Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як будують самоскиди БЕЛАЗ

  1. Від малого до великого
  2. Від підлоги і до стелі
  3. Далі - самі

Наша сеть партнеров Banwar

Є в Білорусі таке місто - Жодино. Взагалі-то він Жодзіна, але ми його будемо називати так, як називають його в Росії. Населення в містечку скромне, трохи більше 60 тисяч чоловік. І метро там немає, і аеропорту, і навіть жодного вузу в Жодіно не побудували. Але ніхто з цього міста не біжить до столиці, ніхто не скаржиться на нудьгу і неробство. Роботи тут вистачає всім, і майже всі, з ким мені вдалося познайомитися в цьому місті, люблять свою маленьку батьківщину і навіть пишаються їй. Тому що в Жодіно будують БелАЗ.

Від малого до великого

Д аже сьогодні в світі існує всього декілька компаній, продукція яких може своїми масштабами посперечатися з тим, що виходить за ворота холдингу «БелАЗ». Само собою, на зорі своєї діяльності таких машин вантажопідйомністю 360 або 450 тонн не було і бути не могло - це все дітища останнього часу.

Тоді, в 1958 році, первістком заводу став скромний за сьогоднішніми мірками 25-тонний МАЗ-525. Але ми заглянемо ще трохи раніше, в 1946 рік - саме тоді постановою №137 / 308 Верховної Ради УРСР було прийнято рішення про будівництво заводу торф'яного машинобудування. Постанова була підписана 11 вересня, після чого почалася епоха проектування майбутнього заводу. Тривала вона досить довго, і тільки в 1948 році Белпромпроект закінчив розробку і узгодження проекту заводу. В цьому ж році почалося будівництво перших цехів підприємства.

В цьому ж році почалося будівництво перших цехів підприємства

На початку шляху БелАЗ допоміг інший добре відомий білоруський гігант - МАЗ. У рік, коли БЕЛАЗ знайшов свою нинішню назву, і стартувало виробництво самоскидів МАЗ-525. З 1957 до 1960 роки МАЗ випускав кар'єрний самоскид МАЗ-530, а з 1960 по 1963 роки машини під ім'ям БЕЛАЗ-530 будували вже в Жодіно. Це перший і останній в СРСР Самоскид з колісною формулою 6х4.

Вже на початку 1960-х дороги МАЗа і БелАЗ стали розходитися, і будівництво кар'єрної техніки стало справою БелАЗ. У 1963 році був випущений перший БЕЛАЗ-548, що став базовим автомобілем для серії вантажопідйомністю 40-45 тонн, а в 1968-му світ побачив БЕЛАЗ-549, «батько» лінійки 75-80 тонн.

Через роки з'явилися самоскиди вантажопідйомністю 110 тонн (БелАЗ-7519) і 170 тонн (БелАЗ-75211). У 1996-му на БелАЗ була випущена модель БЕЛАЗ-75131 (130 тонн), яка відкрила нову епоху: тепер на білоруських самоскидах можна було зустріти унікальну електромеханічну трансмісію.

Але це все - тільки квіточки. Ягідки дозріли пізніше, та й які! У 2005 році заводчани побудували БЕЛАЗ-75600 (320-360 тонн), а в 2013 - БЕЛАЗ-75710, який потрапив в «Книгу рекордів СНД» і «Книгу рекордів Європи».

Його вантажопідйомність склала 450 тонн, а на випробуваннях він перевіз трохи більше 500 тонн. Втім, більш детально про це монстра ми вже розповідали, сьогодні ми поговоримо про інше: як будують такі кар'єрні самоскиди? Напевно є свої секрети і особливості? Ця так. Тому вирушаємо в Жодіно і їдемо на завод - такі речі треба бачити своїми очима.

***

У «БелАЗ-ХОЛДИНГ» входять кілька підприємств: ВАТ «БелАЗ» (керуюча компанія), СЗАТ «Могильовський вагонобудівний завод», ВАТ «Стародорожскій механічний завод», ВАТ «Кузлітмаш», ВАТ «БелАЗ-СЕРВІС», ВАТ «Слуцький завод підйомно -транспортний обладнання ». Ми побуваємо тільки на одному заводі, там, де самоскиди будують - ВАТ «БелАЗ».

