- Самостійна перевірка реле стартера
- Як відбувається робота тягового реле
- Можливі поломки і несправності
- Послідовність робіт виконуваних при заміні реле:
Наша сеть партнеров Banwar
Вітаю вас друзі на сайті ремонт автомобілів своїми руками. Майже кожен водій, хоч раз у своєму житті стикався з проблемою пов'язаної з пуском двигуна автомобіля.
Зазвичай проблема вирішується простою підзарядкою акумуляторної батареї або зачисткою контактних з'єднань. Набагато гірша ситуація, коли причина відмови двигуна ховається в несправності втягує реле або самому стартере.
Втягує реле стартера
Перед автомобілістом виникає нова проблема - як перевірити втягує реле стартера, виявити несправність і по можливості відремонтувати в домашніх умовах, власними руками.
Самостійна перевірка реле стартера
Для початку, перед перевіркою втягує реле потрібно перевірити сам стартер, так як в цих перевірках є свої нюанси і їх треба виконати, щоб розібратися, що конкретно не працює.
Для цього вмикаємо замок запалювання і повертаємо ключ, якщо стартер не працює, але при цьому чутні характерні клацання, значить реле працює, а стартер немає.
Далі не знімаючи стартера, якщо ви звичайно зможете до нього дістатися, можна перевірити його перемкнув два контакти (мідних болта) на задній кришці тягового реле. Якщо механізм закрутиться, то несправне втягує.
При самостійної перевірки, розібрання або ремонті різних деталей будьте уважні і обережні, так як це може призвести не тільки до поломки деталей, але і до різних травм.
Якщо ж з якихось причин вам не вдалося на місці його перевірити, то вам доведеться його демонтувати. При перевірки будьте обережні, так як обертання механізму досить сильне, що б він не вирвався і не завдав травми.
Розмістіть його біля акумуляторної батареї, а найкраще на землі і за допомогою дроту об'єднайте контактний висновок реле з позитивним висновком. За допомогою іншого проводу об'єднайте масу АКБ з масою стартера.
Після того як дроти торкнуться клейм реле має спрацювати, видавши при цьому різкий і швидкий клацання. Якщо ви відчули, що релюшкой спрацьовує занадто повільно, то можливо підгоріли контакти.
Як відбувається робота тягового реле
Щоб самому розібратися в причинах, чому не спрацьовує втягує реле стартера, самому зрозуміти яким чином працює весь механізм.
Принцип роботи втягує реле стартера полягає в наступному. Котушка стартера отримує харчування від акумуляторної батареї. При цьому в ній створюється магнітне поле, яке впливає на якір.
Якір починає рух, стискаючи зворотну пружину, і задіє Бендикс, який в сою чергу з'єднується зі шліцами вінця маховика.
Після того як відбудеться замикання контактних елементів, що втягує обмотка перестає отримувати харчування, але якір завдяки магнітному полю утримує котушки залишається всередині.
Після того як відбудеться пуск двигуна утримує котушка втрачає харчування і під дією поворотної пружини якір повертається у вихідне положення. При цьому Бендикс розчіплюється.
Можливі поломки і несправності
Після перевірки втягує реле стартера найчастіше виявляються підгорілі контакти, залипання контактів (п'ятаків), перегорання котушки (обмотки), або пошкодження матеріалів внаслідок природної втоми.
Деякі ознаки, за якими визначають, що реле пошкоджено:
- Як тільки відбудеться пуск двигуна, стартер не вимикається. Він продовжує обертатися з великою швидкістю, у чому можна переконатися по дзижчання.
- Повернувши ключ у замку запалювання, чути клацання, що означає включення пристрою, але стартер не запускається.
- При повороті ключа в замку запалювання чути, що стартер крутиться (вхолосту), але при цьому обертання двигуна не відбувається.
Все релюшки, що встановлюються на легкові автомобілі Ваз 2106, Ваз 2109, Ваз 2110 і інші по конструкції дуже схожі. В основному розрізняються розмірами, способами кріплення і пристроєм сердечника.
Для того щоб перевірити стан і виконати ремонт втягує реле стартера, його необхідно розібрати, хоча в дев'яносто відсотках випадків вони не розбірні і підлягають заміні.
Послідовність робіт виконуваних при заміні реле:
Для початку слід відключити живлення від акумуляторної батареї, тому що поки підключена електричний ланцюг, демонтувати і розбирати стартер заборонено, інакше може статися замикання і ви спалите всю проводку.
- Перед розбиранням добре очищаємо стартер від пилу і бруду, що б потім бруд не потрапила всередину.
- Відкручуємо гайку щіткового вузла з болта тягового реле і знімаємо контакт з болта.
- Відкручуємо стягнуті гвинти що кріплять реле до маси і витягуємо його.
- Відкручуємо з торця гайки і поділяємо його на дві частини
- Витягуємо старий сердечник міняємо на новий
- Збираємо все в зворотному порядку встановлюємо втягує
- Перевіряємо весь механізм і ставимо на машину
Після того як всі деталі встановили на авто перевіряємо ще раз на працездатність, що б бути впевненим, що ми все зробили правильно і у нас все працює належним чином.