Наша сеть партнеров Banwar
подобається
Like
Tweet 0
+1
Початківцям автолюбителям, часто складно вибрати, з якою коробкою передач краще вибрати автомобіль, тому постараємося пояснити переваги і недоліки різних типів КПП (Tiptronic (Steptronic; Autostick); варіатор CVT (Continuously Variable Transmission); АКПП і МКПП).
Переваги АКПП Tiptronic (Steptronic; Autostick), варіатор: До переваг АКПП потрібно віднести відсутність необхідності вичавлювати педаль зчеплення, функцію зчеплення виконує гідротрансформатор (ГТ), передаючи крутний момент двигуна гідравлічним способом за допомогою насоса і турбіни. Для збільшення ККД передачі крутного моменту, і скорочення витрати палива, на АКПП встановлена блокировочная плита (або соленоїди), яка блокує гідравлічне взаємодія насоса і турбіна, дозволяючи передавати безпосередньо крутний момент від двигуна на вал коробки. Деякі сучасний АКП, надають можливості активувати блокування ГТ примусовим способом (LOCK-UP), правда, подібна блокування не завжди приводить до бажаних результатів (збільшення ККД, скорочення витрати палива).
Також існують і окремі різновиди АКП, це Tiptronic і варіатори, ці коробки розрізняються за будовою планетарних рядів і за методом передачі крутного моменту, наприклад, в вариаторе HONDA Multi Matic, крім багатодискового зчеплення, передача крутного моменту відбувається в торцевому положенні, на що переміщаються диски від ланцюга.
Висновок: Переваги різних моделей АКПП, зводяться до скорочення потреби в концентрації уваги водія на керування транспортним засобом.
Недоліки АКПП: Практично всі моделі автомобілів з АКПП, споживають більше палива, ніж такі ж моделі, тільки з МКПП, це пов'язано з тим, що передача крутного моменту гідравлічним способом або за допомогою мокрого зчеплення, без блокування не дозволяє вийти на максимальний ККД. До другого недоліку, напевно, потрібно віднести необхідність більш ретельного догляду за АКПП, ніж за МКПП, наприклад, після пробігу в 100-150тис км, заміну трансмісійного масла в варіаторі, необхідно проводити через кожні 20тис пробігу. Також потрібно відзначити, що трансмісійна рідина для АКПП (ATF-Z1; CVTF; ULTRA HMMF; HMMF і інші), коштує трохи дорожче, ніж трансмісійні рідини для МКПП, а термін її експлуатації може бути коротше.
Висновок: АКПП всіх типів, будуть більш підходящим вибором для зайнятих людей і для жіночої половини людства. Крім того, якщо Ви збираєтеся купувати свій перший автомобіль, і цей автомобіль з АКПП, то Вам не доведеться стикатися з ВІДУЧУВАННЯ від автоматичного натискання на неіснуючі педаль зчеплення. Слід зазначити, що сучасне виробництво автомобілів, може похвалитися розробкою АКПП нового типу, в яких ККД передачі крутного моменту, впритул наблизилося до показників МКПП.
Переваги та недоліки МКПП: Напевно, не варто описувати і так всім відомі характеристики роботи МКПП, просто потрібно сказати, що на сьогодні, МКПП і раніше є найбільш економною і продуктивної системою передачі крутного моменту двигуна.
Первинна перевірка роботи варіатора:
Коли варіатор працює нормально, то при наборі швидкості в будь-яких швидкісних режимах не відчувається жодних ривків або поштовхів, а обороти ДВС, відповідають набору швидкості, саме так відбувається передача крутного моменту при справному вариаторе. Потрібно враховувати, що варіатор більш вимогливий до трансмісійного маслу ніж інші типи АКПП, тому якщо масло втратило свої експлуатаційні властивості, то передача крутного моменту може відбуватися з втратою ККД, про що зазвичай свідчать обертів двигуна, які не відповідають набору швидкості.
ремонт АКПП на Volkswagen Vento, Volkswagen Golf 2, Volkswagen Golf 3 і Volkswagen Bora.
Нижче описаним способом можна зробити самостійний ремонт важеля зчеплення на автомобілях Volkswagen Vento, Volkswagen Golf 2, Volkswagen Golf 3, Volkswagen Jetta і Volkswagen Bora з МКПП: CHV, CYW, DFN, DFQ, CJF, CYZ, CRY, CQB, CZA, CZK, CHE, CHC, CHD, CHB, CDJ, CYY. Заганяємо Volkswagen на яму, таким способом, щоб відкрити максимальний доступ до лівої сторони коробки, зливаємо трансмісійне масло і знімаємо ліве колесо, потім знімемо трос зчеплення. Якщо на кришці вичавного підшипника встановлена окрема кришка внутрішнього важеля зчеплення, то відразу знімаємо її за допомогою викрутки. Далі головкою на 17, відкручуємо 6 болтів кришки вичавного підшипника і знімаємо її. У кришці вичавного підшипника і 5-й передачі, ми бачимо внутрішній важіль зчеплення і стопорних пружину, які встановлені на невеликому валі, за допомогою викрутки знімаємо зачепи пружини з зачепів на важелі зчеплення і витягуємо вал, після чого механізм внутрішнього важеля зчеплення виходить повністю розібраним. Проводимо дефектовку стопорною пружини і дефектовку внутрішнього важеля зчеплення, і проводимо заміну пошкодженої деталі, потім проводимо збірку в зворотному порядку і перевіряємо роботу важеля зчеплення. Якщо все в порядку, незабутній, залити назад в коробку трансмісійноїрідиною і перевірити стики на герметичність.