Наша сеть партнеров Banwar
Я писав навесні про те, як в моє інфополе потрапила тема електро МТБ , Перейдіть за посиланням, якщо хочете знати, навіщо він потрібен, скільки їде, скільки коштує і т.д. Підкреслюю, мова йде не про транспортні велосипедах зі схемою мотор-колесо, а саме про гірських байках з електро асистентом. Такі велосипеди мають нормальну розподіл ваги з низьким центром ваги і витримують всі навантаження, як і звичайні MTB.
Як з'ясувалося, мій друг в Талліні купив собі е-байк на додаток до традиційного найнеру і радіє життю. Вчора Олександр люб'язно надав мені свій апарат для тест-райда.
Тест, на жаль, вийшов сумбурним, фоток не зробив, тому виставлю зображення велосипеда з інтернету:
Це Haibike Hard Nine 7.0 - головна фішка велосипеда, крім того, що це е-байк, в новому плюсовом розмірі коліс - рама і вилка стандарту Boost вміщають колеса до 3.0. У стоці коштують Schwalbe Nobby Nic 2.6, уявляєте, як було б важко крутити такі катки з низьким тиском на звичайному велосипеді без мотора.
Напевно, перше, що повинно шокувати - вага велосипеда. Але в принципі, я людина, підготовлений - в Таїланді накатав за цю зиму 8000 км на байці, який важив з усім навішеним на нього мотлохом (протиугінний трос, сумка на кермо, запаска і т.д) 18,3 кг, тому не можу сказати, що 20 кг цього Хайбайка мене вразили.
Почав я з того, що спробував, як цей монстр їде без мотора, все-таки важезні катки 2.6 і загальна вага повинні позначатися. Що сказати - він таки котить, але нешвидко. Чи не надто напружуючись, по ровняку можна їхати зі швидкістю 15-17 км / год, так що якщо батарея сяде не дуже далеко від будинку, то доїхати можна без проблем.
Включаємо перший режим Eco (всього їх чотири: Eco, Tour, Sport, Turbo), і о, диво, важкий байк покотив. Відчуття, ніби в спину задув сильний вітер. Це другий шок, тому що в самому слабкому режимі не очікуєш такої легкості і накату. Олександр принципово їздить майже завжди в Eco режимі, тому що з одного боку економиться заряд батареї, а з іншого - треба вкручувати по повній.
До речі, я можу тільки підтвердити слова адептів е-байків про те, що сил з мотором витрачається не менше, а навіть більше. Я прокотився по звичайному велосипедного Трейл з корінням і невеликими Апхілл-с'езжалкамі в Eco / Tour режимі і крутив нітрохи не менше, ніж якщо був би на звичайному велосипеді.
Різниця лише в тому, що своїми силами я на цьому трейл навряд чи б зміг їхати швидше 13-15 км / ч, а на електро середня швидкість вище 20 при тих же зусиллях. За відчуттями це прірва - на такій швидкості мені, без підготовки було навіть страшно нестися по незнайомій стежці, іноді доводилося стримувати себе. Я можу тільки уявити, скільки адреналіну отримує власник, ганяючи по лісовим технічним Трейл на швидкостях 25 км / год.
Режими Sport і Turbo взагалі перетворюють велосипед в літак - реально страшно вкручувати на повну по сінглтрекам з корінням і різкими спусками. Мені вистачило для початку Eco і Tour, драйву хоч греблю гати!
Колеса стандарту Boost тримають як приклеєні, відчуття ніби мчиш по рейках - ширина 2.6 і тиск 1.3 атм роблять свою справу. Олександр сказав, що вибір такого розміру обумовлений в першу чергу перспективами зимового катання - можете собі уявити, як круто буде роз'їжджати на таких ковзанках за допомогою електромотора по снігу.
Що стосується запасу ходу, то досвід власника розбиває мій скептицизм - якщо катати по стежках і грунтам без сильних Апхілл в режимі Eco, то вистачає на 80-100 км, а якщо маршрут переважно по асфальту / гравийки, то можна проїхати 120-150 км. Причому, якщо батарея таки здохне на зворотному шляху, то доїхати можна - вів повільно, але котить. В горах, звичайно, витрата акумулятора буде в рази інтенсивніше, але у нас в Естонії гір немає. 🙂
Олександр зняв обмеження, яке відключає мотор при досягненні швидкості 25 км / год, і тепер велосипед розганяється до 50. Я спробував вкрутити на асфальті - мотор досить слабкий, і щоб досягти хоча б 40 км / год, потрібно активно вкручувати. Сенсу в електровспоможеніі на асфальті я не бачу, тому не розумію, для чого потрібен електро-шоссер. У чому різниця, їхати 30 своїми силами або 45 з мотором? Ніякої різниці в відчуттях немає. Інша справа на е-МТБ по технічним грунтам ...
Дуже, дуже цікаво катати на такому велосипеді. Мені вже заочно сподобалася ідея е-байків, але я повністю перейнявся ентузіазмом, коли спробував сам. Обов'язково придбаю собі такий, але не в цьому році, тому що я вже вибрав і купив велосипед шосейного типу (розповідь про нього на наступному тижні).
Е-байк - це не необхідність і далеко не заміна традиційним велосипедам, що підтверджує досвід власників, як правило, вони всі мають в гаражі крім електровела звичайний МТБ і шоссер.
Е-байки розроблялися для сценарію використання в горах, де багато Апхілл, який вимотує, для розширення ареалу катання в тих широтах. Для чого ж він потрібен в наших краях? Мені в голову відразу приходять такі сценарії:
- Отримання адреналіну при катанні по лісовим Трейл.
- Розширення ареалу катання (цей пункт добре підійшов би мені, я практично не ката по грунтах, і думаю, що мотор допоміг би повернути інтерес до MTB).
- Проблеми зі здоров'ям. Допомога мотора допомагає дозувати навантаження. Якщо у вас не все в порядку з колінами, то ви можете на Апхілл включити режим сильніше. Так само можна прибрати піки ЧСС при Апхілл, щоб берегти серце.
Ні в якому разі не хочу сказати, що всі повинні пересідати на е-байк, це просто іграшка для небідних (або невиліковно захоплених) людей, що відкриває нові горизонти. Для мене основним стоп-фактором є ціна, наприклад, даний Haibike коштує 4000 євро, що дещо виходить за рамки адекватних витрат на розвагу. Коштував би цей вів хоча б в два рази дешевше, то можна було б помріяти, але поки немає.
Щоб не втратити цей сайт з уваги: пройдіть по посиланню - ви отримаєте повідомлення про вихід нової статті на емейл. Ніякого спаму, відписатися можна в пару кліків.
Сказати спасибі за статтю можна репоста в Фейсбуці або Вконтакте:
У чому різниця, їхати 30 своїми силами або 45 з мотором?Для чого ж він потрібен в наших краях?