Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Як відновити шкіряне сідло для велосипеда

  1. Що було на початку
  2. Що вийшло в результаті:
  3. Експлуатація відновленого сідла

Наша сеть партнеров Banwar

Так як я всіляко популяризує в середовищі велосипедистів шкіряні сідла, дуже часто приходять питання «чим же відрізняється Brooks від тих сідел, які стояли на старих радянських велосипедах».

Відповідь - тільки вагою, і то не завжди. Сидіння на радянських велосипедах і були зроблені «за мотивами» класичних англійських і голландських сідел, тому в усьому, що стосується відчуттів при їзді, вони не відрізняються від Брукс.

Відповідно, відразу виникає питання - як відреставрувати старе шкіряне сідло, наприклад від Аїсті. Практика показує, що зробити це в домашніх умовах можливо, і тут я закликаю на допомогу мого доброго знайомого Артура, адміністратора форуму нашого талліннського велоклуб BikeTime. Далі текст і фотографії підуть від нього.

Передісторія така: після кількох далеких поїздок на шоссере, я вирішив спробувати знамените англійське сідло Brooks, і трохи помучитися з вибором моделі, купив його. Результат перевершив всі очікування, і після нього сучасне пластикове сідло, що стоїть на Двухподвес, стало здаватися незручним, хоча проїхав на ньому чимало.

Виникло бажання поставити подібне і на МТБ, але трохи насторожувала відома нелюбов таких сідел до вогкості, якою багатий наш клімат - а з огляду на досить високу вартість, запороти Брукс за один сезон дощів якось шкода.

Тут в мої руки випадково потрапило старе шкіряне сідло від радянського велосипеда «Старт-Шосе», виробництва Харківського велозаводу: його конструкція була практично повну копію Брукса, тому виникла думка привести його в порядок і випробувати: принаймні, негативний досвід не спричинить матеріального збитку.

Експеримент мав привести до одного з трьох варіантів розвитку подій:

1) - з'ясується що такий тип сідла дійсно не годиться для нашого «короткого» (всього 10 місяців) сезону дощів

2) - все буде нормально, і можна буде сміливо купувати другий Брукс;

3) - воно виявиться настільки-же зручним, і залишиться на велосипеді надовго.

Що було на початку

Сідло, провалявся багато років в сараї, а до цього вже мало чим здивуєш на своєму віку, було в досить жалюгідному стані - але в основному це стосувалося сталевого каркаса, сильно поїденого іржею: а ось шкіряна покришка, хоча була розсохлої, потрісканої і обдертою, виявилася цілком придатною для відновлення, так як незворотних ушкоджень шкіри не було.

Регулювальний гвинт механізму натягу, на щастя, сильно не крутили, і волокниста структура шкіри не була зруйнована. Деформація від їзди при відсутності догляду вплинула тільки на боковини, що розійшлися в сторони - але це легко виправлялися, тому вирішив взятися за справу.

Іржавий сталевий каркас був підданий піскоструминної обробці, і додатково відшліфований наждачним папером і напилками.

Іржавий сталевий каркас був підданий піскоструминної обробці, і додатково відшліфований наждачним папером і напилками

Невеликі відхилення форми виправлені за допомогою лещат, великого розвідного ключа, і прикрученого до рейок старого підсідельного штиря. Потім він був покритий консерваційні склади SP 350 фірми CRC Industries і відданий в цех гальванічної обробки для хромування. Воно було зроблено майже відмінно, за винятком западини подковообразной пластини і внутрішньої поверхні носика механізму натягу: мабуть, була потрібна спеціальна форма електрода.

Ці зони обробив антикорозійним складом-ґрунтовкою Epoxy Anticorrosion-system фірми Brunox, що перетворив залишки іржі в порах металу в інертну захисну плівку, і для додання товарного вигляду зафарбував акриловою фарбою Lacquer Black matt 900106 фірми MoTip. Грунтом також обробив з'єднувальні муфти в місцях стиків з опорною пластиною і рейками. Для прискорення сушки Брунокса помістив деталі каркаса в домашню духовку, чимало порадувавши цим дружину.

