Наша сеть партнеров Banwar
Дана стаття призначена для просунутих велосипедистів, які вибирають велосипеди від 50 000 рублів. Якщо вам немає необхідності в такому Двухподвес, то для вас є спеціальна стаття з вибору двухподвеса початкового рівня .
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -----
Варто вам тільки захотіти і ви отримуєте вибір двухподвесов з ходом підвіски від 100 до 200 мм ходу. Від початкового рівня, двухподвеса крос-кантрі до професійного Даунхільні велосипеда - що ж вибрати ?!
По-перше всі категорії необхідно розділити на 4 типи за ціною і ходу амортизації.
- Початкові двухподвеси до 40 00 рублів
- Крос-кантрі з ходом 100-130 мм. Від 40 тисяч рублів.
- Ол-маунтін і Ендуро з ходом 140-160 мм. Від 80 тисяч рублів.
- Фрірайд і даунхіл з ходом 170-200 + мм. Від 120 тисяч рублів.
Вгадаєте де який? Відповіді чекаємо в коментарях.
Відразу відзначимо - чому використовується саме такий поділ - чим більше ходу підвіски, тим більше екстремальне мається на увазі катання, втім про все по порядку.
Отже пройдемося по всіх категоріях, змішаємо їх трохи, обговоримо варіанти двухподвесов для міста і також приділимо увагу підбору компонентів.
Початкові двухподвеси.
Велосипеди початкового рівня, часто можуть мати сталеву раму. Можуть відрізнятися більшим вагою в порівнянні з гірські хардтейл до 2-3 кг.
Підійдуть для спокійного катання де вам тільки захочеться. Часто стають відправною точкою в покупці більше дорогих велосипедів, особливо коли ви не впевнені чи потрібно зараз вкладатися в своє нове захоплення.
В іншому це стандартний гірський велосипед з компонентного різного рівня - відрізняється тільки наявністю заднього амортизатора. Детальніше можна почитати в статті - як вибрати гірський велосипед .
Прикладом такого велосипеда стане модель Stark Jumper Disc.
Даний клас велосипедів можна і потрібно вибирати по навісного устаткування і ростовці (як це зробити розповімо нижче). Чим активніше ви плануєте кататися, тим радимо вибрати більш дорогий клас, так як в такому випадку ваш велосипед доставить набагато більше задоволення і прослужить набагато довше.
Далі вивчимо докладніше більш просунуті двухподвеси.
У нас залишилося три основних розміру ходу підвіски і передньої амортизації за типами катання:
- 100-140 мм крос-кантрі / фітнес
- 140-160 мм ендуро / ол-маунтін
- 180/200 + мм фрірайд і даунхіл
Основна концепція виглядає наступним чином: чим менше ходу підвіски, тим менше буде розгойдування при педалюванні і ви зможете їхати швидше і ефективніше. Чим більше ходу, тим будуть м'якше проходитися всі нерівності (в горах), але ви будете повільніше їхати на плоских ділянках.
Крос-кантрі / Фітнес
Даний клас з ходом 100-140 мм це відмінний вибір для міста, стежок в лісі і сліду в не самих великих горах. Ви отримуєте можливість прискорюватися на коренях і швидше їхати вниз, ніж ваші друзі на хардтейл. Ніякого «биття» і гальмування на нерівностях, як на хардтейле - завдяки цьому ви отримаєте відчутний азарт на спуску вниз! Прикладом такого велосипеда може стати Commencal Meta AM 29 з ходом підвіски 130 мм.
ендуро двухподвеси
Ендуро двухподвеси з ходом підвіски 140-160 мм і це найбільш універсальний розмір ходу для справжніх гонок або фанів катання в горах, полях, сопках, рівнинах, місцевих спотах і де тільки буде завгодно вашій душі.
Це воістину фантастичний клас велосипедів дозволяє їхати дуже і дуже швидко в горах, не дивлячись на свій розмір щодо більших велосипедів.
Що таке ендуро? Ендуро це гонки - змагання де на одній трасі вас можуть очікувати як круті спуски вниз, так і підйоми вгору, і все це без зупинок, в перебігу декількох спецділянок. Велосипеди на більшості трас майже не поступаються за швидкістю своїм Даунхільні побратимам, а на плоских ділянках навіть обганяють їх.
Фрірайд і даунхіл
180-200 + мм - найбільші двухподвеси для найжорсткіших трас. Велосипеди можуть бути як з двухкороннимі, так і однокороннимі вилками (як на мото). Багато хто вибирає такі велосипеди просто від зовнішнього вигляду, але це звичайно неправильно і дуже непрактично. Хоча звичайно вчитися кататися на них одне задоволення, даунхильниє двухподвеси прощають дуже і дуже багато помилок.
Недольоти, перельоти, неправильний кут приземлення і в багатьох інших випадках у вас набагато більше шансів відбутися тільки переляком при екстремальному катанні.
Навісне обладнання
Як ми вже писали вище - тут ми радимо вибирати обладнання в залежності від цілей вашого катання.
Для двухподвесов початкового рівня - відмінним результатом буде лінійка Shimano Acera або Sram X4 / X3.
Для більш просунутих двухподвесов для простого катання підійде Shimnao Alivio і Deore.
Далі вже все залежить від вашого бажання і бюджету.
Нижче ви видіте таблицю всіх класів обладнання від двох основних виробників Shimano / Sram і призначення кожного класу. Далі вам буде просто зіставити це з описом будь-якого велосипеда. (Детальніше про характеристики, можна прочитати в цій статті . )
Двухподвес в місті або який хід вибрати?
Якщо ви катаєтеся переважно по місту в режимі просто крутіння педалей і легких стрибків на споті - 120-140 мм ваше краще рішення. Ви маєте запас ходу підвіски, відчутно більше швидку їзду як вниз так і вгору в порівнянні з 150-160 мм, так як зайві мм не розгойдуються при розгоні. Важливо відзначити, що при порівнянні різних двухподвесов, в їзді відчуваються навіть 10 мм ходу підвіски!
Як універсальним рішенням для гір і міста, середньостатистичний райдеру ми звичайно радили б велосипед з ходом підвіски 150-160мм. Важливо розуміти, що в горах можна їхати і на 100мм, але яким буде розмір вашого задоволення, швидкості і комфорту ..
Нарешті найбільші даунхильниє велосипеди. Ви абсолютно точно зможете кататися на таких велосипеда і по місту, на улюбленому споті і навіть по 30-50 км за містом в режимі крос-кантрі, але звичайно цей клас велосипедів не для цього. Стихія таких велосипедів даунхильниє траси кубків світу. Навіть для багатьох офіційних трас зарубіжних байк-парків такі велосипеди мають занадто багато ходу. Гальмівні купини - не найбільші перешкоди;)
Також хочеться поділиться трохи нашими відчуттями від катання на різних ходах в горах. Безумовно катання в байк-парку найприємніше на великому Даунхільні велосипеді, хоча ви зможете їхати по тих же трасах з майже з такою ж швидкістю і на 150 і на 120 мм Двухподвес, однак зусиль прикладати прийдеться побільше. Також додасться тряски в вашому катанні - але не всім же гнатися за секундами, важливо зловити свій ритм і кататися в стилі Flow :)
Фінальним же акордом вибору вашого майбутнього велосипеда - буде підбір ростовки.
Ростовка велосипеда
На Двухподвес також важлива правильна ростовка велосипеда. Якщо ви підберете занадто велику або м'яку, можете отримати дискомфорт в області шиї, попереку, зап'ясть, колін. Також якщо ви вибираєте екстремальний велосипед, також слід враховувати майбутній стиль катання - взяти або довший і стабільний велосипед або навпаки короткий і верткий.
Зростання, см Розмір рами, дюйми Розмір рами, см Size 130-145 13 "33 XS 134-155 14" 35,6 XS 145-160 15 "38,1 S 150-165 16" 40,6 S 156-170 17 "43,2 M 167-177 18" 45,7 M 172-180 19 "48,3 L 178-185 20" 50,8 L 180-190 21 "53,3 XL 185-195 22" 55,9 XL 190-200 23 "58,4 XXL 195-210 + 24" 61 XXL
Тепер ви по-справжньому готові вибрати свій новий двухподвес.
Відмінного вибору!
Від початкового рівня, двухподвеса крос-кантрі до професійного Даунхільні велосипеда - що ж вибрати ?
Вгадаєте де який?
Що таке ендуро?
Двухподвес в місті або який хід вибрати?