Наша сеть партнеров Banwar
При виборі зимових шин часто виникають питання: які шини краще взимку - широкі або вузькі. Є думка, що якщо шини шиповані, то вони ефективні на льоду до повного зносу. Щоб відповісти на ці питання, в кінці минулої зими ми провели два нестандартних тесту. В одному з них ми порівняли на льоду і снігу гальмівні характеристики і розгінну динаміку зимових шин з різною шириною малюнка протектора, а в іншому на цих же зимових покриттях перевірили аналогічні властивості нової шиповану шини і зношеної. Результати виявилися наступними.
Широкі проти вузьких
205 / 55R16
225 / 45R17
У суперечці, які шини краще на льоду і снігу - широкі або вузькі, прихильники останніх свої доводи будують на тому, що у вузьких шин більше питомий тиск в меншому плямі контакту. У протилежного боку аргументи інші: у широких шин велика сумарна довжина ламелей, які забезпечують зчіпні властивості на слизьких покриттях. Ми вирішили знайти відповідь в цьому спірному питанні і порівняли на льоду і снігу два типорозміри шин Nokian Hakkapeliitta R2 - 205 / 55R16 і 225 / 45R17. Для порівняння зчіпних властивостей ми провели чотири тести: розгін на льоді, гальмування на льоду, розгін на снігу і гальмування на снігу. Результат виявився неоднозначним. Так, на льоду краще гальмує і розганяється більш широка шина (225 / 45R17). Ламелі з більшою сумарною довжиною дійсно на льоду покращують зчіпні властивості. Різниця на графіках може здатися незначною, але слід врахувати, що розгін здійснювався за все до 30 км / год, а гальмування - з 30 до 5 км / год. На злегка битій снігу результат при гальмуванні протилежний. Тут ламелі вже малоефективні. Вагому роль відіграє менша площа контакту з дорожнім покриттям. Відповідно, більший питомий тиск в плямі контакту, що дозволяє шині продавити сніг. А ось розгінна динаміка на снігу однакова.
Старі проти нових
Nokian Hakkapeliitta 8
Nokian Hakkapeliitta 5
Перевірити різницю в зчіпних властивостях на льоду нової та зношеної шипованої шини ми вирішили на прикладі шин Nokian Hakkapeliitta 8 і Nokian Hakkapeliitta 5. Протектор останніх був зношений до глибини 4 мм, в той час як у нової він був більше 9 мм. Зношеними у «п'ятірки» виявилися і шипи. Їх твердоплавний сердечник над зношеним корпусом шипа виступав всього на 0,4 мм (у нових - 1,2 мм і більше). Температура льоду під час тесту становила -5 ° С. Це оптимальні умови для роботи шипів, так як при дуже низькій температурі лід стає дуже твердим - і сердечника шипа складно його продавити. При температурах ближче до нуля лід, навпаки, м'який, тому легше «оре», що сприяє меншому гальмівному зусиллю. Результат тесту виявився очікуваним. Розгінна динаміка на льоду у новій Hakkapeliitta 8 з її прогресивним шестигранним шипом в дуже вузькому діапазоні швидкостей 5-30 км / ч виявилася кращою майже на 1,5 с. При гальмуванні зі швидкості 50 км / год до уповільнення в 5 км / год зупинний шлях на новій шині коротше більш ніж на 3 м. Якщо пропорційно спроектувати це на більш реальні швидкісні режими, то різниця в гальмівному шляху може становити від 10 до 20 м. це дуже небезпечно, оскільки на громадської дорозі може привести до трагедії. Ось ще один доказ низьких зчіпних властивостей зношених шин.
Новий шип шини Nokian Hakkapeliitta 8 завдяки великій ширині і висоті сердечника забезпечує більш ефективне уповільнення на льоду, ніж зношений шип NHKPL 5
Фото Євгена Сокура
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.