- Вибираємо тип велосипеда.
- міський велосипед
- Гірський велосипед
- Яку раму вибрати?
- Вибір велосипеда по зростанню
- Тепер коротко про інших моментах, на які слід звернути увагу.
- Сидіння (сідло)
- гальма
- Вилки (Амортизатори)
- перемикання швидкостей
- додаткові нюанси
- висновок
Наша сеть партнеров Banwar
Змінено: 24.12.2016
Отже, Ви вирішили придбати собі коханому велосипед. І це правильно - скільки можна гробити здоров'я в задушливих маршрутках з роздратованими і пітними попутниками. Я вже не кажу про добрих і ласкавих словах, злітають з вуст автомобілістів, які побачили ціни на заправці або в автомагазині - навіщо витрачати собі нерви?
Сів на свого педального коня і раненько на роботу, ввечері додому, у вихідні на дачу, на пікнік за місто або на риболовлю. Свіже повітря, спокійні нерви і суцільні плюси здоров'ю.
Але щоб все це було дійсно так - велосипед потрібно спочатку вибрати і купити, а потім не просто поставити в гаражі або коридорі, а почати на ньому їздити.
Ми зупинимося на першій частині - вибір велосипеда. Як це зробити правильно?
Перш за все, потрібно самому собі відповісти на наступні питання:
- Де і як далеко Ви збираєтеся на ньому кататися?
- Оцінити свої фінансові ресурси - скільки грошей можна на нього витратити при покупці і, що немало важливо, на подальше його обслуговування. Тут кожен вирішує сам. На мою думку, краще відразу купити хорошу річ, нехай навіть і дорожче, але в подальшому мати мінімум проблем. Заощаджені при покупці гроші можуть обернутися набагато більшими витратами в майбутньому.
Для початку визначтеся, де Ви хочете їздити. Якщо основний пробіг буде по місту, на дачу по шосе або битій грунтовці і не дуже далеко (по крайней мере, менше 20-30 км за раз), міський велосипед - то, що потрібно.
Якщо хочете займатися регулярними спортивними поїздками для здоров'я, але не на професійному рівні, придивіться до спортивних моделей.
Якщо Ви збираєтеся підкорювати близькі й далекі краї, подорожувати, їздити не тільки по дорогах, а й скрізь, де тільки можна - по лісах, полях, горах, бруду потрібні вже інші типи велосипедів - гірські.
Вибираємо тип велосипеда.
Ми не будемо розглядати всі існуючі типи, їх опису та особливості можна без зусиль знайти в інтернеті.
Просто перерахуємо:
- Міський.
- Гірський.
- Шосейний.
- Спортивний.
- Гібридний.
- Велосипед для ВМХ.
- Велосипеди для фрірайду і даунхілу.
Зупинимося поки тільки на тих, які продаються в нашому магазині. це міські і гірські велосипеди.
міський велосипед
Як видно з назви він призначений для їзди по місту, по дорогам з твердим покриттям - асфальту або накатаній ґрунтовці. На ньому можна їздити досить швидко, але не так як на спортивному.
На міських велосипедах пряма висока посадка, розвантажує руки велосипедиста.
Бувають як одношвидкісні, так і з перемикачами передач , Ножними і / або ободнимі гальмами (В основному V-brake), досить м'яким широким сідлом . Часто комплектуються заднім багажником, а на деяких моделях встановлюють і передній. покришки зазвичай гладкі (сліки і полусліки), що забезпечують менший опір коченню і тихіші при їзді по асфальту.
Гірський велосипед
Це один з найпоширеніших і універсальних типів.
На них добре їздити і по міських дорогах і там, де ніяких доріг немає - по пересіченій місцевості, гір, полів, лісовими стежками. Але потрібно чітко розуміти - велику швидкість по асфальту на ньому отримати важче. Діляться на кілька підвидів, опису і відмінності яких так само можна знайти в Інтернеті.
У нас в магазині продаються тільки гірські велосипеди «загального призначення» - найпоширеніші. У них в основному тип рами « хардтейл »(В перекладі з англійської« жорсткий хвіст »), що забезпечує відносно пряму посадку не сильно навантажувальну руки.
Мають більш міцні рами (найчастіше сталеві), жорсткий кермо, посилені колеса. покришки зазвичай ширше, зі спеціальним малюнком і грунтозацепами. Часто на них встановлюють передній амортизатор, задню підвіску і дискові гальма . Кількість передач на деяких спеціалізованих і професійних моделях доходить до 30.
У нас, в основному, продаються велосипеди, призначені для їзди по звичайному бездоріжжю, не по крутих гірських перевалів і дикої бруду. Хоча, поїздки на нашу асфальту з його численними тріщинами, вибоїнами, бордюрами і випирають корінням, можна сміливо назвати їздою по пересіченій місцевості. Для комфортної їзди по таким дорогам потрібна сталева посилена рама з хорошими амортизаторами. Так що гірський велосипед підійде у нас не тільки для заміських поїздок, але і для міста. Потрібно тільки на нього поставити універсальну покришку як для поїздок по асфальту, так і для пересіченій місцевості - так звані « полусліки ».
Яку раму вибрати?
Рами виготовляють з стали і різних її сплавів (наприклад, хроммолібдена), алюмінію , титану , Композитних матеріалів - карбону , Кевлара. Природно, кожен матеріал має свої плюси і мінуси.
Сталеві рами одночасно міцні і ударостійкі, добре гасять вібрації. Їх ціна прийнятна для середнього цінового діапазону. Алюмінієві легше сталевих і при грамотно підібраному геометрії досить надійні і міцні, але дорожче сталевих. Титанові і карбонові в рази міцніше і легше сталевих, але дуже дорогі.
Велосипеди з більш довгою рамою стійкіше на трасі, але менш маневрені. Тому для міської їзди більше підходять короткі моделі.
Більш детально почитати про геометрію рами і вплив її параметрів на поведінку велосипеда можна у відповідній статті на сайті .
Вибір велосипеда по зростанню
Вибір велосипеда по зростанню - одна з найголовніших завдань. Ви можете частково проапгрейдить деякі деталі велосипеда, але конструкцію рами вже точно ніяк не зміните.
Нижче наведена універсальна таблиця визначення відповідності висоти рами і зростання велосипедиста.
При виборі розміру рами враховуйте також і свої індивідуальні особливості, такі як довжина ніг, рук і т.д. Тому надійніше і правильніше просто приміряти обрану модель. Для цього потрібно:
- Встати, поставивши велосипед між ніг, і упевнитися, що б між верхньою трубою рами і промежиною залишалося 10-12 см. Для простоти виміру перевірте, чи проходить там долоню - вона в середньому 9-12 см.
- Попросіть продавця потримати велосипед і сядьте на сидіння, поставивши ноги на педалі. При цьому потрібно, щоб п'ята трохи зігнутою ноги діставала до педалі в самому нижньому положенні тіла, а верхньою поверхнею носка можна було б доторкнутися до нижньої поверхні цієї ж педалі. Наочно це видно на малюнку. Стегно ноги, що знаходиться на педалі у верхній точці повинно бути горизонтально або трохи нахилений до землі. Якщо Ви бачите, що налаштувати висоту сідла на обраної моделі не вийде або доведеться занадто високо піднімати підсідельний штир , Краще вибирайте собі інший велосипед.
Тепер коротко про інших моментах, на які слід звернути увагу.
Колеса і шини
Чим більше діаметр колеса - тим більшу відстань можна проїхати при тій же кількості витраченої велосипедистом енергії, впливає на швидкість їзди.
У гірських велосипедів, в основному, використовується стандарт в 26 дюймів. При виборі коліс необхідно враховувати, що якщо Ви хочете кататися по місту і їздити не дуже далеко (до 20-30 км) краще брати колеса в 26 дюймів. Якщо потрібно довго їздити в тривалих велопоходах - краще брати 28-29 дюймів. На них важче розігнатися, але і швидкість такої байк тримає краще. Колеса більшого діаметру так само легше долають різні дрібні вибоїни і тріщини на дорозі.
Зараз, в основному, використовують колеса з алюмінієвим ободом - він легкий і міцний.
Про рекомендованих покришках говорилося вище. Хочеться зупинитися на такому вигляді покришок як полусліки. Їх особливість - гладка поверхня в середині і невеликі бічні шипи. Це вдалий варіант для багатьох типів міських і гірських велосипедів, що використовуються для міських поїздок і недовгих прогулянок по пересіченій місцевості. Але потрібно враховувати, що при різких поворотах зменшується площа поверхні колеса, що контактує з грунтом (у них збоку шипи і колесо як би підводиться) і зменшується зчеплення, збільшуючи ризик падіння. Зазвичай початківці велосипедисти досить швидко починають «відчувати поворот».
Сидіння (сідло)
В даний час існує досить великий вибір велосипедних сидінь різних типів і призначень.
Для спокійної і не швидкісної їзди на міських велосипедах краще підійдуть широкі і довгі сідла. При таких поїздках велосипедист сидить в основному вертикально.
Для тривалих поїздках по бездоріжжю на гірських велосипедах - жорсткі і вузькі. Вибір сидіння - дуже важливий момент при підборі байка - сидіти то на ньому Вам. Радимо підходити до цього питання з усією серйозністю. І не забувайте, що якщо дуже подобається і підходить певна модель, але не походить сидіння, то його можна докупити окремо.
Детальніше про вибір сідла описано в статті «Підбір та регулювання велосипедного сидіння» .
гальма
Це основа безпечної їзди. на міських одне швидкісних велосипедах встановлюють ножні (барабанні) гальма. При цьому якщо до них додати передній ручний V-brake гальмо - вийде надійна комбінація, яка використовує переваги гальм обох типів і компенсує недоліки один одного.
Для велосипедів з декількома швидкостями ідеальні гальма V-brake. Вони володіють хорошим гальмівним зусиллям, малою вагою, низькою ціною (дуже проста конструкція), дешеві і легкі в обслуговуванні. Поміняти гальмівні колодки, підтягнути трос можна де завгодно за допомогою шестигранника.
На гірських велосипедах встановлюють як V-brake, так і дискові (механічні або гідравлічні) гальма. Мають ряд переваг перед вібрейки, але коштують дорожче. Детальніше всі нюанси цих типів гальм описані в статті «Основні види велосипедних гальм» .
Вилки (Амортизатори)
Тут коротко зупинимося на качанах і двох підвісних моделях.
Вилки розрізняють жорсткі (Rigid) і амортизаційні (Hard Tail).
Якщо Ви маєте намір їздити по рівних дорогах (асфальт або укочена грунтовка), не збираєтеся стрибати по купинах і бордюрах, немає бажання переплачувати зайві гроші і хочете мати менше проблем при обслуговуванні велосипеда - то жорстка вилка відмінне рішення. Сталеві жорсткі вилки забезпечують простоту і жорсткість всієї конструкції велосипеда, роблять його легше, не вимагають ніякого обслуговування.
Фізичні властивості стали, в поєднанні з правильно підібраною покришкою, дозволяють такої конструкції гасити багато дрібних поштовхи і нерівності дороги. Найчастіше на таких моделях ставлять широку гуму, що забезпечує хороший накат і гасить більшість вібрацій. Руки при цьому не будуть сильно навантажувати і втомлюватися.
На міських велосипедах зазвичай використовують жорсткі вилки, хоча бувають моделі і з амортизаційної.
Амортизаційна вилка роблять поїздку більш комфортною, пом'якшуючи удари і зменшуючи вібрацію, тому на гірських моделях вона краще. Але майте на увазі - за нею потрібно доглядати, стежити, щоб не потрапляли під пильовик пісок і бруд. В іншому випадку прослужить вона недовго.
Існують ще й двох підвісні моделі. На передньому колесі стоїть амортизаційна вилка, а ззаду окрема підвіска з амортизатором. Поїздка на них ще м'якше, але вони важчі, на них складніше розганятися і важче крутити педалі.
Більш докладно про типи велосипедних вилок можна почитати у відповідній статті на нашому сайті.
перемикання швидкостей
Економити сили в поїздці Вам допоможе правильне перемикання швидкостей. Чим більше швидкостей - тим більше варіантів, проте врахуйте, що при цьому велосипед стає і складніше в обслуговуванні.
Якщо Ви любите надійність і простоту в обслуговуванні, збираєтеся їздити на в основному по місту - вибирайте одношвидкісні моделі і не заморочуватися. Для подібних поїздок цього цілком достатньо.
Якщо мають бути поїздки не тільки по міському асфальту, але і по трасах, пересіченій місцевості і Ви вибираєте гірську модель - то тут однозначно буде кілька швидкостей. Без них занадто складно долати підйоми і спуски, з "вітерцем" ганяти по трасах.
Більш докладно про перемиканні швидкостей можна прочитати в статті «Як перемикати передачі» .
додаткові нюанси
Зверніть увагу, чи можна встановити крила, що захищають від дорожнього бруду, і багажник на обраний велосипед. Особливо для міських і дорожніх моделей, на яких Ви збираєтеся в велопоходи.
Так само перевірте наявність світловідбивачів, захисту ланцюга (крім велосипедів з перемиканням передач), наявність підніжки. Якщо вони не йдуть в базовій комплектації, уточніть, чи можна їх купити і встановити самостійно. Іноді такі аксесуари значно полегшують життя, а іноді, як у випадку зі світловідбивачами, можуть коштувати життя.
висновок
Запам'ятайте основне правило - обов'язково приміряйте велосипед на собі і, по можливості, хоч трохи на ньому катайтеся.
І останнє. Обраний велосипед повинен подобатися бути зручним, викликати бажання на ньому кататися. Перед покупкою обов'язково подивіться і спробуйте кілька моделей - у Вас повинен бути вибір.
У нашому магазині всі моделі підібрані з оптимальною конфігурацією і найкращим співвідношенням ціна / якість на комплектуючі.
Відео про вибір велосипеда.
Я вже не кажу про добрих і ласкавих словах, злітають з вуст автомобілістів, які побачили ціни на заправці або в автомагазині - навіщо витрачати собі нерви?Як це зробити правильно?
Яку раму вибрати?