Наша сеть партнеров Banwar
Виявлення дефектів електродвигуна для нормальної експлуатації
Електродвигуни (Навіть нові) можуть мати ряд дефектів, які дуже сильно впливають на хід роботи. Виявлення дефектів рідко зупиняється на методі візуального огляду, оскільки для якісної перевірки працездатності електродвигуна цього недостатньо. Яким же ще чином можна розпізнати дефекти електродвигуна?
- огляд зовнішнього вигляду електродвигуна на наявність дефектів
Перевірка працездатності електродвигуна починається з візуального огляду. Якщо Ви помічаєте, що був у вжитку електродвигун має зламану підставку, порушену цілісність монтажних отворів, бруд і кіптява всередині корпусу, а також потаємні фарби в середній частині агрегату, то висновок один - пристрій було піддано великих навантажень і сильно перегрівалося. Використовувати такий електродвигун може бути небезпечно.
- маркування: наявність або її відсутність
На зовнішній стороні електродвигуна повинна знаходитися невелика табличка з металу, що є носієм наступних важливих даних: компанія-виробник, розміри корпусу, показник потужності, серійний номер, модель пристрою, обороти в хвилину, номінальний показник фази і напруги, схема підключення (щодо різних показників напруги ), обсяги споживаного струму, статор.
- перевірка підшипників
Якщо при здійсненні вищевказаних пунктів ніяких дефектів не виявлено, необхідно оглянути підшипники. Розташовані дані елементи на кінцях валу в нішах.
Для ретельної і правильній перевірки необхідно помістити електродвигун на рівне тверду основу. Після цього ротор необхідно вручну прокрутити, вільну руку поклавши на корпус агрегату зверху. Якщо ротор прокручується рівномірно, вільно і плавно, значить - електродвигун справний. Тертя і скрегіт при перевірці є сигналами до занепокоєння про нормальну роботу пристрою.
Гранично допустиме значення люфту ротора дорівнює 3 мм, але ідеальне значення все ж - 0.
Варто пам'ятати, що перегрів підшипників загрожує поломкою всього пристрою.
- дефект обмоток
Одним з часто зустрічаються дефектів при перевірці працездатності електродвигуна є дефект обмоток. Він виражається в тому, що на корпус подається коротке замикання, що є причиною згоряння запобіжника.
Перевірка обмоток вимагає использовани я спеціального вимірювального приладу - омметр.
Спочатку необхідно встановити омметр в режим, що вимірює опір. Щупи приєднуються до гнізд, вибирається шкала з найвищим множником. Стрілка (якщо прилад не цифровий) повинна бути встановлена на «0», а щупи при цьому повинні стикатися один з одним. Один щуп потрібно максимально наблизити до гвинта заземлення чи іншої частини корпусу з металу. Інший щуп потрібно підключити до контактів електрики по черзі.
Обмотка двигуна є справною, якщо при перевірці стрілка омметра відхиляється зовсім небагато від найвищого показника. Пам'ятайте, що щупи не повинні стосуватися рук, оскільки це істотно спотворює правдивість вимірювань.
Іншим видом перевірки обмоток є аналіз на обрив. Найпростіші моделі (однофазні та трифазні) використовуються в побуті і промисловості. Перевірка відбувається за допомогою перемикання діапазону омметра на діапазон з найнижчими показниками. Стрілка встановлюється на нуль, опір між проводами електродвигуна повторно змиритися. При відображенні високих значень ймовірність обриву обмоток дуже висока.
- перевірка вентилятора
Електродвигун закритого типу має вентилятор, розташований в задній частині пристрою і закритий гратами з металу. При огляді агрегату переконайтеся, що вентилятор міцно закріплений і не характеризується хиткістю при запуску двигуна. Забрудненість решітки говорить про те, що рух повітря сильно обмежена і загрожує перегрівом. Отже, грати необхідно періодично чистити.
- робота пускового конденсатора
Пусковий конденсатор розташовується під металевий кришкою. Даний елемент також необхідно візуально оглянути на наявність таких дефектів, як витік масла, деформація корпусу, освіта отворів, присутність запаху диму.
Щоб більш ретельно перевірити пусковий конденсатор, потрібно також використовувати омметр. Щупи вимірювального приладу і висновки конденсатора при зіткненні повинні відображати поступове зростання показника опору. Якщо ж цього не відбувається, значить вузол несправний.
- картер електродвигуна
Задня частина піддона електродвигуна може містити в собі відцентрові перемикачі. Дані елементи використовуються в перемиканні конденсатора, а також в підключенні ланцюгів. Важливо стежити, щоб контакти реле завжди були чистими і не мали Пригара. Отже, їх потрібно періодично очищати. Вимикач і справність його механізму легко перевіряється за допомогою звичайної викрутки. Вільна робота пружини говорить про те, що все справно.
Важливим моментом в експлуатації електродвигуна є його тип і умови роботи. Наприклад, при використанні агрегату у вологому приміщенні потрібно враховувати таку характеристику, як високий ступінь вологозахищеністю.
Електродвигун відкритого типу доцільніше застосовувати в приміщеннях, які не схильні до сильного забруднення.
Використовуючи знання з перевірки працездатності електродвигуна, Ви легко зможете вибрати надійний і справний агрегат.
Торгова мережа "Планета Електрика" рада представити Вам величезний вибір електродвигунів від провідних світових виробників.
Яким же ще чином можна розпізнати дефекти електродвигуна?