Наша сеть партнеров Banwar
Напевно, багато автолюбителів задавалися питанням про те, наскільки потужність двигуна внутрішнього згоряння відповідає корисності. Передбачається, що чим у силовий системи показник ККД вище, тим вона ефективніша. Якщо говорити абсолютними категоріями, то на сьогоднішній день найвищий коефіцієнт у електричних двигунів, в деяких моделях він досягає близько 95 відсотків. Що ж до двигунів внутрішнього згоряння, то у більшості з них, незалежно від типу палива цей показник дуже далекий від ідеальних цифр.
ККД двигуна внутрішнього згоряння
Звичайно, сучасні двигуни набагато ефективніше тих, що були розроблені і випущені років десять тому, обумовлено це об'єктивними причинами розвитку технологій. На початку нульових мотор об'ємом в півтора літра видавав в середньому близько сімдесяти кінських сил, і це було нормальним. Сьогодні кількість голів в табуні такого ж обсягу може досягати більше 150. Кожен шажочек в плані збільшення КРД двигуна дається виробникам копіткою працею і перебором проб, помилок і удач.
Де губиться ефективність
Забігаючи вперед можна констатувати, що для бензинових двигунів ККД дорівнює приблизно 25 відсоткам. Чому так мало, і чим зумовлені такі цифри? Причини тут у втратах: якщо взяти певну кількість палива, і позначити його ста відсотками чистої енергії, що передається мотору, то можна простежити всі втрати.
- Для початку слід розібрати паливну ефективність. Всі ми в курсі, що паливо згоряє не повністю, і деяка його частина просто виходить у вигляді відпрацьованих газів і разом з ними. А це вже втрата приблизно чверті ефективності, тобто - мінус 25%. Навіть інжектор і інші сучасні системи не вирішують цього питання, хоч і стали дуже ефективними.
- Далі йдуть теплові втрати. мотор гріє себе, повітря, інші елементи і вузли, наприклад, радіатор, охолоджуючу рідину, свій корпус, а також вихлоп. У цьому місці ефективність втрачає ще близько 35%.
- Чимало відсотків забирають механічні втрати. Це поршні, шестерні, кільця, підшипники та інші елементи і вузли, де присутній тертя. Сюди ж відносимо і навантаження генератора, який при виробленні електроенергії помітно гальмує колінвал. Незважаючи на те, що мастильні матеріали стали набагато ефективніше, вийми та поклади ще двадцять відсотків втрат.
І що у нас залишається в залишку? А всього 20%! Зрозуміло, що це середній показник, і бензинові двигуни бувають більш ефективними, але наскільки - може ще п'ять-сім відсотків, не більше. Та й двигунів таких зовсім небагато. Разом із залитих десяти літрів палива, що автомобіль з'їдає на сто кілометрів пробігу, на корисну роботу йти всього два з половиною літра, а решта сім-вісім літрів просто йдуть в втрати.
Кращі двигуни внутрішнього згоряння ефективні на 25%
Дизель або бензин
А що в цьому плані показують дизельні агрегати, і ефективніше вони бензинових побратимів? Якщо не лізти в самі гущі технічних джунглів, то коротко можна констатувати, що в плані ККД дизельні двигуни будуть ефективніше бензинових. Якщо бензиновий агрегат перетворює всього 25% паливної енергії в енергію механічну, то показники дизельних моторів досягають 40%. А якщо дизель оснастити якісної турбіною, то ККД може досягати і п'ятдесяти відсотків.
Підійшла чи еволюція двигунів внутрішнього згоряння до свого піку? Можливо. Тому зараз все більше автовиробників звертають увагу на електричну тягу. Залишилося лише розробити ефективні батареї, що не бояться морозу, і довго тримають заряд.
ККД електричного двигуна двигуна
Інші записи по темі:
Чому так мало, і чим зумовлені такі цифри?І що у нас залишається в залишку?
Підійшла чи еволюція двигунів внутрішнього згоряння до свого піку?