Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як розібрати і зробити ремонт задньої і передньої втулки велосипеда

  1. Різновиди і пристрій втулок велосипеда
  2. Конструкція втулок з підшипниками «конус-чашка» (насипними)
  3. Пристрій втулки велосипеда на ПРОМПІДШИПНИК
  4. Конструкція задньої втулки з гальмівним механізмом
  5. Планетарні і дінамовтулкі
  6. Обслуговування задньої і передньої втулки
  7. періодичне обслуговування
  8. вимушене обслуговування
  9. Як розібрати, змастити і зібрати задню і передню втулку велосипеда
  10. Розбирання передньої втулки
  11. Розбирання задньої втулки
  12. Чим змастити підшипники задньої і передньої втулок
  13. Ремонт задньої і передньої втулки велосипеда
  14. Відео по темі
  15. висновок

Наша сеть партнеров Banwar

На перший погляд може здатися, що задня і передня втулки велосипеда мають складний пристрій, а зробити їх ремонт і обслуговування самому в домашніх умовах - не просте завдання. Але це не зовсім так. Звичайно ж, є деякі відмінності в конструкції, але більшість з них однакові. Тому в даній статті ми торкнемося такі теми як: різновиди і пристрій втулок коліс велосипеда, їх розбирання / складання, ремонт і обслуговування, а також розглянемо ніж, як і з якою періодичністю їх слід змащувати. Ми постараємося викласти матеріал максимально стисло у вигляді докладної інструкції, а в деяких моментах додамо відео для наочності розбирання втулки.

Зміст статті

Різновиди і пристрій втулок велосипеда

В даний момент на ринку велозапчастей зустрічається кілька різновидів втулок коліс велосипеда: з вільним ходом, без вільного ходу (застосовується на fix-байках), а також з вбудованим ножним гальмом, з вбудованою динамо-машиною, і так звані планетарні втулки. У конструкціях з вільним ходом можуть застосовуватися два типи підшипників: типу конус-чашка (в основному від виробника Shimano) і промислові підшипники. Так як втулки з вільним ходом і з вбудованим гальмівним механізмом є найбільш популярними, нижче ми розглянемо їх конструкцію.

Конструкція втулок з підшипниками «конус-чашка» (насипними)

Цей тип втулок є одним з найпоширеніших у порівнянні з іншими і часто використовується на шосейних, гірських, дорожніх і інших видах залізних коней. Він може застосовуватися як на самих бюджетних велосипедах, так і на професійних байках. Прихильником такої конструкції є фірма Shimano, яка займається виробництвом виключно втулок з насипними підшипниками (ну і планетарних втулок). За їх словами конус має перевагу перед втулкою на ПРОМПІДШИПНИК, а саме - кращий накат. Так це чи ні сказати складно, але це і не мета даної статті. Далі розглянемо конструкцію типовою втулки з конусами.

Як ми бачимо втулка з підшипниками типу «конус-чашка» складається з: корпусу, осі, чашок, кульок, пиляків, конусних гайок, шайб, пиляків, контргаек (і барабана, якщо ми розглядаємо задню втулку).

Пристрій втулки велосипеда на ПРОМПІДШИПНИК

Конструкція даного типу втулок дуже схожа з попередньою, за винятком використання ПРОМПІДШИПНИК замість насипних кульок. Через це у неї відсутні такі компоненти як кульки і конусні гайки, а підшипник є цілісною конструкцією. До плюсів можна віднести простоту збірки і розбирання, а також непотрібність настройки затяжки конусів. Даний тип втулок також може використовуватися практично на всіх різновидах велосипедів.

Конструкція задньої втулки з гальмівним механізмом

Даний різновид втулок встановлюють в основному на одношвидкісні міські велосипеди. Головною її особливістю є гальмо, який встановлений всередині її корпусу і приводиться в дію рухом педалей назад. За рахунок цього вона трохи більший і важчий своїх конкурентів. Нижче ми наведемо картинку з конструкцією цієї втулки.

Планетарні і дінамовтулкі

Планетарні втулки велосипеда дуже схожі на маленьку КПП від автомобіля і мають складну конструкцію і щільну компоновку деталей. Усередині даної конструкції безліч шестернею, за допомогою яких здійснюється перемикання швидкостей. Складні в ремонті і обслуговуванні. Часто можуть використовуватися на міських складних велосипедах.

Втулки з динамку всередині корпусу вдають із себе, грубо кажучи, маленький генератор від якого можна живити різні електроприлади велосипеда. Наприклад, це можуть бути освітлювальні ліхтарі. В основному динамка розташовується всередині передньої втулки міського або дорожнього велосипеда.

Обслуговування задньої і передньої втулки

Перед тим як приступити до розбирання, давайте визначимося, коли треба обслуговувати втулки велосипеда. Перш за все, варто відзначити, що обслуговування буває періодичним і вимушеним.

періодичне обслуговування

Має на увазі під собою профілактичні заходи з чищення і змащення всіх вузлів втулки велосипеда щоб уникнути виходу їх з ладу, тим самим зменшуючи витрати на покупку нових запчастин і проблем з ремонтом. Багатьма ВЕЛОМАЙСТЕР рекомендується робити заміну мастила підшипників втулки кожні 5000 км, але як показує практика, дуже багато залежить від дорожнього покриття, по якому ви катаєтеся і якості самої втулки (безпосередньо конструкція пиляків). Тому необхідність обслуговування може виникнути і раніше.

вимушене обслуговування

Якщо при їзді або перевірці обертання колеса велосипеда ви виявили люфти, сторонній шум і тріск усередині втулки або ж спостерігається утруднене обертання колеса, то це може говорити про декілька можливих причини:

  • Невірна затягування конусів (в разі підшипника «конус-чашка»).
  • Відсутність мастила або її сильне забруднення.
  • Вихід з ладу чашок, куль або конуса втулки (в разі підшипника «конус-чашка»).
  • Вихід з ладу ПРОМПІДШИПНИК (в разі втулки на промах).

В даному випадку слід якомога швидше провести ремонт і обслуговування колеса. А що для цього потрібно зробити ми розглянемо нижче.

Як розібрати, змастити і зібрати задню і передню втулку велосипеда

Розбирання і заміну мастила ми зробимо на прикладі втулки з підшипниками «конус-чашка».

УВАГА: При розбиранні чітко запам'ятовуйте послідовність демонтажу компонентів втулки і то, як вони встановлені. Також деталі з лівого боку не можна встановлювати на праву і навпаки. Останнє викликано тим, що кульки, чашки і конуса притираються один до одного і будуть погано підходити, якщо ви перемістіть їх на іншу сторону.

Розбирання передньої втулки

Для початку розберемо / зберемо передню втулку байка.

