішохід? Різко загальмує машина попереду? Що буде з цією колискою-пір'їнкою і чотирикілограмовий чоловічком в ній?" На щастя, все обійшлося. На жаль, мама продовжила возити сина-підлітка без автокрісла. Дороге, каже, а вона досвідчений водій, та й взагалі, раніше їздили без крісел - все обходилися ... Але раніше не було такої кількості авто, такого трафіку і такого числа водіїв!
До речі, раніше водії вважали, що і пристебнутися за кермом - дати слабину. Пам'ятайте таку думку? Багато довго перенавчалися, але зараз пристібаються все: дотримуються правил, рятують життя. Пристебнуті батьки непристебнуті дітей ...
Як добре, що тепер правила змінили, ввели штрафи, і водіям доведеться дотримуватися їх. Купити автокрісло (ціною від 500 тисяч рублів, до речі), встановити в машині, посадити в нього дитину, пристебнути. Врятувати йому життя. Статистика говорить: автокрісла рятують життя дітей практично завжди.
// Дитячі автокрісла і бустери в каталозі АвтоГродно.
Виходить, інспектор повинен ходити з лінійкою?Чи має інспектор право це робити?
Як він буде визначати вік, адже дитина не зобов'язаний носити з собою свідоцтво про народження?
Як можуть надходити інспектори з самими незговірливими і принциповими водіями?
Я сіла ззаду, щоб притримувати люльку, яка підскакувала на кожному вибої, а в голові крутилося: "Що, якщо на дорогу вибіжить пішохід?
Різко загальмує машина попереду?
Що буде з цією колискою-пір'їнкою і чотирикілограмовий чоловічком в ній?
Пам'ятайте таку думку?