Механізм натягу залишив в штатному виконанні, хоча умільці з харківського Велофорум переробляли його шляхом пропилювання шліца під викрутку і сточування стопорного виступу на гвинті. Для зручності регулювання, зробив за зразком Brooks спеціальний ключик, проточив на наждаку звичайний накидной.

Для зручності регулювання, зробив за зразком Brooks спеціальний ключик, проточив на наждаку звичайний накидной

Шкіряна покришка сідла зажадала більшої метушні. Частково збереглася стара фарба була в основному видалена той-же песькоструйкой. Зсередини виявився другий шар тонкої жорсткої шкіри, приклеєною до основного. Його призначення для мене спочатку стало загадкою: були версії про декоративних цілях, посилення жорсткості, бризгозащіт, оберігання покришки від стирання об каркас ... Подібна «підкладка» раніше зустрічалася і у інших виробників: Брукс, Леппер, Вітткоп так далі.

В кінцевому підсумку з'ясувалося що цей шар призначений для запобігання сильного розтягування шкіри в разі її намокання, і запобігання від деформації - але в той-же час погіршує здатність сідла приймати з часом відповідну анатомії господаря форму (англ. Breaking in), і заважає шкірі « дихати ».

У мого екземпляра, підкладка прийшла в повну непридатність: частково зотлів і відклеїлась, тому була видалена повністю - сучасний Брукс, що служив мені зразком, обходиться без неї, і думаю, аналогічна йому по товщині шкіра від цього не постраждає. Клей, схожий на «Момент», залишався досить міцним, і підкладка відривалася разом з волокнами основний шкіри, через що покришка зсередини стала волохатою. Залишки клею були акуратно видалені скальпелем.

Майже у всіх провідних виробників сідел деякі моделі мають перфорацію нижнього краю боковин, призначену для шнурівки: вона дозволяє регулювати ступінь пружності і жорсткості сідла, а також охороняє його від деформації.

Вирішив зробити так-же: отвори різних діаметрів (крайні є декоративними) були виконані спеціальними щипцями і пробійником для шкіри. Ними-же оновив отвори в центрі сідла.

Внутрішня сторона шкіри була оброблена шкіркою; важкодоступний носик - абразивним кулькою в електродрилі. Це прибрало ворс і відновило звичайну шорстку структуру вивороту шкіри.

Зовнішня поверхня і краї були ретельно зашкурени наждачним папером, з розміром зерна 120, 240, 500 і 2500. Вона повністю зняла залишки фарби, а також загладити потріскані і обдерті ділянки шкіри. У процесі шліфування з'ясувалося, що суха шкіра дуже легко полірується: скочується волокна я періодично стирав ганчіркою, і навіть від цього вона почала ставати глянсовою, заодно змінюючи колір з солом'яного на темно-коричневий.

У процесі шліфування з'ясувалося, що суха шкіра дуже легко полірується: скочується волокна я періодично стирав ганчіркою, і навіть від цього вона почала ставати глянсовою, заодно змінюючи колір з солом'яного на темно-коричневий

Емблеми виробника - овал з буквами КК (за інформацією з Харкова, «трест Українська Шкіра») - виявилися не тисненими, як зазвичай робили, а зробленими гострим штампом, врубленние в шкіру і залишили глибокі шрами.

Вивчивши тонкощі фарбування шкір, замовив спеціальну проникаючу фарбу Black Leather Dye фірми Fiebing. Пересохла шкіра зі шліфованою не поставила вимогу про додаткових препаратів: фарба чудово вбиралася і покривала поверхні рівним шаром. Пензлик-кулька з комплекту виявилася дуже зручною, до речі. Отвори, куди кисть не потрапляла, фарбувати ватяними паличками. Фарба, хоча і має спиртову основу, водостійка: відмити від неї гумові рукавички гарячою водою з милом не вдалося.

Просочившись фарбою, шкіра стала м'якою і податливою: скористався цим і стягнув боковини протягнутої в перфорацію дротом: після висихання, форма залишилася правильною. У деяких сильно обдертих місцях після фарбування знову з'явилися шорсткості від піднялися волокон; повторно зашліфований поверхню шкіркою №2500 і пофарбував зовні ще раз.

Полірування робив за допомогою повсті, фетрового кола на гумовій «тарілці», і остаточну - автомобільним агрегатом з насадкою у вигляді «шапочки» з овечої вовни. Лоск вийшов цілком нормальним. Незважаючи на глянсову фарбовану поверхню, шкіра не втратила здатність легко вбирати вологу: крапля води зникала за пару секунд.

Просочувати шкіру касторовою або кістяним маслом, як рекомендується в деяких джерелах, не став: більшість авторів сходяться на думці, що це робить шкіру надмірно м'якою, схильною до розтягування, забиває пори, і в кінцевому підсумку сприяє приходу сідла в непридатність. Проблема в тому, що масло є рідиною, і хоча захищає шкіру від води, саме діє аналогічно: пом'якшивши натягнуту шкіру, прискорює і процес «накочення» сідла до фігури господаря, але не зупиняється на цьому і перетворюється в такий жах:

Для відновлення еластичності і захисту від вологи, покришка була ретельно просякнута по обидва боки кілька разів спеціальним засобом Proofide фірми Brooks, і після його вбирання і просушування повторно відполірована вовняним кругом.

Збірку зробив на мідних заклепках з капелюшками діаметром 12 мм, для чого довелося виготовити на наждаку зі старого шестикутника спеціальний інструмент, щоб дістатися до заклепок зсередини носика.

Головки при цьому спиралися на підставку з товстого алюмінію, в якому попередньо зробив поглиблення відповідної форми за допомогою точно такий-же заклепки, але не мідної а сталевий, вдало продавалася в тому-ж магазині. Заклепки на задній частині сідла ніяких хитрощів не треба було, там все є. Для забезпечення рівномірного прилягання до каркаса, сідло спочатку було зібрано на гвинтах М5, які потім по-одному замінялися заклепками.

Природно, поверхні їх головок трохи постраждали, тому були заполірована після складання маленькою машинкою Dremel. Діаметр заклепок - 5 мм. - взяв трохи більше оригінальних: це дозволило усунути всі люфти, що виникли через деформацію отворів в шкірі і рамці при минулому житті сідла.

За ілюстрацій зі старих каталогів Brooks зробив бризкозахисний вкладиш, що закриває внутрішню поверхню. Правда, целулоїду в наші дні не знайти, тому вирізав його з тонкого пружного пластику, купленого в канцтоварах під виглядом папки-швидкозшивачі для паперів.

Що вийшло в результаті:

Що вийшло в результаті:

Сумарні витрати на використані матеріали, інструменти та оплату робіт які вдома не зробити, склали близько 30 євро: у порівнянні з ціною нового шкіряного сідла, досить небагато. Часу на всю цю метушню, звичайно, витрачено неабияк - але оскільки робилося швидше з інтересу і бажання помайструвати, мені його зовсім не шкода!

Експлуатація відновленого сідла

У справі сідло поводиться так, як і належить - після насиджування протягом 300 з невеликим кілометрів, на шкірі з'явилися ледь помітні впуклості, залишені моїми виступами. За відчуттями немає ніякої різниці з Brooks.

Зими і «мокрі» сезони сідло успішно пережило; схоже що їх ніжна вразливість дуже сильно перебільшена, якщо хоч трохи стежити і доглядати.

Автор матеріалу Артур «Archie» c Велофорум biketime.ee

________________________________________________

Ось так, шановні читачі, даний приклад зайвий раз підтверджує те, що у IT-шників руки ростуть з правильного місця. Цілком можливо відновити старе, розсохлий шкіряне сідло від ХВЗ, якщо сильно захочеться. Кожен сам вирішує, що для нього підходить більше: витратити гроші на Брукс або витратити час на реставрацію старої шкіри.

Якщо у когось є питання по даному процесу, то пишіть в коментарях, сподіваюся, у Артура знайдеться час, щоб відповісти.

Друзі, давайте не будемо губитися на просторах інтернетів! Я пропоную вам отримувати на емейл повідомлення про публікації моїх нових статей, таким чином ви завжди будете знати, що я написав щось нове. Пройдіть по посиланню , будь ласка.

Читати також:

Щоб не втратити цей сайт з уваги: пройдіть по посиланню - ви отримаєте повідомлення про вихід нової статті на емейл. Ніякого спаму, відписатися можна в пару кліків.

Сказати спасибі за статтю можна репоста в Фейсбуці або Вконтакте:

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов