Наша сеть партнеров Banwar
Чи не навчившись в дитинстві кататися на велосипеді , Багато людей стикаються з психологічними бар'єрами. Найбільш поширені з них - це страх падіння і відсутність віри у власні сили. Боротися з ними - заняття малоперспективне, тому необхідно їх обійти. Описана нижче програма навчання передбачає 3 дні занять по 1 годині.
День перший
У перший день навчання їзді на велосипеді можна сміливо відкинути всі психологічні переживання, оскільки вправи, які в нього входять, виконуються поруч з велосипедом. Перша вправа дозволить зрозуміти як веде себе велосипед, які рухи будуть найбільш ефективні для того щоб утримувати його на заданій траєкторії.
Виконується вправа наступним чином. Одна рука кладеться на сидіння велосипеда, після чого починаємо не поспішаючи рухатися вперед. Велосипед відразу ж почне йти в сторону від прямолінійного руху. Щоб вирівняти велосипед необхідно трохи нахилити його в бік відходу з траєкторії. Вправа не несе в собі ніякої небезпеки, і освоюється досить швидко. Навчившись катати велосипед однією рукою можна збільшити швидкість, освоїти отримані навички, керуючи велосипедом іншою рукою. Виконуючи дану вправу, стане зрозуміло, що управління велосипедом здійснюється не кермом, а правильною технікою нахилу корпусу.
День другий
У другий день навчання можна почати освоювати ази катання вже на велосипеді. Вправа, яке необхідно виконувати називається «самокат». На даному етапі навчання необхідно виконувати всі акуратно, на невеликих швидкостях, намагатися не допускати травм і падінь. Позитивні емоції значно прискорять процес освоєння техніки їзди на велосипеді.
Низька швидкість при виконанні самоката потрібна не тільки для безпеки, але і дозволить швидше навчитися відчувати велосипед. На високих швидкостях утримати велосипед на заданій траєкторії значно простіше, він буде котитися рівно за рахунок інерції. На малих швидкостях доведеться активно задіяти руки і корпус, щоб впевнено триматися в сідлі.
Вправа самокат найкраще виконувати з напарником. Той, якого навчають встає з боку від велосипеда, з якою буде зручніше, помічник - з протилежного. Нога знаходиться поруч з велосипедом, зігнута в коліні, ставиться на педаль, руки тримають кермо, друга нога відштовхується від землі. Після початку руху необхідно встати рівно і притиснутися до рами. Тепер необхідно за рахунок правильної балансування утримувати рух велосипеда по прямій. У разі падіння в бік учня - підставляється нога, в сторону помічника - напарник ловить велосипед.
Отримані за перші два дні навички сприяють освоєнню навичок рулювання, правильної роботи корпусом. Той, якого навчають починає відчувати реакцію велосипеда на свої рухи, з мінімальним ризиком падінь і травм. Успішно освоївши ці вправи можна переходити до завершального етапу навчання.
день третій
Перед першою повноцінною поїздкою на велосипеді не зайвим буде освіжити в пам'яті отримані навички і прокотитися «самокатом». Вправа повинна давати легко, що додасть додаткової впевненості в своїх силах. Саме час тепер перейти до цієї їзді.
Для полегшення старту, на перших порах слід починати руху від поребрика, або іншого доступного піднесення. Початкове положення - той, якого навчають сидить в сідлі, одна нога стоїть на педалі, друга на поребрик. Щоб крутити педалі було зручно, сидіння має бути на такій висоті, щоб сидячи на ньому, в нижньому положенні педалі, можна було повністю випрямити ногу і при цьому не доводилося тягнутися за нею стопою. Тепер можна відштовхнутися і почати рух. Обидві ноги перебувають на педалях, перші спроби не варто виконувати на великій швидкості. У разі втрати балансу і почала падіння в бік, тепер можна скористатися прийомом з «самоката», підставивши ногу в будь-яку сторону.
Наступне що необхідно освоїти - це гальмування. Про переднє гальмо на цьому етапі навчання можна не згадувати, користуватися ним потрібно дуже акуратно, контролюючи правильне розподіл своєї ваги, дуже часто недосвідчені байкери летять вперед через кермо через невміння ним користуватися. Освоїти гальмування найпростіше на спуску з не дуже крутих гірок, плавно вичавлюючи задній гальмо, який розташований праворуч на кермі. При цьому важливо пам'ятати, що ноги продовжують стояти на педалях, і продовжують допомагати зберігати рівновагу і напрямок руху.