- Для чого робити затяжку? Перш ніж почати роботу, давайте ознайомимося, що собою являє цей механізм....
- Схема затяжки болтів ГБЦ
- Загальні правила затяжки
- Відео "Затягування автомобільних болтів"
Для чого робити затяжку?
Наша сеть партнеров Banwar
Перш ніж почати роботу, давайте ознайомимося, що собою являє цей механізм. Матеріалами для виробництва гбц можуть бути: легований чавун або алюмінієвий сплав. Це кришка, яка закриває циліндри. Виконує наступні функції:
- Захисну. Вона захищає блок циліндрів;
- У гбц передбачені порожнини для: втулок клапанів, опорних шайб клапанних пружин, для кріплення впускного і випускного колекторів;
- У передній її частині розташований отвір для розміщення натяжителя ланцюга і приводу распредвала;
- Є отвори для свічок запалювання.
Затягування болтів головки блоку циліндрів потрібно проводити для того, щоб запобігти утворенню мокротиння на місці з'єднання розглянутих елементів. Відбувається це, як правило, через витік масла.
Як визначити момент затяжки
На жаль, не всі автомобілісти в курсі, що сьогоднішні автомобільні моделі не потребують затягуванні болта головки блоку циліндра. Раніше дана операція необхідна була для успішного проходження першого техогляду. Але ці часи вже канули в лету і сьогодні навіть на двигунах ВАЗа затягування проводити не потрібно. Єдині моделі, які потребують затяженіі, - Москвич, УАЗ і подібні моделі.
Як вже було сказано, час затягування - поява мокроти на місці з'єднання головки і блоку циліндра. Відбувається це з кількох причин:
- через поломки прокладки потрібно нам механізму;
- викривлення його через перегрів двигуна;
- спочатку неправильно затягнутого шурупа гбц.
Більшість автотехніки рекомендують по проходженню однієї тисячі кілометрів відразу після ремонту цього механізму робити вирівнювання моменту затягування.
Схема затяжки болтів ГБЦ
Затягування болтів гбц прохід в два етапи.
- Перший етап: 1-10 закріплюється моментом 3,5 - 4,1 кгс * м;
- Наступний етап передбачає використання цих же штифтів, але затягування моментом 10,5 - 11,5 кгс * м;
- Моментом 3,5 - 4,0 кгс * м. затягується останній (одинадцятий) шуруп;
- Далі я опишу схеми закріплення штифтів ВАЗ 2108 - 09, Samara і 16-ти клапанних двигунів ВАЗ.
У першому випадку порядок робіт аналогічний класичному, проте проходить в чотири етапи:
- Шурупи затягуються моментом 2,0 кгс * м.
- Вони ж закріплюються моментом 7,5 - 8,5 кгс * м.
- Доворачивать на 900.
- Ще доворачивать на 900.
У другому хід робіт здійснюється в три етапи:
- момент затягування - 2,0 кгс * м .;
- далі довернуть шурупи на 900;
- прийом - ще раз довернуть шурупи на 900.
Загальні правила затяжки
Початок процесу повинно відбуватися з вивчення керівництва по експлуатації та ремонту машини.
Для роботи потрібно ознайомитися з:
- алгоритмом затягування болтів даного пристрою;
- потрібним часом сили для затягування болта кріплення головки блоків циліндра;
- рекомендованими для закріплення штифтами.
Загальні правила затяжки існують при наявності різних параметрів і застосовуються в роботі з усіма видами двигунів:
- Що стосується контролю моменту затяженія шурупів розглянутого механізму, то тут потрібно використовувати спеціальний динамометричний ключ.
- Простий гайковий ключ не використовують в даному випадку.
- Потрібен час рівне часу початку руху гвинта застосувати до затягнення.
- Слід пам'ятати, що перед процесом потрібно уважно перевірити різьблення штифтів.
- Чи не застосовуйте пружинний гвинт вдруге - це призведе до витоку масла через прокладку розглянутого елемента.
- Болти типу TTY не слід застосовувати для дотяжки або підтяжки головки блоку циліндра, оскільки даний вид болтів застосовується для алюмінієвих головок блоку циліндрів. Всю інформацію по шурупам TTY можна знайти в інструкції виробника машини.
- Слід брати до уваги також і цифри часу затягування прокладки і часу затяженія двигуна, і при цьому, не допускати розбіжності в них. Детальна інформація вміщена в специфікації прокладки для головки приладу.
- При роботі з шурупами кріплення головки блоків циліндра з тупиковим отвором, необхідно стежити за заливкою масла. Наливати його потрібно акуратно, щоб не перелити, оскільки це призведе до того, що гвинт не дійде до кінця.
- При роботі зі штифтами з наскрізним отвором перед вкручування різьблення необхідно змастити пластичним герметиком.
- Болти кріплення головки повинні знаходитися в ідеальному стані. Старі, перерізані штифти або штифти, вже одного разу використовуються ні в якому разі не підходять.
А всім тим, хто вирішив все ж зробити дотяженіе гвинтів гбц, хочу дати кілька порад.
- дотяженіе в двигуні з чавунною гбц виробляти потрібно тільки на гарячий двигун;
- а ось в холодному стані протягання виробляється в движку, в якому застосовує алюмінієва головка даного пристрою.
Ось я і познайомив вас з правилами і техніками затягування штифтів цього механізму. Сподіваюся, ця інформація пішла на користь вам і вашому автомобілю! І нехай затягування шурупів гбц пройде успішно із застосуванням мінімуму зусиль!
Відео "Затягування автомобільних болтів"
Подивившись запис, ви дізнаєтеся, як можна затягнути болти ГБЦ.
Для чого робити затяжку?