Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Які вибрати гальма для велосипеда: дискові або обідні

  1. Ободниє V-brake гальма
  2. Погодні умови та стабільність
  3. Бруд і обідні гальма
  4. нерівні обода
  5. Дискові гальма - механіка і гідравліка
  6. Надійність велосипедних гідравлічних гальм
  7. модуляція гальмування
  8. Розмір ротора для велосипеда
  9. Як поміняти ободниє (вібрейки) гальма на дискові
  10. Диски і туристичний велосипед
  11. Чи потрібні дискові гальма для велосипеда
  12. Читати також:

Наша сеть партнеров Banwar

Регулярно продовжую отримувати поштою і в коментах питання щодо вибору гальм для велосипеда. Я дуже здалеку торкнувся цієї теми в своїй статті про вибір велика для початківців , Намагаючись не вдаватися в нюанси, але як видно, доведеться заглибитися.

В наш час питання про порівняння цих типів гальм стає риторичним, бо диски практично повністю витіснили вібрейки (ободниє) в сегменті гірських велосипедів, навіть в бюджетних моделях. Але якщо ви зараз в процесі вибору і вам потрібно зрозуміти відмінності, то прочитайте уважно цю статтю.

Строго кажучи, видів гальм в природі існує більше, ніж два вищезгаданих варіанту. Навскидку в голову приходять роллерниє і кліщів, а також обідні гідравлічні (екзотика в наших широтах). Але основними для більшості велосипедів все ж є V-подібні (вібрейки) і дискові гальма.

У питаннях вибору є як мінімум два діаметрально протилежних думки: консервативне і новаторське. Ретрогради вважають, що всі ці диски, особливо гідравлічні - від диявола, і що краще і простіше старих перевірених десятиліттями вібрейки нічого не може бути.

Люди сучасні оперують поняттями потужність гальмування і модуляція, скромно зауважуючи, що в наш час на гірському велосипеді гальма просто зобов'язані бути дисковими. Розглянемо докладніше обидва типи.

Ободниє V-brake гальма

V-подібний гальмо простий, як сам велосипед: грубо кажучи, це два важелі з гумовими колодками, прикріплені на пір'ї вилки і заднього трикутника, що сходяться під дією троса, який в свою чергу вибирається ручкою на кермі V-подібний гальмо простий, як сам велосипед: грубо кажучи, це два важелі з гумовими колодками, прикріплені на пір'ї вилки і заднього трикутника, що сходяться під дією троса, який в свою чергу вибирається ручкою на кермі.

Система не тільки проста, але і ефективна. Такий механізм практично не може поламатися і легко піддається регулюванню. Чому ж ці надійні гальма поступилися місцем дисковим навіть в ніші бюджетних гірських велосипедів?

Погодні умови та стабільність

У вібрейки є одна фатальна проблема: якість гальмування залежить від погодних умов. Бруд, що летить на гальмівні поверхні, заледеніння в мороз - істотно знижує зупиняє дію.

Але ж чим гірші умови і вище швидкість, тим важливіше стабільне і ефективне гальмування. Вібрейки, на жаль, не забезпечують цієї вимоги на 100%. Втім, досвідчені ретрогради стверджують, що грамотними підбором гальмівних колодок можна домогтися прийнятних результатів.

Однак навіть підбір колодок не допоможе досягти тієї чарівної модуляції (дозування зусилля), яка відрізняє гідравлічні дискові гальма від ободних. Вібрейки, навіть найдорожчі, завжди будуть програвати дискам за цим параметром в важких умовах.

Бруд і обідні гальма

Другим серйозним негативним фактором V-образних гальм є налипання бруду на важелі при їзді по мокрому грунту. І чим більше липка земля (особливо з домішкою глини), тим більше страшний ефект ми отримуємо. Наприклад, на цій фотографії типовий приклад осінньої велопрогулянки по лісі, на велосипеді з вібрейки.

Найчастіше таке налипання бруду призводить до повної непрацездатності гальма (а часто і до блокування коліс), а також до необхідності миття велосипеда - не тягнути ж таку красу в квартиру. Не можна сказати, що середньостатистичний каталец постійно потрапляє в такі ситуації, але все-таки це проблема V-образних гальм, і це треба визнати.

нерівні обода

Ще одна проблема вібрейки, яка повністю відсутня у дисків - залежність від наявності вісімок обода. Так як обід є гальмівний поверхнею, то в ідеалі він повинен бути абсолютно рівним. Якщо це не так, то обід починає підтирати колодки, через що доводиться розводити важелі, а це призводить до збільшення вільного ходу на ручці.

Так як на велосипедах початкового рівня вісімки на колесах це швидше правило, ніж виняток, то майже у всіх початківців гальма ослаблені до межі, звідси слабка потужність і відсутність модуляції. Власників дисків це питання не турбує.

Міф про V-брейках «Ободниє гальма слабкі». Насправді, за умови хороших гальмівних колодок, який зупиняє зусилля досить. Але чутливість і контроль гальмування значно краще у дискової гідравліки.

Хороші V-подібні гальма випускають фірми Shimano і Avid. Я б рекомендував моделі Shimano Deore V brake або Avid Single Digit 5 ​​для бюджетних велосипедів, і Shimano XT або Avid Single Digit 7 для великов середнього і вищого рівня.

Дискові гальма - механіка і гідравліка

Тепер перейдемо до гальм дисковим. Перше, що я можу сказати, це те, що вони бувають двох видів: механічні і гідравлічні. Дискова механіка приводиться в дію також, як і вібрейки - тросом і ручкою на кермі.

Незважаючи на те, що диски з визначення позбавлені проблем з забрудненням / обмерзанням гальмівних поверхонь, дешева дискова механіка часто має практично таку ж невиразну модуляцію.

Такі гальма оперують тільки одним рухомим поршнем калипера (супорта), тоді як друга колодка нерухома, через це дуже складно домогтися чутливої ​​реакції на натискання ручки Такі гальма оперують тільки одним рухомим поршнем калипера (супорта), тоді як друга колодка нерухома, через це дуже складно домогтися чутливої ​​реакції на натискання ручки.

Зрозуміло, що людина може звикнути до всього, але в порівнянні з гідравлікою, дешеві диски відчуваються тільки в двох положеннях - гальмує / не гальмує.

Підкреслюю, мова йде не про потужність гальмування, а модуляції, тобто тонкому дозуванні зусилля. Хороший механічний гальмо працює приємнішою, але все одно, йому далеко за рівнем модуляції до гідравліки. Я не бачу особливого сенсу в дорогих моделях дискової механіки, адже її ціна впритул наближається до базових моделей гідравліки.

Але про всяк випадок - один з найкращих механічних гальм - це Avid BB 7.

Гідравліка вдає із себе значно більш просунутий механізм: ручка тут є поршнем, який тисне на гальмівну рідину (іноді масло), що впливає в свою чергу через гідролінію на поршні в Каліпери (супорті). Ці гальма вдають із себе замкнуту систему, і будучи справними, не вимагають до себе ніякої уваги, крім заміни колодок.

Надійність велосипедних гідравлічних гальм

Я впевнений, що кожен початківець велосипедист начитався в інтернетах масу страшилок про підтікає і відмовляє в самий невідповідний момент гідравліки Я впевнений, що кожен початківець велосипедист начитався в інтернетах масу страшилок про підтікає і відмовляє в самий невідповідний момент гідравліки. Мій досвід, досвід нашого велоклуб і досвід моїх численних мережевих вело-знайомих повністю спростовує цей негатив.

Теоретично, в будь-якої продукції можуть бути браковані екземпляри, не виняток і гальма. Рідко, але зустрічаються випадки підтікання гальмової рідини. Але цей дефект можна відразу помітити й усунути по гарантії. Запас рідини в розширювальному бачку дозволить досить довго проїхати на поточному гальмі.

Знову таки теоретично може зламатися або лопнути гидролінія (наприклад, при падінні) і ви повністю позбудетеся одного гальма, але ж і в вібрейки може порватися трос. Зрозуміло, вібрейки придатний до ремонту в польових умовах, для ремонту гідравліки ж потрібен інструмент і рідина.

Але все ж, такі випадки вкрай рідкісні, і не варто через помилкове страху відмовлятися від сучасного механізму. Основні виробники, наприклад Shimano або SRAM / Avid випускають дуже надійні гальма, які використовуються мільйонами велосипедистів.

При цьому зверніть увагу, що в дисциплінах DH, фрірайд та ендуро застосовуються виключно гідравлічні гальма, а жорсткі падіння там абсолютно звичайна справа. При цьому, не чув, щоб у кого-то при падінні виходив з ладу гальмо або ламалася гидролінія.

модуляція гальмування

Відчуття від гальмування гідравлікою заслуговують на окрему згадку. Я до сих пір пам'ятаю свій перший виїзд на лісовій трейл з дисковою гідрою. Неповторне відчуття практично відсутнього зусилля на ручці - гальмуєш одним пальцем, а чуйність на натиснення просто оксамитова.

До цього швидко звикаєш, і потім пересідаючи на велосипед з вібрейки (у мене завжди було кілька велосипедів), просто не можеш змиритися з тим, що гальмувати треба «всієї личаків».

Дуже практична і недорога модель дискових гідравлічних гальм - Avid Elexir 1 Disc Brake. Також можна дивитися на бюджетний варіант Shimano Deore Disc Brake.

подивіться ціни на різні види гальм , Проапгрейдить свій вів на дискову гідравліку не так вже й дорого.

Розмір ротора для велосипеда

Ротор повинен відповідати цільовим призначенням велосипеда. Наприклад, в класі крос-кантрі (ліс, стежки, звичайні спуски) прийнятий розмір 160мм, на трейловие великі (стежки і спуски в гірській місцевості) встановлюють ротори 185мм, в даунхілі (спуск з гір) гальмівне зусилля зайвим не буває, тому там ставлять найбільші розміри.

Отже, який розмір дисків (правильно говорити «роторів») вибрати. Тут залежність дуже проста: чим більше діаметр, тим вище зупиняє дію. При цьому нюанс: чим більше ротор, і відповідно, зупиняє зусилля, тим складніше тонко дозувати зусилля (потрібна адаптація).

Багато велосипеди з самої бюджетної категорії оснащені роторами великих діаметрів, з тієї ж причини, чому на цих великах варто найширша гума з великим протектором. Це просто пил в очі не розбирається чайнику. Типу, агресивніше виглядає - значить велосипед крутий, треба брати.

Як поміняти ободниє (вібрейки) гальма на дискові

Ще один тонкий момент: буває, людина шкодує відразу грошей на велосипед з дисковими гальмами, і купує модель з ободнимі, тримаючи про себе думка проапгрейдить пізніше. На жаль, апгрейд не обмежиться простий покупкою дисків, так як доведеться міняти ще й колеса, через те, що для установки роторів потрібні спеціальні втулки (можна поміняти втулки, але для цього доведеться переспіцовивать колесо і купувати спиці іншого розміру).

Але іноді виробник навіть на моделі зі звичайними гальмами встановлює колеса з втулками під ротори, хоча це досить рідкісне явище. Тому якщо у вас в планах апгрейд - придивіться до таких моделей, а ще краще - відразу беріть вів на дисках.

Диски і туристичний велосипед

Часто велосипедисти, захопившись ідеєю подорожі, з розчаруванням зауважують, що на їх великий з дисковими гальмами можна встановити нормальний багажник. Майже на всіх сучасних моделях відсутні отвори для його кріплення, але навіть якщо б вони були, то багажник можна просто так поставити через гальмівного калипера.

Тому доводиться обходитися консольним багажником, що кріпиться на подсідельний штир, що обмежує мандрівника у вазі вантажу. Так що тричі подумайте про покупку велосипеда з дисками, якщо збираєтеся подорожувати на велосипеді далеко і довго.

Ну і наостанок про ціни. Я вкрай не раджу купувати оснащений дисками велосипед в самому бюджетному сегменті (скажімо, нижче 250 $) - там може стояти якийсь дикий китай, і як він буде гальмувати, невідомо. Краще в цьому випадку старі перевірені вібрейки.

Якщо ви сподіваєтеся проапгрейдить велосипед з ободних гальм на дискові, то врахуйте, що вам доведеться міняти і втулки - вони повинні мати кріплення для дискових роторів.

Також якщо ви бачите два велосипеда за одну і ту ж ціну, але один з них з вібрейки, а інший з дисками, то знайте, що за інших рівних, у дискового варіанти найгірша комплектація, тому що вартість дисків повинна бути чимось скомпенсирована.

Втім, тут не все так просто з-за ціноутворення - адже кожен магазин продає так, як йому вигідно: цілком можливо, що він хоче просто швидше реалізувати партію дискових великов, і тому ставить знижку. Загалом, думайте при покупці, нічого не буває просто так. Уважно порівнюйте комплектації, щоб не купитися на модний аксесуар, програвши в чомусь більш важливому.

Чи потрібні дискові гальма для велосипеда

Сподіваюся, мої читачі тепер прояснили для себе питання вибору між дисковими і ободнимі V-подібними гальмами. Якщо ви купуєте дійсно МТБ, і збираєтеся використовувати його за призначенням - вам тільки диски, і бажано гідравліку.

Ми живемо в 21 столітті і сенсу використовувати застарілі V-подібні гальма з усіма їх недоліками просто немає. Диски - це і потужність, і чіткість дозування зусилля, і зручність в експлуатації.

Якщо ваш ареал проживання буде проходити між асфальтом і хорошими грунтовками, до того ж ви плекаєте мрію про далекій подорожі, то для вас швидше за все будуть краще вібрейки. Практичного сенсу в дисках при такому використанні велосипеда немає, звичайних гальм вистачить з надлишком.

Якщо ця стаття здалася вам корисною, то прошу кинути посилання знайомим, лайкнути або написати коммент. також запрошую підписатися на отримання статей : Так як я пишу нерегулярно, ви будете отримувати оновлення відразу на пошту.

Читати також:

Щоб не втратити цей сайт з уваги: пройдіть по посиланню - ви отримаєте повідомлення про вихід нової статті на емейл. Ніякого спаму, відписатися можна в пару кліків.

Сказати спасибі за статтю можна репоста в Фейсбуці або Вконтакте:

Чому ж ці надійні гальма поступилися місцем дисковим навіть в ніші бюджетних гірських велосипедів?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов