Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Який позашляховик можна купити старим і чому

  1. Позашляховики
  2. кросовери
  3. Який позашляховик вибрати
  4. поломки
  5. Висновок

Наша сеть партнеров Banwar

В даний час на сучасному ринку знаходиться величезна кількість автомобілів. З кожним днем ​​з'являються нові моделі авто. Продавці та дилери автовиробників всіляко нахвалюють свою продукцію. І при виборі нового залізного коня у потенційних покупців очі розбігаються. На кожному кроці можна побачити рекламу якогось нового позашляховика майже за даром, а кросовери, судячи з реклами та маркетингових вивертів, скоро почнуть їздити по болоту. При чому навіть не напружуючись і не «підмочивши» собі черевце і, тим більше, репутацію. Все це домисли і витівки маркетологів.

Давайте розберемося, як класифікуються автомобілі. І що являє собою автомобіль тієї чи іншої категорії. Як було написано вище, багато кросовери, які хоч трохи схожі зовні на позашляховик, прирівнюють до цієї категорії. Але це в корені неправильно. Що таке позашляховик? Сам термін «позашляховик» з'явився не так давно, на початку 90-х років. До цього всі автомобілі цього типу називали «джип». Але називаючи все позашляховики словом «джип» люди мимоволі рекламували автомобіль з однойменною назвою від фірми Крайслер. Тому в ужиток ввели термін «позашляховик».
Сама назва говорить про те, що на позашляховику можна пересуватися поза дорогами. По дорогах, до речі, теж можна їздити, заборон ніяких немає. Але не кожен автомобіль здатний на це. Тому позашляховиком прийнято називати повнопривідний автомобіль або автомобіль з повним приводом. Але ж кросовери теж бувають повнопривідні! Все вірно, але повний привід на кросовери, це не той повний привід, який впроваджений на позашляховиках.

Позашляховики

На всіх автомобілях, як відомо, є двигун і коробка передач. Коробки передач бувають механічні (КПП) і автоматичні (АКПП). Автоматичні мають кілька варіантів, але вдаватися в подробиці поки не будемо. На позашляховиках найчастіше встановлюються механічні коробки передач, але бувають і автоматичні. Крім КПП на позашляховик встановлюється ще одна коробка - роздавальна (РК). РК встановлюється відразу ж за КПП. З'єднуватися вона з КПП може карданом або ж прикріплятися прямо до задньої частини КПП. Другий варіант кращий, менше вібрацій при русі. З її назви можна припустити, що вона чогось там роздає. Саме так, роздає вона крутний момент від КПП до редукторів головних передач (ДП) переднього і заднього мостів.

Передача крутного моменту відбувається карданами. Обидва мости є провідними. В ДП є диференціал, який розподіляє крутний момент між правим і лівим колесами однієї осі. РК при включеному повному приводі ділить крутний момент між переднім і заднім мостами порівну. Це різні речі, і це потрібно розуміти. При розподілі, на праве колесо може піти весь крутний момент, а ліве при цьому буде стояти, і навпаки. Якщо підняти одне з коліс однієї осі, автомобіль не поїде. Обертатиметься то колесо, з яким легше обертатися. Це нормальна робота диференціала. При розподілі крутного моменту в РК, якщо навіть підняти весь задній міст, колеса переднього моста все одно будуть обертатися.

Існують РК з диференціалом. З такою РК на автомобілі постійний повний привід, але є механічне блокування диференціала. Така схема застосована, наприклад на автомобілі НИВА. При русі по хорошому покриттю блокування диференціала в РК виключена і крутний момент розподіляється між мостами. Якщо підняти хоча б одне колесо, автомобіль не поїде. При русі по бездоріжжю, диференціал можна заблокувати і крутний момент буде порівну ділитися між мостами. Роздавальні коробки на позашляховиках мають зазвичай дві передачі - це пряма або підвищена і знижує. На підвищеній передачі пересуваються постійно, а знижувальну включають при складних умовах бездоріжжя.

На автомобілях з РК, де немає вбудованого диференціала, постійний привід тільки задній. Передній міст підключається жорстко. Така схема застосована, наприклад на УАЗі. При включенні переднього моста крутний момент ділиться навпіл. Головна передача (ДП) - це редуктор, який встановлений приблизно в середині моста, він може бути трохи зміщений в сторону від центру. Це зроблено для того, щоб не зачіпати редуктором за поверхню при русі в глибокій колії. На незалежній підвісці, де моста в принципі немає, цей редуктор встановлений на спеціальному підрамнику, підрамник в свою чергу кріпиться до рами або кузова автомобіля. Але це не настільки важливо, прийнято називати цей редуктор «головна передача» або скорочено ДП. На позашляховику майже завжди дві ДП, або, як зазвичай, кажуть, два мости. Буває і більш.

Але про це в іншому місці ...

Зазвичай для підвищення міцності конструкції, позашляховики, як правило, мають рамну конструкцію. Тобто кузов через спеціальні демпферні подушки кріпиться до рами зверху. На раму так само кріпляться всі основні агрегати трансмісії і двигун. Є автомобілі, у яких лонжерони рами уварені прямо в нижню частину кузова. Такий варіант простіше у виробництві і менш витратний. Але при цьому конструкція менш витривала.

Отже, автомобіль, який має компоновку в будь-якому з двох описаних вище варіантів, це справжній позашляховик . І якщо врахувати всі ці моменти, то двигун повинен буде розташований поздовжньо осі автомобіля. КПП частіше встановлена ​​механічна через її невибагливості і надійності. Наявність мостів надає позашляховику великий плюс в геометричній прохідності. Така підвіска називається залежною. Автомобіль на мостах легше долає глибокі ями, канави і горби. Робочі ходи підвіски в порівнянні з легковим авто, просто величезні. На сучасних позашляховиках часто застосовують змішану схему підвіски. Ззаду встановлений міст, попереду незалежна підвіска, а редуктор ДП розташований на підрамнику.

Така схема підвіски дає більш комфортний рух, ніж автомобіль з повністю залежною підвіскою.

На прохідність так само впливає дорожній просвіт, або, як зараз, модно говорити, кліренс. Але це не одне і те ж. У старих підручниках з автосправи було детально описано, що означає кожен з термінів. У визначенні цих понять є невеликі розбіжності, але з часом цей нюанс чомусь забули.

кросовери

кросовери

Тепер про кросовери. Щоб було простіше, візьмемо за приклад кілька автомобілів з різною компоновкою. Всім давно відомий автомобіль BMW X5. Почнемо з рами ... А немає у нього рами, просто посилені лонжерони уварені в низ кузова. Мотор варто поздовжньо, так же, як на позашляховику. Коробка автомат (АКПП) і раздатка у нього є. Але тільки не класична, як на позашляховику. Раздатка з диференціалом і ... все, більше в ній нічого немає, ні блокування, ні зниженої передачі. Блокування, на кшталт, як і є, але вона не жорстка. Крутний момент розподіляється між мостами під управлінням електроніки. Відбувається це плавно і включити її сам водій не може перед в'їздом в якусь калюжу. Тільки там, у глибокій каке, електроніка підключить повний привід, але можливо, вже пізно.

Підвіска на Х5 незалежна і спереду і ззаду. Ходи підвіски не сказати, що маленькі, але і не дуже великі. У підрамниках стоять звичайні редуктори. Але є електронна фішка, це антипробуксовочна система. При пробуксовці якогось колеса, гальмівний механізм пригальмовує це колесо, і крутний момент передається на інші колеса. Прохідність непогана, але надійність не дуже. Це кросовер, тільки легке бездоріжжя йому не зашкодить.

Тепер розглянемо як приклад Nissan X-Trail. Кузов несучий, тобто рами у нього немає. Мотор стоїть поперек поздовжньої осі автомобіля. На автомобіль в основному встановлена ​​АКПП. РК в своєму класичному вигляді, як такої немає. Замість неї стоїть звичайний кутовий редуктор, який встановлений на праву сторону КПП. Крізь РК проходить правий кардан приводу, який і обертає вихідну шестерню РК. А далі, на задній міст йде кардан. У редукторі задньої ДП встановлений пакет фрикційних, який дозволяє підключати задній міст. Завідує цією справою електроніка. Автомобіль по «замовчуванням» є передньо приводним. Задній міст підключається при пробуксовці передніх коліс. В даний час на автомобілях Nissan застосовується кілька алгоритмів підключення другого ведучого моста. Але принцип роботи саме такий, що описаний вище. Підвіска на X-Trail повністю незалежна. Робочі ходи підвісок досить великі в порівнянні з легковими авто.

Робочі ходи підвісок досить великі в порівнянні з легковими авто

На позашляховиках для ще більшої прохідності виключають роботу диференціалів в ДП. Для цього в редуктори встановлюють блокування, які дозволяють передавати крутний момент на обидва колеса одного моста. Якщо в обидва мости встановлені блокування і включені, при русі по бездоріжжю будуть обертатися всі колеса незалежно від того, стосуються вони поверхні чи ні. При такій комплектації прохідність автомобіля майже не має меж, якщо звичайно не посадити його на черево.

Який позашляховик вибрати

При виборі позашляховика все залежить від повноти кишені і здорового глузду. Можна купити вантажний Урал 4х4 з кунг за кабіною. Чим не позашляховик? Місткість автобусна, цілком навіть прохідний, може проїхати там, куди не один «джип" не заїде. Але це не розумно, в місті він буде виглядати, як слон в посудній лавці. Або, наприклад вже всім відомий, Тигр . Прохідність на висоті, має пристойний зовнішній вигляд. Але він так само величезний, як і Урал, ну трохи менше ... Теж не варіант. Туди ж віднесемо і відомий Hummer H1.

На ринку багато гідних кандидатів з хорошою репутацією і надійністю. Одним з перших є Mercedes Benz Gelandewagen. Випускається по сей день з початку 80-х років минулого століття. Цей автомобіль в технічному плані являє сама довершеність. Рамна конструкція, постійний повний привід з можливістю блокування РК, два мости, в кожен встановлені блокування диференціалів. Двигун встановлюється як бензиновий, так і дизель. Коробка передач може бути механічною або автомат, в основному встановлюють АКПП. Все це досконалість коштує чималих грошей. Автомобіль має і недолік, доля всіх позашляховиків, посередній комфорт. Але це дуже прохідний автомобіль.

Схожу компоновку має англійський представник. Це підкорювач перших трофі-рейдів, легендарний Land Rover Defender. Чому схожу? Блокування диференціалів ДП ​​доступні тільки для військових версій. В даний час на замовлення можливо і встановлюють блокування в цивільні версії. Defender має кузов з панелей, які виготовляються з алюмінієвих сплавів. Що дає відмінний захист від корозії протягом довгих років експлуатації. Двигуни можуть встановлюватися бензинові і дизельні.

Непогано зарекомендував себе представник з сімейства янкі. Це Jeep Wrangler. Популярний він серед молоді і серед професіоналів спортивних змагань з off-road. Останнім він цікавий тим, що має великий потенціал в області тюнінга і глибокої модернізації. Автомобіль має рамну конструкцію, повністю залежну підвіску. Потужності встановлюваних моторів вистачає із запасом, адже важить автомобіль не багато через свою простої конструкції кузова. Верх може бути брезентовим або пластиковим. Блокувань в ДП не має, але їх легко можна встановити при бажанні. Продаються готові установчі комплекти на обидва мости.

Високим потенціалом в області тюнінга так само має японський представник Suzuki Jimny . Завдяки короткій базі (відстань між осями автомобіля), цей автомобільчик здатний на дуже навіть серйозні вчинки. При своїх скромних розмірах Jimny має неймовірну прохідністю. У деяких умовах він може потягатися з позашляховиками іменитих виробників. Автомобіль побудований на рамі, має постійний задній привід з переднім мостом. Одним з головних переваг перед іншими позашляховиками є його скромний апетит. Так що не треба плекати ілюзій, що все позашляховики дуже ненажерливі.

Ще одним представником Японії є Toyota Land Cruiser. Найпростішими в обслуговуванні і невибагливими в експлуатації були автомобілі цієї марки серії 7, 8 і 100. Досить комфортабельні позашляховики, на яких можна пересуватися і по місту кожен день, і на бездоріжжі з'їхати не побоюючись пошкодити. Автомобіль має потужну раму. Існують два види підвіски. Повністю залежна, попереду і ззаду мости. І змішана схема, ззаду стоїть міст, попереду незалежна торсіонна підвіска на поперечних важелях. Що позитивно позначається на комфорті. На більш свіжих серіях в задньому мосту встановлена ​​блокування диференціала.

Вдалим позашляховиком є ​​ще один представник Toyota. Це Toyota 4Runner. Позашляховик середніх розмірів рамної конструкції має цікаве технічне рішення. За замовчуванням це задньопривідний автомобіль. Передній міст підключається жорстко, як наприклад на УАЗі. Але при підключенні переднього моста, блокується диференціал передньої ДП. Це дає великий плюс при подоланні важкого бездоріжжя. На позашляховики Toyota встановлюються двигуни як бензинові, так і дизеля.

У Росії випускається тільки два позашляховика в представленому сегменті. Це УАЗ в різних модифікаціях. І ВАЗ Нива, так само в різних модифікаціях. УАЗ має рамну конструкцію, два мости. Привід задній, передній міст підключається жорстко. РК має знижувальну передачу. В ДП немає ніяких блокувань. Але в даний час без проблем можна придбати і встановити блокування на будь-який смак. Двигуни встановлюються як бензинові, так і дизельні. На Ниві рами немає, кузов є несучим елементом. Постійний повний привід з можливістю блокування міжосьового диференціала. Ззаду встановлений міст, попереду незалежна підвіска, зібрана на підрамнику. ДП не мають штатних блокувань, але їх так само можна встановити самостійно, як і на УАЗі. Основний двигун - це бензиновий. Але на замовлення на заводі встановлюють і дизель.

поломки

Позашляховики, незважаючи на свою потужну конструкцію і витривалість, теж ламаються. Це багато в чому обумовлено більш складно влаштованої трансмісією. На цих автомобілях більше агрегатів, а вони як відомо, під час роботи зношуються. Тому витрати на обслуговування позашляховика перевищують аналогічні витрати на легковий автомобіль. Проте багато автовласників набувають позашляховики. Хтось зупиняє свій вибір на вітчизняному виробнику, а хто віддає перевагу вибрати стару іномарку.

УАЗи завоювали хорошу репутацію у спортсменів. Все просто. Запчастини можна купити практично скрізь. Не потрібно довго чекати, як при замовленні аналогічної запчастини від іномарки. Великим плюсом є те, що автомобіль проектувався для армії. А в армії цінують час. Колись навчати обслуговуючий персонал. Тому УАЗ спроектований так, щоб при ремонті не знадобилися спец пристосування і складність ремонту зведена до мінімуму. УАЗ можна полагодити, як стверджують фахівці, в поле на коліні. Це, мабуть, найголовніший плюс. Проте багато хто вибирає саме іномарку.

Проте багато хто вибирає саме іномарку

Чим простіше влаштований автомобіль, тим він рідше ламається. Але сама конструкція позашляховика суперечить цьому. Наприклад, електроніку на старі моделі ставили рідше, бо вона ще не була так розвинена, як в сучасних авто. Тому на вторинному ринку добре себе зарекомендували позашляховики попередніх поколінь. Будь то Тойота або Мерседес. Не дарма є приказка: «простий, як велосипед». В хорошому стані таку машину дуже важко знайти, але все ж можливо. При виборі потрібно звернути особливу увагу на підвіску, на трансмісію. Адже ці авто не по асфальту катаються.

При великих навантаженнях руйнуються хрестовини карданів, ШРУСи, елементи підвіски. При частих зануреннях в бруд, починають підтікати сальники редукторів ДП, сальники КПП і РК. Руйнуються підвісні підшипники карданів, підшипники ступиці. Особливу увагу потрібно звернути на включення блокувань, чи працюють вони. Це одне зі слабких місць трансмісії, тим більше якщо на авто встановлені колеса більшого діаметру. Навантаження на ці елементи зростають дуже сильно. А якщо позашляховик виступає на змаганнях, амортизатори і сальники агрегатів - це витратний матеріал.

З водою до тертьових валів і штокам потрапляє пісок і бруд. А це абразив, знос ущільнень збільшується в рази. При огляді двигуна потрібно звернути увагу на герметичність сполучених деталей. Це відноситься, як відомо, не тільки до позашляховиків. Великим плюсом на дизельному двигуні буде саме механічний ТНВД (паливний насос високого тиску). Такі насоси більш довговічні і менш вимогливі до якості палива.

Сучасна система харчування Common Rail економічніша и підвіщує Потужність двигуна. Альо вона більш вимогливий до якості паливо и в НЕ Стільки разів дорожча в обслуговуванні. А запчастини коштують на много дорожча в порівнянні з паливно системою попередніх поколінь.
Так само не слід вибирати позашляховик дорогого бренду, якщо автомобіль буде експлуатуватися в дуже жорстких умовах. Запчастини коштують не мало. Найоптимальнішим варіантом будуть Toyota різних моделей. Mercedes Benz або Land Rover хороші авто, але запчастини на них стоять на порядок дорожче. На позашляховики американського походження запчастини так само будуть дорожче, бо везуть їх через океан, і витрати на доставку вносять свої корективи.

Висновок

В даному матеріалі представлені приклади всього декількох позашляховиків, що завоювали повагу автовласників. Можливо є авто інших моделей і виробників, які не поступаються за своїми технічними характеристиками і прохідності. У різних людей свій смак і можливості. Так що вибір за вами, але думка більшості все ж треба враховувати.

Заради інтересу, відвідайте змагання зі спортивного орієнтування на позашляховиках. Все стане зрозуміло на старті, на чому їздять завсідники. На авто яких моделей їм не страшно лізти в болото або в непролазні лісову гущавину ... Вдалого вибору, нових завоювань і удачі на дорозі!

Що таке позашляховик?
Чим не позашляховик?
Чому схожу?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов