Наша сеть партнеров Banwar
Однією з найбільш відповідальних частин велосипеда, що не стерпить низької якості виконання, є винесення для керма. Якщо неправильно підібрати його, то це зведе нанівець зручність рами і положення сідла, а в разі наявності в ній дефектів і асиметрії - можлива дуже неприємна аварія. Перш ніж вирішити, який винос для велосипеда вибрати, варто усвідомити, що правильний вибір цієї деталі і її кута нахилу збільшать ваш ККД і знизять втому під час поїздки.
Що таке винос для керма і його види
Винос є з'єднувальним елементом між трубою керма і штоком вилки. Кріплення можуть бути як зварними, так і закріплюватися за допомогою декількох болтів. Якщо він є регульованим, то його пристрій досить складне, але яке дасть можливість індивідуально підбирати кут нахилу і висоту під кожну окрему поїздку. Є типи виносів, які кріпляться на різьбову або нерізьбова колонки і відрізняються різною формою.
Але не всі велосипеди мають винос, тим більше знімний. На багатьох двоколісних транспортних засобах перекладина керма приварена до рульового штиря велорами, або ж винесення і кермо - єдине ціле. Але якщо він є окремим компонентом, то для кожного типу велосипеда є свій кращий діаметр: для звичайних велосипедів і BMX він становить 25,4 мм, для гірських бойків - 31,8 мм. Є ще один стандартний розмір - 35 мм, що використовується, наприклад, на моделі Easton Havoc 35. Кріплення зазвичай здійснюється за допомогою одного, двох або чотирьох болтів.
Як і з чого вони зроблені
Існують ковані, фрезеровані і зварні виноси для велосипедів. Кожен з них має свої плюси і мінуси, і перед тим як зробити вибір - важливо дізнатися про кожного з них.
Найбільш бажані - це ковані виноси. Вони вигідно відрізняються від двох інших типів міцністю і своєю вагою, відсутністю слабких місць (адже немає тих же зварних швів), де б концентрувалися напруги і з'являлися передумови для появи тріщин. Іноді виробник комбінує ковку і зварювання при їх виготовленні, приварюючи затиск керма до тіла виносу. Це призводить до збереження достоїнств кованого елементу і дозволяє використовувати двоболтовому затиск.
Найдешевшим, але в той же час і найважчим є зварної винос. На жаль, вони мають слабке місце - сам шов. Це критично, особливо коли він проходить у затиску вилки. Перевагою ж їх є можливість вибрати серед безлічі розмірів і конфігурацій.
Фрезерований винос - найважчий з усіх, але міцності у нього більш ніж достатні.
Вибираємо довжину і конфігурацію
Довжина винесення повинна узгоджуватися з ростом велосипедиста , Так як вона впливає на керованість. Вимірюється вона від центральної точки штока вилки до центру клеми керма і зазвичай знаходиться в межах від 35 до 100 мм, але часом трапляються моделі, чия довжина доходить до 140 мм.
Від його габаритів залежить маневреність, тому дуже короткі використовують велосипедисти, що катаються в стилі даунхіл і стріт. Але через умови їзди вони більш товсті і масивні, ніж звичайні. Гірські ж моделі велосипедів використовують довгі виноси, від 60 до 100 мм - це дає горизонтальну посадку і високу обтічність (що дуже важливо з гірськими вітрами). А вибір тих, хто захоплюється крос-кантрі - середні і максимально легкі.
Довжину виносу найпростіше підібрати при використанні «ліктьовий» методики. Полягає вона в такій послідовності дій: притисніть до краю сідла свій лікоть так, щоб кінчики пальців зачіпали кермо - це і буде довжиною для комфортної їзди на невеликі дистанції. Але якщо ви плануєте великі велопробіги - то пальці повинні діставати не вище середини виносу керма.
Якщо ви недавно пересіли на гірський тип велосипеда - вам спочатку буде не дуже зручна горизонтальна посадка. Доведеться якийсь час звикати і процес цей спростить регульований винос - для початку опустіть його максимально низько, але так, щоб було зручно. І з часом опускайте його все нижче і нижче. В інших випадках такий тип виносу малоефективний і навряд чи буде корисний, а часом буде навіть небезпечний через свою ненадійність.
якщо ваш стиль їзди передбачає постійні стрибки, то дуже важливим є наявність великого простору між виносом і животом, коли потрібно максимально притиснутися до нього і перенести вагу тіла на переднє колесо. У таких випадках вам варто зробити вибір на користь тріальних моделей зі скошеною кришкою якоря.
Підходьте до підбору цієї деталі велосипеда ретельно, адже від нього буде залежати як комфорт їзди, так і ваша безпека.