Наша сеть партнеров Banwar
вибираючи шини , Потрібно звертати увагу на цілий ряд параметрів:
- розмір покришки;
- сезонність - літо, зима, всесезонка;
- тип протектора - траса, бездоріжжя;
- виробник - гума Nokian, Bridgestone або Kumho за своїми характеристиками перевершує продукцію інших компаній.
Ми вже писали на Vodi.su про те, як розшифрувати інформацію на корті покришки . Серед іншого тут можна знайти такий показник, як Max Pressure або Максимально Допустиме Тиск. Якщо ж ви відкриєте люк бака, то знайдете на зворотній його стороні наклейку, де вказано рекомендований виробником транспортного засобу тиск для шин того чи іншого типорозміру. Ця наклейка також може бути на центральній стійці з боку водія, на кришці бардачка. Є вказівки і в інструкції.
Оптимальна величина тиску
Зазвичай воно вимірюється в атмосферах або кілопаскалях.
Відповідно, інформація може бути подана таким чином:
- типорозмір - 215/50 R 17;
- тиск для передньої і задньої осі - 220 і 220 kPa;
- тиск при великому навантаженні - 230 і 270 kPa;
- запасне колесо, докатка - 270 kPa.
Також можна побачити напис «For Cold Tyres Only» - тільки для холодних шин. Що все це означає? Розберемося по порядку.
Одиниці виміру
Проблема часто ускладнюється тим, що тиск вказується в різних одиницях, і якщо, наприклад, на манометрі шкала в барах, а виробник використовує атмосфери або кілопаскалі, то доводиться шукати калькулятор і конвертер величин.
Насправді все не так складно, як здається:
- 1 БАР - 1,02 одній технічній атмосфери або 100 кілопаскалей;
- 1 технічна атмосфера - 101,3 кілопаскалях або 0,98 бар.
Маючи під рукою мобільний телефон з калькулятором, легко можна буде перевести одну величину в іншу.
На автомобілях і манометрах виробництва Англії або США застосовують іншу одиницю виміру - фунт / квадратний дюйм (psi). 1 psi дорівнює 0,07 технічної атмосфери.
Відповідно, з наведеного вище прикладу бачимо, що оптимальний тиск для автомобіля вказується на спеціальному стікері, і в нашому випадку становить 220 кПа, 2,2 бару або 2,17 атмосфери. Якщо ж ви навантажуєте автомобіль по максимуму, то колеса слід підкачати до потрібного значення.
Також потрібно згадати про те, що дані показники розраховуються для оптимальних умов їзди по якісним дорогам. Якщо ж ви переважно їздите по розбитим трасах і бездоріжжю, то допускається зниження рекомендованого тиску:
- влітку на 5-10 відсотків;
- взимку 10-15.
Це робиться для того, щоб гума стала м'якшою, а удари не так жорстко сприймалися підвіскою.
Виходячи з усього вищесказаного, потрібно дотримуватися рекомендацій виробника, проте шини можна приспускати, але не більше, ніж на 15 відсотків в зимовий період.
Холодна і гаряча гума
Ще один важливий момент - правильний вибір часу для вимірювання тиску в шинах. Вся справа в тому, що під час тертя гуми об асфальт вона сильно нагрівається, це ж відбувається і з повітрям всередині камери. При нагріванні, як відомо, все тіла розширюються, в тому числі і гази. Відповідно, відразу ж після зупинки тиск навряд чи вдасться виміряти коректно, тому потрібно або чекати 2 години АЗС, або обзавестися власним манометром і проводити вимірювання з ранку.
Прямо протилежне відбувається взимку - повітря охолоджується і рівень тиску знижується під час нічної стоянки. Тобто вимірювання проводять або в обігрівається гаражі, де температура вище нуля, або після нетривалої поїздки.
Вимірювати тиск рекомендують хоча б один раз на місяць влітку, і два рази в місяць взимку.
Приспущена гума - за і проти
У зимовий період багато водіїв приспускають шини, мотивуючи це тим, що збільшується пляма контакту з дорогою і зчеплення. З одного боку все вірно, однак палиця має два кінці і вам доведеться миритися з такими наслідками:
- погіршується керованість;
- на поворотах автомобіль втрачає стійкість;
- зростає гальмівний шлях .
Додайте сюди ще збільшена витрата масла і палива, так як опір коченню збільшується.
Таким чином, на основі всього вищевикладеного приходимо до таких висновків:
- оптимальний варіант - дотримуватися вимог виробника машини;
- спускати колеса можна, але не більше ніж на 15%, при цьому з'являється і цілий ряд негативних наслідків;
- коректні показники тиску можна отримати лише на холодній гумі.