Наша сеть партнеров Banwar
Двигун є серцем автомобіля, а тому його працездатність повинна підтримуватися на належному рівні. Багато водіїв бажають навчитися ремонтувати мотор власного авто, але, стикаючись з труднощами при розбиранні, відразу ж відмовляються від подібної витівки, мотивуючи все це недостатнім рівнем знань. У цій статті ви дізнаєтеся, як проводиться розбирання двигуна своїми руками на прикладі ВАЗ 2107. Даний посібник також актуально для всіх інших двигунів класичного сімейства ВАЗ, а також для Ниви 2121.
Як і для чого варто розібрати двигун?
Розбирання двигуна проводиться в разі, якщо мотор планується піддати капітального ремонту. При цьому, його необхідно повністю розібрати і замінити всі зношені елементи. Крім того, актуальною буде розточування блоку циліндрів, який повинен бути звільнений від усіх частин мотора. Крім того, розібрати двигун можна і для того, щоб просто зробити його чистку, в разі серйозного забруднення, коли обійтися простим промивання маслом неможливо.
Постараємося опустити подробиці, що стосуються його зняття, так як зробити це досить просто: потрібно лише викрутити гайки на 19 з подушок, зняти навісні частини (всі частини електрообладнання, шланги і патрубки, а також приводи різних елементів) і відкрутити його від коробки перемикання передач. Після цього, мотор ретельно миють і встановлюють на спеціальний стенд (використання звичайного верстата також вітається).
Покрокова інструкція з розбирання ДВС авто + Відео
- Приготуйте всі необхідні інструменти і злийте масло з картера.
- По-перше, це потрібно буде для полегшення ваги мотора, а по-друге, допоможе уникнути зайвої бруду на верстаті. далі викручується масляний фільтр . Також відкрутіть всі болти, на яких відбувається кріплення піддону картера. Стару прокладку можна викинути, так як вона стає не придатною для подальшого використання.
- тепер потрібно зняти шків коленвала . Зробити це не так легко, як здається на перший погляд, так як в цьому випадку вам знадобиться хороша фізична сила. Проте, ніхто не відміняв застосування труби в якості подовжувача ключа. Зафіксуйте колінвал від провертання за допомогою блокування маховика. Для цього застосовується спеціальний пристрій, який можна придбати в магазині. Далі за допомогою ключа викрутити храповик і демонтуйте шків.
- Відкрутіть гайки кріплення кришки клапанів і приводний ланцюга ГРМ, зніміть її і витягніть прокладку. Відкрутіть болти кріплення шестерень распредвала, а також вала, що приводить в дію масляний насос двигуна. Наступним на черзі стає натягувач ланцюга ГРМ . Спочатку звільніть спеціальну колпачковую гайку, а потім викрутити дві інші гайки, які кріплять його до голівки блоку циліндрів. Не забудьте викрутити болт кріплення башмака, а потім зняти сам натягувач, разом з черевиком. Потім відвертається палець, що створює обмеження для ланцюга, знімаються шестерні распредвала і масляного насоса, а ланцюг виймається.
- тепер потрібно зняти розподільчий вал . Для цього відкручуються дві гайки, розташовані на його шпильках в корпусі підшипника. Корпус необхідно зняти, а распредвал акуратно витягується. Перед тим як витягти його, не забудьте також демонтувати спеціальний завзятий фланець.
- Далі відкручуються болти, призначені для кріплення головки блоку циліндрів до самого блоку. демонтаж ГБЦ проводиться відразу разом з колекторами, знімати які обяательно (в залежності від виду проведеного ремонту). Після зняття головки, також, рекомендується провести заміну прокладки. Ця процедура допоможе вам, в подальшому, позбутися від повторного зняття даного елемента.
- Після цього потрібно демонтувати масляний насос. Щоб його витягти потрібно зняти спеціальний завзятий фланець. Після цього, витягніть валик з блоку циліндрів, який відповідає за приведення в дію масляного насоса.
- За допомогою спеціального знімного пристрою, витягніть шестерню, яка одягається на колінвал двигуна. Потім виверніть гайки, розташовані на шатунних болтах. Тепер зніміть кришки шатунів і, використовуючи циліндричний отвір, витягніть шатуни разом з поршнями.
Увага! Перед тим, як витягнути шатуни і поршні, а також корінні підшипники і вкладиші, необхідно спочатку все їх помітити, щоб не допустити помилок при складанні елементом.
- Знову повертаємося до фіксатора маховика і встановлюємо його. Відкрутіть болти, які призначені для кріплення, і зніміть шайбу, потім витягніть маховик, надітий на колінчастий вал, а слідом за ним зніміть захисну кришку картера зчеплення.
- Знімачем зніміть підшипник первинного валу КПП, який знаходиться в спеціальному гнізді в задній частині силового агрегату. Слідом за ним потрібно витягнути спеціальний утримувач сальника коленвала. Тепер відкрутите болти, на яких кріпляться кришки, що закривають корінні підшипники і витягніть їх нарівні зі вкладишами. Після цього, потрібно зняти колінчастий вал і самі верхні вкладиші вала. Також демонтуйте спеціальні наполегливі півкільця, які розташовані на опорі.
Ось і все, що потрібно зробити, щоб розібрати двигун. Подальшим кроком виробляють розточення різних елементів до ремонтних розмірів і замінюють пошкоджені і зношені елементи. Особливу увагу рекомендується приділити вкладишів, які найчастіше піддаються проворачиванию, через що мотор просто клинить. Після ремонту, мотор збирається і встановлюється на автомобіль.
Як і для чого варто розібрати двигун?