Територія підприємства велика, по ній ходять автобуси - йти пішки тут занадто довго. І хоча чисельність персоналу не надзвичайно велика (близько восьми тисяч чоловік), але площа завод має велику: як-не-як, кар'єрні самоскиди виробляють, а не педальні машинки. За один день побувати скрізь можна, тому виберемо тільки найцікавіше - Виробництво надважких машин. До останніх відносяться кар'єрні самоскиди вантажопідйомністю 420-450 тонн, 320-360 тонн, евакуатори на базі кар'єрних самоскидів (130 і 220 тонн), ваговози вантажопідйомністю 150 тонн і шлаковози (60-80 тонн).

Від підлоги і до стелі

Цех побудували зовсім недавно - в 2013 році, спеціально під серійний випуск надважких машин. Тому все тут нагадує про масштаби величезних кар'єрних самоскидів. На заводі не знайшлося жодного приміщення, яке мало хоча б достатніх розмірів воріт: побудувати машину можна (до запуску виробництва такі самоскиди одинично випускали в сусідньому приміщенні на експериментальному ділянці), а от вивезти її з цеху стало б величезною проблемою. Та й просто поставити самоскид вагою 360 тонн можна не скрізь, але ж його ще під час випробувань треба максимально завантажити.

Під машиною з повною масою 810 тонн тріскається асфальт, тому навіть підлоги в приміщенні цього виробництва - особливо міцні.

Все більш легкі самоскиди збирають на інших лініях і по цілком традиційною технологією - на конвеєрах. А ось надважкий самоскид на конвеєр не поставиш, і цьому є кілька причин.

По-перше, немає сенсу будувати дорогущий вантажівка тільки для того, щоб він припадав пилом на складі готової продукції (а такий склад, як не дивно, на БелАЗ є). Розумніше будувати його під замовлення, тому про масове виробництво не йдеться - конвеєрна складання тут просто не потрібна. Ну, а по-друге, спробуйте просто уявити, який повинен бути конвеєр для побудови цього сталевого чудовиська! Ні, такі машини будують як кораблі - на стапелі. Ось їх ми і бачимо зліва від входу, на них зараз збирають відразу кілька машин. Стапелі для різних самоскидів різні, але їх легко замінити в залежності від того, на які авто є замовлення від клієнта.

На перший погляд, виробництво не виглядає великим, та й людей тут не дуже багато. Але враження оманливе: незвично високі стелі і величезних розмірів отвори і проходи, здається, спотворюють простір, і людина тут просто втрачається. Насправді площа виробництва надважких машин (ПСТМ) становить 37,5 тисяч квадратних метра. Тут 115 робочих місць, загальна чисельність працівників - 128 осіб. Та й технологічного обладнання на ПТСМ теж чимало, 79 одиниць, причому більшість обладнання зварювальне (33 одиниці). За підйом і транспортування деталей з виробництва відповідають 24 різних пристосування, хоча один із засобів транспортування відзначимо окремо - це МАЗ з напівпричепом. Деякі комплектуючі БелАЗ такі великі, що перевозити їх по цеху можна тільки таким способом.

Деякі комплектуючі БелАЗ такі великі, що перевозити їх по цеху можна тільки таким способом

Устаткування для цього виробництва (в тому числі і випробувальне) частково робили тут же, на БелАЗ, але лише те, що занадто специфічно (підвіски, знімачі, підставки і деякий допоміжне обладнання). Основна частка - імпортна, з Росії та Європи. У грудні 2015 року в ПСТМ ввели в експлуатацію італійський фарбувальний комплекс IMEL spa. Його потужності вистачає на все виробництво, тому в цей цех привозять на фарбування деталі не тільки надважких самоскидів, а й інших машин, збірка яких відбувається на складальних конвеєрах в інших цехах.

З цеху зварних конструкцій в ПСТМ надходять готові зварні елементи рам, платформ, кабін і інших конструкцій, які проходять великовузлове складання. Вже на стапелі раму зварюють остаточно (цілком її провезти по заводу просто неможливо). Потім на ній монтують передню і задню підвіски. Після цього приходить час установки дизель-генератора. До речі, двигуни, шафи управління електромеханічної трансмісією (для надважких самоскидів), генератори, електромотори - все це завод купує у сторонніх виробників, тому в збірку ці агрегати приходять вже в зібраному вигляді і після перевірки на заводі-виробнику.

Після установки мотора (а у випадку з БЕЛАЗ-75710 - двох дизелів) робочі приймаються за монтаж систем мотора - охолодження і паливної. Потім приходить час установки гідравлічної системи, яка забезпечує роботу гальм, системи перекидання кузова і рульового управління. Наступний етап - монтаж колісних моторів. Потім приходить час оперення, кабіни, повітряних фільтрів. Тепер залишається провести налагодження обладнання і відправити вже готовий самоскид на обкатку. Для цього його ставлять на колеса, встановлюють «прошивку» дизеля, виробляють комп'ютерну діагностику і регулювання систем автомобіля і віддають його в руки водія-випробувача. Під його управлінням БЕЛАЗ проїжджає по полігону 25 кілометрів. В ході пробігу перевіряють всі системи автомобіля в різних режимах роботи, після чого самоскид йде на ще одну перевірку - до контролерам. Вони виносять свій висновок (як правило - позитивний), і новий БЕЛАЗ йде на відвантаження.

До вибору постачальників агрегатів підходять дуже відповідально, тому випадків виявлення шлюбу за результатами випробувань вкрай мало. Наприклад, за останні п'ять років претензій до дизелів було всього дві і також два рази доводилося допрацьовувати генератори - не підходили по отворах кріплення.

Далі - самі

У випадку зі звичайними вантажівками способів поставки, як правило, два: або машину приженуть замовнику своїм ходом, або її забере з заводу представник замовника. А ось як бути з БелАЗ? Гнати його своїм ходом з-під Мінська куди-небудь в Кемеровську область - безумство чистої води, в залізничний контейнер кар'єрний самоскид теж не поміщається. Тому вихід один: розбирати і відправляти самоскид в розібраному вигляді: по залізниці, а якщо споживач далеко, то морем або великим літаком. У випадку з поїздом-товарняком для цього потрібні не менше 19 вантажних платформ. Такий «конструктор» приходить замовнику, справа якого - зібрати самоскид заново. Для цього потрібен добре навчений персонал і - що не дивно - підйомний кран.

Як мене запевнив фахівець підприємства, досвідчена бригада впорається зі складанням БелАЗ годин за 8-10. Думаю, що недосвідчена бригада може збирати самоскид вічно.

Допомогти набратися досвіду допоможуть тут же, на БелАЗ. Тут навчають і обслуговувати самоскиди, і водити їх. Для останнього потрібно отримати спеціальне посвідчення оператора самоскида, з яким, щоправда, далі кар'єра не заїдеш.

***

Залишився ще одне питання, яке не дає спокою. А скільки коштує, наприклад, БелАЗ-75710? Як з'ясувалося, ця інформація - комерційна таємниця. І якщо раптом ви побажаєте придбати цього динозавра собі в кар'єр, зв'язуйтеся з дилером, тільки так вам назвуть ціну. У неофіційних джерелах називається стартова ціна приблизно від двох мільйонів доларів США. Але якби така сума не окупилася, то і замовників б на білоруські кар'єрні самоскиди не було, а вони є. І це добре - заводчани щиро пишаються своєю продукцією, і хотілося б, щоб ця гордість не проходила.

Дякуємо російського дилера БЕЛАЗ «БелТрансЛогістік» (входить до групи компаній «Штарк») за допомогу при підготовці матеріалу.

Дякуємо російського дилера БЕЛАЗ «БелТрансЛогістік» (входить до групи компаній «Штарк») за допомогу при підготовці матеріалу

Напевно є свої секрети і особливості?
А ось як бути з БелАЗ?
А скільки коштує, наприклад, БелАЗ-75710?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов