Наша сеть партнеров Banwar
Компанія Ford спантеличилася питанням, які інтервали зміни рекомендувати для країн східної Європи, де якість дизельного палива незрівнянно гірше, ніж якість палива в західній Європі. Вміст сірки в дизельному паливі відрізняється в 20 разів! Наприклад в західній Європі дизельне паливо містить 350ед в Туреччині дизельне паливо містить 7000ед !!! Цетанове число 51 проти 47.
Головне питання, чи можна рекомендувати моторне масло з низьким Лужним числом (TBN) в країни де високий вміст сірки (Sulphur) в паливі. Прикладом таких масел може бути ACEA A1 / B1 - універсальне бензинове / дизельне масло (для легких дизелів) яке спокійно рекомендують виробники в країнах з хорошим паливом. Але яке ніяк не пристосоване боротися з високим вмістом сірки в паливі наприклад в Туреччині.
Фахівці Ford Motor Company M.Sutton і C.Stow провели аналізи і порівняльні тести на автомобілі Ford Transit з декількома видами моторних масел.
Масло A 5W30 - TBN 6.5
Масло B 5W30 - TBN 9.3
Масло З 10W30 - TBN 12
Масло D 5W30 - TBN 9.2
Досліджували падіння лужного числа і той момент, коли лужну переставало активно боротися з кислотним середовищем, кислотне число (TAN) починало рости. Точка перетину ліній TBN і TAN приймалося за остаточне спрацьовування масла - далі вже на шкоду двигуну! Тобто ситуація коли Кислотне число (TAN) вже виросло значно і лужну (TBN) не перешкоджає окислювальним процесам в двигуні.
Графік зміни Лужного числа (TBN) і Кислотного числа (TAN) з пробігом:
Масло A 5W30 - TBN 6.5 - спрацювала через 7000км.
Масло B 5W30 - TBN 9.3 - спрацювала через 11500км
Масло З 10W30 - TBN 12 - спрацювали через 18 000 км.
Масло D 5W30 - TBN 9.2 - спрацювала через 11500км.
Найстійкішим до поганого палива виявилося спеціальне масло для важко-навантажених дизелів (Heavy Duty) з ACEA B3 / E3.
Мої особисті висновки:
- Висока лужне число (TBN) важливо в тих регіонах, де дуже погане дизельне паливо. Якщо в дизельному паливі високий вміст сірки - це Ваш випадок. Як правило, чим вище Лужне Число (TBN) тим вище запас по пробігу, термін служби масла, вище миючі та нейтралізуючі властивості ітд.
- Що стосується Росії. За нашими оцінками відпрацьованого масла ми бачимо хорошу тенденцію - лужне число падає дуже повільно! Якщо лужне число падає повільно, значить кислоти утворюються повільно. Адже лужну падає швидко коли є що нейтралізувати - кислоти. З усього цього робимо висновок що паливо в Росії в більшості своїй хорошої якості, з низьким вмістом сірки. Іншими словами, якщо ви заправляєтеся на брендових заправках Лукойл, Роснефть, ТНК, BP, Газпромнефть - то масло про миючі / нейтрализующим властивостями буде спрацьовуватися дуже повільно. Тому гнатися за високим лужним числом при використанні якісного палива не потрібно. TBN = 15-16 в цивільному дизелі не має ніякого сенсу - ви будете зливати масло у якого лужне число буде 11-12 ... Такі приклади у нас вже були.
- З цього експерименту можна побічно судити і про бензинових двигунах. Якщо паливо надходить до споживача не завжди хорошої якості і хорошою очищення, краще використовувати масла з високим лужним числом (TBN 8-10) ніж з низьким (6-7). Можна застосовувати масла з Лужним числом (TBN) = 6-7 але потрібні короткі інтервали зміни моторного масла.
джерело: Дослідження Ford Motor Company в Туреччині - Лужне число, кислотне число, інтервал зміни.
надав: torcon
Обговорення на форумі: Що лити в дизель? Універсальне або спеціальне?
Універсальне або спеціальне?