- Ознаки пробитою прокладки головки блоку циліндрів
- рання стадія
- Ознаки підтікання масла
- Інші явні ознаки пробитою прокладки
- Ознака прогара прокладки ГБЦ на відео (розширювальний бачок)
- діагностика
- Симптоми прогара прокладки на відео
Наша сеть партнеров Banwar
Дуже багато вузлів і агрегати в сучасному автомобілі не можуть нормально функціонувати без герметизації в сполученнях. Найбільш чутливими в цьому плані вважаються сполучення головки блоку і блоку циліндрів. Якщо за герметизацію в інших вузлах можуть відповідати прокладки з технічного картону, резіноматеріала, а іноді і просто шар герметика, то у випадку з головкою блоку для герметизації служить прокладка досить складної форми і складу.
Ознаки пробитою прокладки головки блоку циліндрів
Видно прогар прокладки пробита прокладка головки блоку циліндрів
Важливість і складність герметичного сполучення між ГБЦ і блоком циліндрів полягає в тому, що при фіксації головки необхідно ізолювати:
- Канали водяної сорочки блоку і головки.
- Маслопроводящіе канали.
- Камери згоряння кожного з циліндрів один від одного, від водяної сорочки і системи змащення.
З цим справляється прокладка зі складною конфігурацій отворів. Як правило, вона виконується з армованого паронита з окантовкою-усадкою навколо кожного з отворів. Крім того, прокладка може бути виготовлена з тонкого листового металу в залежності від моделі двигуна.
Біла емульсія в двигуні через прогара ГБЦ
З якого матеріалу не була б виготовлена прокладка ущільнювача, небезпека її прогара існує завжди.
Проте, якщо діагностувати несправність ущільнення на ранній стадії, можна запросто уникнути дорогого ремонту.
рання стадія
На ранніх стадіях розгерметизації двигун може не подавати жодних ознак несправності.
Це особливо характерно для моторів після ремонту, коли головка блоку була встановлена з порушенням технології, а саме:
- неправильна, нерівна установка прокладки;
- недотримання моменту затягування і черговості затяжки болтів кріплення головки;
- порушення геометрії головки блоку внаслідок перегріву, викривлення привалочной площині:
- неякісна прокладка;
- раковини і мікротріщини в привалочних площинах головки або блоку.
Таким чином, для виявлення проблем з прокладкою на ранніх стадіях досить просто уважно оглянути двигун після заміни прокладки або іншого ремонту, пов'язаного з демонтажем головки.
Ознаки підтікання масла
При перших же ознаках підтікання масла з-під головки, краще спробувати підтягнути болти кріплення, використовуючи динамометрический ключ і схему затягування болтів. Цілком можливо, що прокладка просто просіла і після протягання герметичність з'єднання відновиться, підтікання масла припиниться. Якщо цього не зробити, цілком можливо, що доведеться зіткнутися з іншими ознаками пробитою прокладки.
Інші явні ознаки пробитою прокладки
У тому випадку, коли явного підтікання масла або прориву вихлопних газів діагностувати не вдалося, доводиться стикатися з більш складними наслідками прогара прокладки:
- Біла емульсія на масляному щупі або під маслозаливной пробкою на кришці газорозподільного механізму. Це говорить про те, що охолоджуюча рідина потрапила в систему змащення через пошкоджену прокладку. При цьому рівень масла буде рости , А рівень антифризу падати. Це буде ще однією підказкою для з'ясування причин несправності. У більшості випадків ремонт обмежується заміною прокладки і масла з антифризом, хоча іноді виникають тріщини в самих масляних каналах або в каналах водяної сорочки, тоді світить заміна блоку або головки.
Чистий кришка - проблем немає
Біла емульсія на кришці
- Білий густий дим з вихлопної труби незалежно від температури повітря. В такому випадку антифриз потрапляє з водяної сорочки в камеру згоряння, через що і утворюється білий густий пар. Пар не помітити досить складно, але ще однією підказкою в такому випадку буде збільшений витрата палива і різке падіння потужності двигуна, а також падіння рівня охолоджуючої рідини.
- Прорив вихлопних газів назовні. У цьому випадку відразу все зрозуміло - галаслива робота двигуна і поява відпрацьованих газів в підкапотному просторі красномовно розкажуть про несправності.
- Прорив вихлопних газів в систему охолодження. Ситуація небезпечна ще й тим, що в такому випадку двигун практично не охолоджується і моментально критично перегрівається. Антифриз підігрівається бульбашками відпрацьованих газів, а крім того, отримує тепло від двигуна, рідина просто не встигає охолоджуватися. Діагностика проста і в цьому випадку - в розширювальному бачку будуть явно видно бульбашки вихлопних газів, та й їх запах з розширювального бачка скаже про те ж.
- Прорив масла в систему охолодження - в цьому випадку на поверхні антифризу будуть явно видно масляні плями, що говорить про необхідність заміни прокладки.
Ознака прогара прокладки ГБЦ на відео (розширювальний бачок)
Прогар прокладки між двома сусідніми камерами згоряння
Прогар прокладки між 2 і 3 циліндром. Очікувано, так як компресія в них упала.
Окремо варто відзначити випадок, коли прокладка прогорає між двома сусідніми камерами згоряння. Явних, візуальних ознак такого прогара немає.
Зате є симптоми, що говорять про прогарі такого характеру - зниження потужності двигуна, високий витрата палива, важкий пуск при повністю справних системах запалювання, харчування і відрегульована газорозподільному механізмі.
діагностика
Діагностуємо таку несправність просто - вимірюємо рівень компресії у всіх циліндрах.
Замір компресії
У разі пробою прокладки компресія в двох сусідніх циліндрах буде на порядок нижчою за номінальну, що говорить про пробої.
В цьому випадку при заміні прокладки варто уважно вивчити місце прогара, можливо, там з'явилася раковина або мікротріщина, а вона і далі буде викликати прогар прокладки саме в цьому місці.
Симптоми прогара прокладки на відео
висновок
Уважно стежте за своїм двигуном, рівних всім доріг і вдалих подорожей!