Наша сеть партнеров Banwar
З кожним роком виробники велосипедів все більше вражають своїм різноманіттям модельного ряду. Розробники різними способами вдосконалюють зовнішній вигляд і технічні характеристики моделей, а останнім часом і зовсім ламають стереотипи, дивуючи відсутністю спиць в колесах. покоління сучасних байків , Безсумнівно, радує креативом дизайнерських рішень. Спробуємо розібратися, чим же інженери замінили спиці в колесах, що тепер буде виконувати їх функцію і як влаштовані велосипеди без спиць.
Велосипед без спиць
Литі диски
Стильна інженерна розробка у вигляді литих дисків має як ряд переваг, так і недоліків.
Велосипеди з суцільнолитими дисками відрізняються:
- оригінальністю дизайну;
- високою аеродинамікою;
- жорсткістю конструкції;
- нижчим коефіцієнтом опору повітря;
- непотрібністю додаткового догляду;
- хорошою керованістю і реакцією на гальмування.
Замість звичайного обіду з безліччю тонких спиць цільні диски мають кілька більш широких лопатей, що з'єднують втулку з ходовою частиною конструкції. Лопаті можуть мати різноманітну форму і колір, завдяки чому кожна модель виглядає особливо.
Таке колесо не розбирається, а також при пошкодженні не підлягає ремонту. І якщо той факт, що підкручувати і налаштовувати в процесі користування нічого не доведеться, є плюсом, то неремонтоздатність - це істотний недолік.
Виробництво таких дисків коштує недешево, тому вартість оригінальних брендових агрегатів дуже висока. Численні китайські підробки високою міцністю не відрізняються, тому, крім розлади з приводу поломки, поїздка на такому велосипеді може виявитися травмоопасной. Велосипеди на литих дисках виглядають ефектно і незвично, нагадуючи своїм видом колеса машин. Багато з них навіть носять імена відомих брендів, таких як Land Rover, BMW, Mersedes та інших.
Велосипед з литими дисками
Серед недоліків також можна відзначити вага виробу, який, як не крути, все ж більше, ніж у класичного колеса. Через жорсткості конструкції область застосування подібних велосипедів теж досить невелика - лише рівні прямі дороги.
еліптичні стрічки
Ще одне сучасне дизайнерське рішення - Loopwheel ( «петельне колесо»).
Стрічки вуглепластика закручені у вигляді петлі таким чином, щоб рівномірно закріпити обід до осі обертання. Краї стрічок кріпляться до трикутника, всередині якого розташована втулка, а середини безпосередньо до обода. Цим забезпечується надійне кріплення обода і рівномірний розподіл зусиль.
Переважними особливостями коліс на еліптичних стрічках є:
- міцність конструкції;
- відмінна амортизація;
- своєрідність виконання.
Велосипед з Loopwheel
Самі стрічки зроблені з вуглецевого пластику - це міцний, гнучкий і легкий матеріал, завдяки якому таке колесо порадує свого власника довговічністю, забезпечить хорошу амортизацію і краще пересування по нерівній дорозі. Але в зв'язку з малою жорсткістю мінусом такої конструкції буде погана динаміка, а це невеликий опір повітрю, повільний розгін велосипеда і важкий підйом в гору. Тут уже кожен велосипедист обирає для себе сам, які характеристики двоколісного друга переважно важливі в залежності від умов експлуатації.
Nulla - колесо майбутнього
Це, напевно, самий божевільний футуристичний концепт велосипеда без спиць в колесах.
Усередині такого колеса абсолютна порожнеча, що навіть зумовлено, власне, сама його назва. Незважаючи на відсутність звичної втулки по центру, колесо обертається за допомогою зубців, розташованих у внутрішній частині обода. Так, задній обід представлений у вигляді внутрішньої шестерінки і зачіпається з зовнішньої - втулкою. Завдяки вузлу, який близько розташований до педалей, забезпечується висока продуктивність крутного моменту. Зусилля передається за допомогою приводного ременя, а повороти керма і власне рух здійснюються за допомогою роликів, до яких закріплено переднє колесо. Трикутна рама також надає моделі незвичайний вид.
На даний момент подібні велосипеди ще знаходяться в стадії розробки, тому як модифікація продумана не до кінця і ще варто продумати, як встановити систему передач , Гальм і перемикачів. На таких велосипедах можна буде їздити тільки по рівних дорогах через поганий амортизації конструкції.
Незважаючи на те, що велосипед уже винайдений і класичне колесо справно виконує свої функції, інженери-дизайнери намагаються піти від класики і продовжують вносити креатив, тепер пропонуючи споживачеві велосипед без спиць.