  1. Знімаємо колесо з велосипеда, виймаємо ексцентрик з осі втулки і відкручуємо ротор дискових гальм (якщо він є природно). Це необхідно, щоб уникнути попадання мастила на гальмівний ротор і спрощення процедури розбирання.
  2. Знімаємо пильовики з правого і лівого боку. Для цього акуратно піддягаємо їх мінусовій викруткою.
  3. Затискаємо ключами контргайки зліва і справа і обертаємо будь-яку з них проти годинникової стрілки. Ту, яка почне відкручуватися (в моєму випадку - права), відкручуємо з осі до кінця, а з другої сторони не чіпаємо.
  4. Знімаємо шайби, проставочное кільця (якщо вони є) і потім відкручуємо конусну гайку.
  5. Дістаємо вісь з рештою на іншій стороні гайками та шайбами ​​і поки налагоджувати її в сторону. Зверніть увагу, що на даному етапі кульки підшипника можуть випасти з чашок і загубитися, тому виконуйте цю операцію акуратно.
  6. Знімаємо пильовик-ущільнювач з одного боку, після чого виймаємо кульки. Ту ж операцію проводимо і з іншого боку. Зверніть увагу на кількість кульок підшипника. І з лівого і з правого боку їх повинно бути однаково. У моєму випадку їх по 9 штук з кожного боку. На більш дорогих моделях втулок їх може бути по 10 і більше.
  7. Виробляємо очищення поверхонь чашок, кульок, конусів, осі, корпусу та інших деталей втулки від бруду і відпрацьованої старого мастила. Для цього можна скористатися WD-40, а потім насухо протерти ганчіркою. Або ж просто все витерти ганчіркою.
  8. Після цього наносимо на чашки нову мастило в середніх кількостях. Її повинно бути не надто мало (це коли немає можливості «приклеїти» кульки до верхньої частини чашки) або ж занадто багато (не варто затрамбовивать половину банки всередину втулки, зайву мастило все одно видавить, що послужить відмінним пилозбірником).
  9. Приступаємо до збірки втулки велосипеда в зворотному порядку. Вставляємо пильовики-ущільнювачі з обох сторін.
  10. Закладаємо кульки в чашки по колу (з однієї й іншої сторони). Вони повинні прилипати до мастилі і триматися на своєму місці.
  11. Вставляємо вісь з того боку втулки, з якої не проводився демонтаж конусної гайки, контргайки і ін. (В моєму випадку - зліва). На даному етапі важливо не переплутати з якого боку вставити вісь. Плюс до всього, прослідкуйте, щоб при цьому у вас не випали кульки з жодною зі сторін і не залізли всередину корпусу втулки.
  12. З іншого боку (в моєму випадку справа) накручуємо конусну гайку і затягуємо її несильно від руки.
  13. Надягаємо на вісь шайбу, проставочное кільця (якщо є), і накручуємо від руки контргайку.
  14. Регулюємо затяжку конусів втулки. Для цього плавно підтягуємо (закручуємо) конус (який ми накрутили в пункті 12) і при цьому періодично обертаємо вісь всередині втулки. Підтягуємо конусну гайку до тих пір, поки вісь не стане обертатися туго. Після чого дуже повільно попускають (відкручуємо) її назад до моменту, коли вісь почне обертатися легко. Фіксуємо конусну гайку ключем, а іншим - закручуємо контргайку. Після того як ми затисли гайки, перевіряємо втулку на люфти, які можуть бути, якщо ви сильно слабший конус. Для цього руками намагаємося змістити її вісь вгору і вниз, і намагаємося почути биття на підшипниках. Ще один спосіб перевірити наявність люфтів - це закріпити колесо на рамі велосипеда, перевернути його догори колесами, і, взявшись за покришку, спробувати похитати колесо з боку в бік. Якщо колесо хитається, заново підтягуємо конус і затискаємо його контргайкою. Налаштування завершується після того, як ви досягнете повної відсутності поперечних люфтів і одночасно легкого обертання колеса.
  15. Потім встановлюємо пильовики, вставляємо ексцентрик, прикручуємо ротор і встановлюємо колесо на велосипед. На цьому розбирання, заміна мастила та збирання передній втулки велосипеда закінчена.

Розбирання задньої втулки

Далі ми розглянемо, як розібрати і змастити задню втулку колеса велосипеда. В принципі, особливої ​​різниці від методики розбирання передньої немає (тому можете прочитати спочатку її, там є моменти, які ми не стали повторювати в описі до задньої), крім кількох дрібних відмінностей.

  1. Знімаємо колесо, ексцентрик і демонтуємо ротор дискових гальм (в разі його наявності).
  2. Знімаємо за допомогою викрутки пильовик з лівого боку задньої втулки. З правого боку (там, де касета) зовнішнього пильовика немає.
  3. Фіксуємо контргайку з правого боку і відкручуємо аналогічну зліва. Так як касета злегка заважає, це може бути трохи важко. Але в принципі, підлізти все одно можна. В крайньому випадку, є варіант вставити велику викрутку між контргайкою і шлицами касети.
  4. Відкрутивши контргайку (ліву), знімаємо шайбу, проставочное кільце і викручуємо конусну гайку.
  5. Витягуємо вісь втулки в сторону касети і налагоджувати її в сторону для подальшого очищення.
  6. З лівого боку виймаємо пильовик-ущільнювач, і по одному (можна за допомогою пінцета або магнітної викрутки) дістаємо кульки підшипника.
  7. Потім дістаємо кульки і з правого боку.
  8. Очищаємо всі деталі від старого мастила за допомогою дрантя з можливим використанням ВД-40 (після її використання протерти всі поверхні насухо).
  9. Змащуємо чашки зліва і справа (як описано в пункті 8 по збірці передньої втулки) і приступаємо до складання.
  10. Вставляємо кульки підшипника справа (з боку касети) і акуратно протягуємо вісь з тієї ж сторони. В даному моменті головне не заштовхнути кульки всередину корпусу втулки.
  11. З лівого боку закладаємо кульки, встановлюємо пильовик-ущільнювач, і від руки накручуємо конусну гайку.
  12. Далі одягаємо проставочное кільце, шайбу і закручуємо контргайку (без особливих зусиль).
  13. Виробляємо налаштування затяжки конусних гайок задньої втулки як описано в пункті № 14 по збірці передній. Після чого можна встановлювати лівий пильовик, ротор гальм і ставити колесо на великий.

Якщо вам з яких-небудь причин необхідно зняти касету, то це можна зробити буквально відразу за допомогою спеціального інструменту.

Чим змастити підшипники задньої і передньої втулок

Для змащення підшипників передньої і задньої втулок велосипеда можна використовувати будь-які густі типи мастил для підшипників в автомобілях. Наприклад, непогано підійде Литол-24 або ЦІФТІМ-201,158. Звичайно, ніхто не забороняє вам купити спеціалізовані велосипедні мастила для підшипників, наприклад, від компанії Shimano, які чудово справляються зі своїми завданнями. Але якщо чесно, то особливо різниці (крім ціни) я не помітив.

А ось те, що не можна змащувати підшипники втулок на велосипеді: WD-40, моторні автомобільні масла, масла для швейних машинок, для змащення ланцюгів велосипеда і інші рідкі мастильні матеріали.

Ремонт задньої і передньої втулки велосипеда

При виробленні свого ресурсу або передчасної поломки таких деталей як: вісь, конус, кульки підшипника, і чашки проводиться їх заміна на нові. І якщо з першими в цьому списку проблем особливих немає, то ось з чашками не все так просто. Є кілька проблем. По-перше, купити нові конкретно під певну втулку навряд чи вийде (хіба що знайти таку ж б / у). Тому будуть потрібні або танці з бубном і замовленням чашки у токаря або ж шукати донора, вибивати їх і вставляти в потерпілого. Що не завжди виходить. Є ще один варіант. Вибити чашки з втулки колеса велосипеда і на їх місце поставити ПРОМПІДШИПНИК. Але тут теж потрібно чітко підібрати все за розмірами і не все може піти, так як хотілося. Так що в разі поломки чашок, швидше за все, буде потрібно купити нову втулку.

Хотілося б зауважити, що при заміні кульок слід міняти відразу всі, а не по кілька штук.

При виході з ладу ПРОМПІДШИПНИК, вони також змінюються без проблем на нові.

Ну а в іншому, вчасно проводите очищення і змащення втулок, перевіряйте їх на люфти (в разі необхідності підтягуйте, як було описано вище) і втулки велосипеда прослужать вам дуже довго.

Відео по темі

висновок

Ознайомившись з цією статтею, ви дізналися, як правильно розібрати і зробити ремонт задньої і передньої втулки велосипеда своїми руками на прикладі картинок і відео. Який можна підвести підсумок? В першу чергу слід періодично і своєчасно проводити обслуговування: виконувати очистку і мастило, перевіряти на люфти і справність. Крім цього ми дізналися, чим можна змащувати втулку, а чому не можна, а також дізналися її пристрій. Дякую за увагу і удачі вам в ремонті!

Який можна підвести підсумок?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов