- Які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу?
- Чим же загрожує примусове зниження оборотів двигуна на холостому ходу?
Наша сеть партнеров Banwar
Холості оберти один з найбільш важливих режимів роботи двигуна. При використанні холостого ходу колінчастий вал обертається з найменшою частотою, яка дозволяє забезпечити стабільну роботу двигуна, витрата палива також мінімальний.
Найчастіше саме по звуку холостих обертів можна приблизно визначити стан двигуна уживаного автомобіля (за наявністю сторонніх стукотів, що з'являються і пропадають при наборі оборотів, скреготу або шумів, які вибиваються із загального ритму роботи двигуна).
Занадто низькі холості оберти чреваті порушеннями в роботі двигуна, так само як і сильно високі. Тому багато автолюбителів задаються питанням, які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу. Ця стаття відповість на це питання і інші, наприклад, чим загрожують занадто високі або занадто низькі холості оберти двигуна.
Які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу?
Заздалегідь варто відзначити, що універсальної відповіді на це питання не існує. Все дуже сильно залежить від автомобіля, а саме:
- Об'єму двигуна;
- Типу трансмісії;
- Системи упорскування;
- Загального стану двигуна;
- Ступені прогріти мотора.
Також деяку роль відіграють зовнішні фактори, наприклад, температура навколишнього повітря. Зазвичай ця інформація пишеться в офіційній інструкції по експлуатації автомобіля. Іноді холості оберти вказуються ще й на табличці під капотом або ж на двигуні.
Однак ж існують середні показники холостих обертів. Для двигуна інжекторного типу (в розігрітому стані) холості оберти в середньому повинні складати від шестисот до тисячі обертів на хвилину. Причому зазвичай частота обертання колінчастого вала на холостих обертах у бензинових двигунів нижче, ніж у дизельних.
Тип трансмісії, як уже згадувалося вище, також впливає на величину холостих обертів. Найчастіше у автомобілів, обладнаних автоматичною коробкою передач, холості оберти трохи вище, ніж у авто з "механікою" (але не набагато, в межах 50-100 оборотів).
Як правило, регулювання холостого ходу проводиться на заводі-виробнику і додаткового регулювання не потрібно. Однак ж деякі автолюбителі з метою економії палива (і, отже, грошей) занижують холості оберти до мінімально можливих.
Чим же загрожує примусове зниження оборотів двигуна на холостому ходу?
Чи загрожує це в першу чергу тим, що в цьому випадку ощадливий власник авто ризикує витратити куди більше грошей на ремонт свого автомобіля, ніж зміг би заощадити на паливі. Справа в тому, що занадто низькі холості оберти двигуна не кращим чином позначаються на роботі генератора, системи мастила, а також кривошипно-шатунного механізму.
У рідкісних випадках така модернізація може призводити до руйнування блоку циліндрів і повного виходу з ладу поршня. Але такі випадки досить рідкісні, найчастіше низькі холості оберти двигуна призводять до зниження ресурсу генератора, вкладишів колінчастого вала (підшипників ковзання), утворення зайвої нагару на стінках циліндрів двигуна, а також до збільшення вібрації двигуна. Що погодьтеся, явно не варто якої б то не було економії на паливі.
Варто відзначити, що багато автовласників, чиє транспортний засіб обладнано бортовим комп'ютером, стикаються з проблемою появи на екрані повідомлення, з якого випливає, що холості оберти нижче норми. Як не дивно, це може бути абсолютно не пов'язане з тим, що фактична кількість обертів колінчастого вала сильно відрізняється від того, що заявлено в інструкції по експлуатації.
Найчастіше подібне повідомлення з'являється в тому випадку, коли бортовий комп'ютер фіксує велику різницю між тією частотою, яка спостерігається за фактом, і тієї, що була їм розрахована.
В даному випадку проблема може критися внаслідок різного роду втрати крутного моменту в двигуні, які заважають обертанню, або ж в проблемах з випуском відпрацьованих газів. Таке часто відбувається при установці нестандартного глушника. Також, можливо, на дросельної заслінки зібралася бруд.
Слід також пам'ятати про те, що в холодну пору року частота холостих обертів зазвичай тимчасово підвищується - коли двигун розігріється як слід, холості оберти впадуть до звичайного рівня.
Сподіваємося, що ця стаття дала вам відповідь на питання: які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу. Використовуйте потенціал свого автомобіля правильно, регулярно проводите профілактичний огляд авто і його діагностику - і тоді ваш автомобіль прослужить вам довго!
Які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу?Чим же загрожує примусове зниження оборотів двигуна на холостому ходу?
Які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу?
Чим же загрожує примусове зниження оборотів двигуна на холостому ходу?