Наша сеть партнеров Banwar
Привіт, шановні автомобілісти! Насолода усіма перевагами переднього приводу на сучасних автомобілях, з лишком «компенсується» проблемами, які можуть створити деякі деталі ходової частини.
У випадку з передньо- і повноприводними машинами, одним з найбільш проблематичних місць є шарніри рівних кутових швидкостей. скорочено ШРУС або, просто, «гранати».
Вивчаючи спеціальну літературу можна знайти твердження, що всі елементи ШРУСов виготовляють з надміцних сплавів, знос яких відбувається вкрай повільно.
Але, як показує практика, ознаки несправності ШРУСа можуть з'явитися навіть у авто, зовсім недавно покинув складальний конвеєр автозаводу. Причин цьому може бути декілька, але найпоширенішими є:
- низька якість ШРУСов, установка підробок або бракованих запчастин;
- відсутність або погана якість мастильних матеріалів;
- пошкодження пильовика і потрапляння в механізм абразивного сміття, води;
- агресивний стиль їзди і огидне стан дорожнього покриття.
Як самостійно визначити несправність ШРУСа
Несправність будь-який з деталей в автомобілі обумовлена зміною її властивостей, розмірів, освітою вироблення в деталях, що труться.
ШРУС - це шарнір, а значить, в його пристрої обов'язково присутні елементи, що працюють в тісному контакті під постійним навантаженням. ШРУС є кульковий своєрідний підшипник, проте, обойми його мають поперечні канавки, що дозволяє змінювати кут між провідною і відомою полуосью.
Для того, щоб змусити рухатися автомобіль шарнір передає колесам значне зусилля, до того ж постійно змінює кут між півосями. Згодом на деталях, що труться утворюється вироблення, збільшується зазор. Там, де немає тісного контакту деталей, з'являється сторонній шум.
ознаки поломки ШРУСа відомі всім автолюбителям. Головний з них - поява характерного «хрускоту». Такий звук можуть видавати тільки кульки, які перекочуються по канавках, тому що мають занадто велику вироблення.
Звуковий супровід може з'являтися в будь-який момент, але зазвичай це відбувається при поверненні, різкому прискоренні, подоланні перешкод. Автолюбителям необхідно знати і про інші варіанти того, як перевірити ШРУС.
Остаточно переконатися в несправності шарнірів, допоможуть:
- несильні ривки при рушанні автомобіля або зміні динаміки;
- люфт вала розташованого між Шрусамі при спробах рухати його в різних площинах.
Ознаки несправності внутрішнього ШРУСа
Як відомо, на кожне провідне колесо конструкція передбачає по дві гранати - зовнішній, що передає зусилля від півосі на маточину колеса і внутрішній, який обертає вал від КПП.
Хоча обидва ШРУСа - це ланки одного ланцюга, але зовнішній виходить з ладу набагато частіше і швидше. Обумовлено це тим, що навантаження і кути поворотів шарніра на ступиці набагато більше.
При цьому зовнішній ШРУС менше за розмірами. Описані вище ознаки поломки в більшій мірі відносяться до зовнішніх шарнірам. Для того, щоб переконати в несправності зовнішнього ШРУСа, необхідно максимально повернути кермо і починати рух. Коли кут між півосями наближається до свого максимуму, несправний починає «хрустіти».
Логічним буде запитання, про те, як перевірити внутрішній ШРУС, адже в природному стані дуже складно домогтися максимального викривлення шарніра. На відміну від зовнішнього, внутрішній може подавати звукові сигнали про несправності в прямолінійній русі.
Особливо чітко сигналізує ШРУС про необхідно заміни при подоланні ям, канав, заметів. Зношений шарнір, звичайно, буде мати значний люфт при перевірці вала рукою, а остаточно переконатися в необхідності заміни ШРУСа можна, якщо підняти машину на підйомнику.
Включення першої передачі дозволить обертатися колесам в підвішеному стані, коли внутрішній ШРУС значно викривляється. Ось тут і проявляється той, ні з чим незрівняний, шарнірний «хрускіт». А це означає: пора їхати в автомагазин за ремкомплектом, і приступати до його заміни.