- На що слід звертати увагу при використанні автомобільного акумулятора?
- Як використовувати автомобільний акумулятор взимку при низьких температурах
- Експлуатація автомобільного акумулятора при високих температурах
Наша сеть партнеров Banwar
Акумуляторна батарея є простим пристроєм, в якому відбувається ряд складних хімічних процесів. Сильний вплив на них надає температура середовища навколо акумулятора, і в зимовий період принципи експлуатації автомобільного джерела живлення серйозно відрізняються від використання батареї влітку або при високих температурах. Щоб взимку не довелося вдаватися до способів старту двигуна при сів акумуляторі , Слід знати особливості експлуатації батареї в різних температурних умовах.
На що слід звертати увагу при використанні автомобільного акумулятора?
Багато автомобілістів не приділяють належної уваги автомобільного акумулятора, через що батарея досить швидко стає несправної і вимагає заміни. Зняти акумулятор з автомобіля і встановити на його місце новий нескладно, і дана процедура не вимагає особливих умінь, але слід враховувати і фінансову сторону питання. При невірної експлуатації батареї автомобіля, її заміна може знадобитися через рік-два або навіть раніше, тоді як акуратні власники машин змінюють акумулятор не частіше, ніж раз на 4 роки. Весь їх секрет полягає в грамотному технічному обслуговуванні джерела живлення.
Технічне обслуговування автомобільних батарей полягає у приведенні їх у робочий стан, в догляді за ними в процесі експлуатації і грамотному зберіганні при довгих паузах між використанням.
Залежно від кліматичної зони використання автомобільної батареї, слід підбирати щільність електроліту. Для сучасних джерел живлення автомобілів щільність електроліту становить:
- При холодному кліматі (від -50 до -30 градусів за Цельсієм): 1,30 грам на кубічний сантиметр;
- При помірному кліматі (від -10 до 20 градусів за Цельсієм): 1,28 грам на кубічний сантиметр;
- При жаркому кліматі (від 30 градусів за Цельсієм і вище): 1,23 грам на кубічний сантиметр.
Якщо потрібно отримати щільність електроліту для автомобільного акумулятора в районі від 1,28 до 1,30 грам на кубічний сантиметр, необхідно взяти рівно 285 грам сірчаної кислоти (H2SO4) і близько 780 грам дистильованої води. При їх змішуванні вийде електроліт необхідної щільності.
Як використовувати автомобільний акумулятор взимку при низьких температурах
Зимою в помірних кліматичних зонах або в регіонах, де низька температура зберігається постійно, необхідно грамотно експлуатувати акумуляторну батарею, звертаючи увагу на нестандартні для неї умови роботи. При знижених температурах (як правило, менше -20 градусів за Цельсієм) автомобільний акумулятор набуває такі негативні властивості:
- У нього помітно знижується герметичність;
- При попаданні будь-якої рідини (бризок з дороги, частинок снігу або дощу) на корпус джерела живлення, у нього серйозно підвищується саморазряд;
- Через замерзання пластмасових деталей корпусу підвищується крихкість акумулятора і його кришки;
- Підвищення небезпеки заряду акумулятора при замерзлому електроліті. Процес зарядки може викликати піноутворення на поверхні акумулятора і його вибух при підключенні до бортової системи автомобіля.
Зниження щільності електроліту призводить до підвищення температури його замерзання. Наприклад, якщо щільність електроліту становить 1,3 грам на кубічний сантиметр, його замерзання відбувається при температурі близько -66 градусів за Цельсієм, знизивши щільність до 1,24 грам на кубічний сантиметр, температура замерзання збільшиться до -14 градусів за Цельсієм.
Зверніть увагу, що щільність електроліту акумулятора визначається при температурі в 25 градусів за Цельсієм.
Таблиця температур замерзання електроліту акумулятора при різної щільності:
Щільність електроліту при 25 ° C, г / см³ Температура замерзання, ° С Щільність електроліту при 25 ° C, г / см³ Температура замерзання, ° С 1,09 -7 1,22 -40 1,10 -8 1,23 -42 1,11 -9 1,24 -50 1,12 -10 1,25 -54 1,13 -12 1,26 -58 1,14 -14 1,27 -68 1,15 -16 1,28 -74 1,16 -18 1,29 -68 1,17 -20 1,30 -66 1,18 -22 1,31 -64 1,19 -25 1,32 -57 1,20 -28 1,33 -54 1,21 -34 1,40 -37
Досвідчені автолюбителі прагнуть в умовах знижених температур додатково обігрівати акумулятор, щоб не відбувалося замерзання електроліту. Обігріти джерело живлення можна двома ефективними способами:
Деякі автомобілісти 2 рази за рік змінюють щільність електроліту свідомо, щоб поліпшити властивості акумулятора в залежності від температури навколишнього середовища. Зимою в джерело живлення доливається електроліт з щільністю в 1,4 грам на кубічний сантиметр, а влітку наявне в батареї хімічна сполука розбавляється дистильованою водою.
Експлуатація автомобільного акумулятора при високих температурах
У жаркий період автолюбитель також може зіткнутися з проблемами при експлуатації акумулятора. Джерело живлення здатний вийти з ладу через серйозного зниження рівня електроліту. Пов'язано це з тим, що при високих температурах сильно підвищується швидкість випаровування води з електроліту, що знижує його рівень.
Якщо ви бажаєте зберегти в жарку погоду автомобільний акумулятор в робочому стані, обов'язково щотижня перевіряйте рівень електроліту. Не виключено, що кожного тижня буде вимагатися доливати дистильовану воду в акумулятор. Зверніть увагу: доливати необхідно саме чисту дистильовану воду, оскільки випаровується саме вона, тим самим підвищуючи щільність електроліту, що згубно для джерела живлення в жаркий період часу.
На що слід звертати увагу при використанні автомобільного акумулятора?На що слід звертати увагу при використанні автомобільного акумулятора?