- Рекомендоване (номінальний робочий) тиск в шинах при підкачування
- Контроль тиску в накачаних шинах
- Вплив неправильної підкачки шин на їх знос, витрата палива і керованість
- Підкачка шин азотом
- Підкачка шин взимку (в мороз)
- Рекомендоване тиск шин для деяких моделей і марок машин від виробника
Наша сеть партнеров Banwar
Про шинах на нашому сайті ми розповідали багато і навіть можна сказати «досить» (список статтею приведено в кiнцi), але будь-яка з тим, навіть найпростіша може бути невичерпна, якщо стосовно неї проявити трохи фантазії і скрупульозності, так вийшло і з тематикою про шини. А вже якщо ми вирішили не зупинятися на досягнутому, то і тему підкачки шин, ми не залишимо без стороною.
Рекомендоване (номінальний робочий) тиск в шинах при підкачування
Говорити про універсальної формули, яка б підходила для всіх випадків, автомобілів і умов експлуатації не доводиться. Тут, як би нам не хотілося виглядати компетентними і запропонувати свою альтернативу, але більш правильного твердження, ніж те, що тиск в шинах має бути визначено заводом - виробником, ми вам надати не зможемо.
Тому не полінуйтеся і знайдіть на своєму автомобілі місце, де приклеєна заводська наклейка з рекомендованим тиском для підкачки шин, на іномарках це нормальна практика. Найчастіше такі наклейки зустрічаються на стійці у водійських дверей або на лючке бензобака.
В крайньому випадку, якщо на вашому автомобілі така наклейка вже відсутня, то не полінуйтеся знайти «Біблію» на ваш авто і поцікавитися в неї про значення параметра тиску при підкачування шин.
Ще одні «каменем спотикання», навіть якщо ви і знайшли подібну табличку, може стати проблема з перекладом одиниць тиску. Припустимо тиск вказано в кПа, а ваш насос і манометр показує тиск тільки в Bar (Бар).
На цей рахунок ми наведемо співвідношення між найбільш поширеними одиницями, за якими ви без зусиль зможете точно підкачати шини до необхідного тиску в них.
1 Bar = 1 атмосфері = 100 кПа = 14,5 psi
Також зверніть увагу на те, що в залежності від типорозміру шини, навантаження, а також від осі її установки (передня - front або задня - rear), рекомендований тиск в шинах може бути різним.
Середнє значення тиску в шинах для легкових автомобілів близько 2,2 атмосфери.
Контроль тиску в накачаних шинах
Найчастіше на компресорі, яким ви здійснювали підкачування, вже варто манометр. У більшості випадків це стрілочний механічний манометр. Особливою точністю такий манометр не відрізняється, особливо в холодний період часу. Механічна «равлик» манометра сильно змінює свої механічні властивості, що може позначитися на свідченнях манометра до 0,5 атмосфери, а це вже істотно. Якщо альтернативи у вас немає, то підкачувати краще компресором, який попередньо був прогрітий до кімнатної температури. Виходячи з-за цих особливостей, не варто довіряти «вуличним», стрілочним манометрам на заправних станціях в холодний період року.
Вплив неправильної підкачки шин на їх знос, витрата палива і керованість
Показники тиску це не просто вигадані рекомендації, а прагматичні заходи, що забезпечують ефективне управління машини, рівномірний знос шин і навіть економічність автомобіля. Про кожну з цих особливостей можна написати свою окрему статтю. Так про економічності машини така стаття є - « Як заощадити паливо ».
Про знос ми поговоримо безпосередньо тут. Для того щоб все виглядало більш наочно досить поглянути на малюнок характеризує знос шини при заниженому, номінальному і підвищеному тиску.
Що-що коментувати тут мабуть зайве, хіба що ще раз сказати про відомого, коли номінальний тиск є певним гарантом довговічності експлуатації шин на вашій машині. Якщо говорити про керованість автомобіля, то і тут оптимальним варіантом, при нормальній їзді, буде вибір номінального тиску в шинах. Саме повна площа контакту зможе забезпечити належний коефіцієнт поздовжнього і поперечного ковзання шини, а також гарантуватиме номінальне зусилля на кермі.
Підкачка шин азотом
Говорити про підкачування шин азоту багато не будемо, так як інтерес до цього «заняття» в значній мірі вже давно пройшов. Все починалося кілька років тому, коли багато шиномонтажки запевняли автолюбителів в незначній зміні обсягу газу (азоту) при змінюються температурах, будь то їх підвищення або пониження. Практичні відгуки і закони фізики згодом навчили багатьох на власному досвіді, що змін при підкачування шин азотом немає, або вони знаходяться на межі психологічного самонавіювання. Ну а друга половина, глянувши на практикантів вже кілька охолола до того, щоб спробувати те, що коштує грошей, але не приносить жодних позитивних змін. В принципі того є і прості пояснень, що стали загальним надбанням: - Повітря на 78 відсотків складається з азоту; - Закон Гей-Люссака говорить, що коефіцієнт об'ємного розширення всіх газів однаковий (V / T = const) ... цим все сказано, хто має вуха, нехай почує.
Підкачка шин взимку (в мороз)
Чи необхідно вибирати інший тиск для шин в холодний період року (взимку)? Чи є правильним трохи приспускати шини взимку, щоб забезпечити велику площу контакту з дорогою? Саме ці питання будуть терзати тих, хто дочитав статтю до цього розділу.
Ну, по-перше, відразу скажемо про те, що у виробників немає рекомендацій до тиску в шинах при різних температурах, що теж про щось говорить. По-друге, виробники рекомендують контролювати тиск на холодну, тобто до початку руху, тут будь-яка у нас температура на вулиці (див. Фото з табличкою вище, де написано cold). Виходячи з цього, дотримуючись закону Гей-Люссака, про який ми згадували, розширення повітря в шині що взимку, що влітку буде пропорційно, нікому підвищенню температури, на кілька градусів, за рахунок прогріву при русі. За логікою речей виходить, що тиск в шинах необхідно перевіряти на холодну перед безпосереднім виїздом і воно повинно бути дорівнює номінальній рекомендованого. Не будемо сперечатися з тим, що зниження тиску на 0,1 0,2 атмосфери, щодо номінального, дійсно може дати збільшення площі контакту шини з дорогою, тим самим кілька підвищивши коефіцієнт зчеплення. Проте, дотримання швидкісного режиму і адекватна поведінка водія, виходячи з погодних і дорожніх умов, здатне забезпечити куди більш безпечний рух, ніж просто приспущені шини, пам'ятайте про це. Ефект від приспущених шин на 0,1-0,2 атмосфери буде непомітний, а більш значне зниження тиск в шинах може позначитися вже значним погіршенням зчеплення, так як контакт протектора по центру не буде забезпечений. Див малюнок вище.
Рекомендоване тиск шин для деяких моделей і марок машин від виробника
Тиск в шинах для ВАЗа
Тиск в шинах для ГАЗ, УАЗ, ЗІЛ, Урал, МАЗ
Тиск в шинах для Mitsubishi
Тиск в шинах для Kia
Тиск в шинах для Subaru
Тиск в шинах для Toyota
Тиск в шинах для Honda
Тиск в шинах для Daewoo
Тиск в шинах для Hyundai
Тиск в шинах для Mercedes
Тиск в шинах для Renault
Тиск в шинах для Nissan
Можливо, вас також зацікавлять наступні матеріалу матеріали з тематики «Шини»:
- Які зимові шини краще, шиповані (шипи) або ліпосістема ;
- Камерні і безкамерні шини ;
- Маркування шин (типорозмір шин) ;
- Взаємозамінність шин і дисків ;
- «Ранфлет» (Run-flat), що це таке і альтернативні рішення шинам з технологією Run-flat.
Чи є правильним трохи приспускати шини взимку, щоб забезпечити велику площу контакту з дорогою?