Наша сеть партнеров Banwar
Акумулятори AGM - переваги і недоліки.
традиційна свинцево-кислотна акумуляторна батарея - це пластиковий корпус, розділений на відсіки (банки). У банки заливається електроліт - водний розчин сірчаної кислоти. У нього занурюються пластини, - катод і анод, між якими протікає струм. При розряді батареї активна маса решіток перетворюються в сульфат свинцю. В процесі реакції розряду з кислоти виділяються молекули води. При зарядці акумулятора відбувається зворотний процес.
Електроди акумуляторів виготовляються зі свинцю з добавками 5,5-6,5% сурми і 0,1-0,2% миш'яку. Миш'як і сурма зменшують корозію електродів і підвищують їх твердість. Але у акумуляторів, легованих сурмою, є суттєві недоліки: більш низький струм віддачі і швидкий витрата води під час експлуатації.
В сучасних акумуляторах, в процесі вдосконалення технологій, замість сурми стали використовувати кальцій, - спочатку в негативних пластинах, а потім і в позитивних. Такі батареї практично не вимагають додавання дистильованої води під час експлуатації. Однак при глибоких розрядах акумулятори із застосуванням кальцію швидко виходять з ладу. Прискорена сульфатация пластин в цьому випадку, призводить до руйнування електродів і навіть їх замикання.
Для підвищення стійкості позитивних електродів, в їх склад стали включати срібло, що призвело до подорожчання батарей.
Але все одно, традиційні свинцево-кислотні акумулятори - найдешевші з розглянутих, однак, як штатних, для електротранспорту практично не застосовуються - через свою негерметичності.
Для того, щоб активна маса електродів не обсипалася, в електроліт стали вводити пористі наповнювачі, або робити його гелеподібним. Так з'явилися акумулятори VRLA. Завдяки своїй герметичності, вони набули найбільшого поширення в безперебійних джерелах живлення і електротранспорті.
Потрібно відзначити, що існує дві різні технології GEL і AGM, які об'єднують терміни «герметичність» і «не потребує обслуговування», але конструкція і можливості у акумуляторів - різні.
Гелеві акумулятори
(GEL - гель), називаються так тому, що електроліт в них знаходиться в гелеобразном стані. Це відбувається завдяки включенню в його склад з'єднань кремнію, в результаті чого виходить особливий вид силікону. Сірчана кислота і двоокис кремнію, що поєднуються в електроліті у вигляді гелю, забезпечують повну герметичність акумулятора. Гази, неминуче виділяються при експлуатації батареї, залишаються в порах всередині гелю. Так як електроліт знаходиться в зв'язаному стані і не випаровується при розряді акумулятора, то і окислення пластин не відбувається. Таким батареям немає рівних по стійкості до глибоких розрядів, вони набагато довговічніші традиційних. Тому гелеві батареї можуть працювати в режимі глибокий розряд - заряд, довгий час. Такий режим, який є згубним для звичайних акумуляторів, для гелевих - штатний робочий режим. До того ж, активному матеріалу пластин обсипатися просто нікуди - з усіх боків його утримує гель. Тому при глибоких розрядах, коли напруга знижується до 10,5 Вольт, термін служби GEL-батареї гарантовано складе не менше 300 циклів заряду. А якщо не практикувати глибокі розряди постійно і використовувати ємність акумулятора частково, то кількість циклів акумулятора хорошої якості, може збільшитися в десять разів.
В акумуляторах AGM (Absorbed Glass Material - всмоктуючий склоподібний матеріал) застосований пористий заповнювач-сепаратор з скловолокна, просочений електролітом. В акумуляторах AGM використовується рідка кислота, але в них електроліт знаходиться в порах сепаратора з тонких скляних волокон (умовно кажучи, - скловата) Така конструкція дозволяє утримувати електроліт всередині пір сепаратора, подібно до губки, - практично виключає витікання електроліту назовні і дозволяє навіть в разі пошкодження корпусу акумулятора зберегти його працездатність.
Акумулятори AGM, також як і гелеві, бояться перезаряду і при перевищенні струму заряду більше 30% номінальної ємності акумулятора (0.3 С) можуть спучитися і вийти з ладу. Для заряду батарей, виконаних за технологією AGM, потрібно використовувати спеціальні зарядний пристрій з параметрами заряду, розрахованими на цей тип акумуляторів.
Сучасні акумулятори AGM виробляються з плоскими, або зі спіральними електродами. У батарей зі спіральними електродами через більшої площі поверхні пластин найкраща віддача струму, а внутрішній опір - менше. Габарити батареї при цьому залишаються такими ж, як у акумуляторів з плоскими пластинами аналогічної ємності.
Акумулятори, зроблені за технологією AGM, також, як і гелеві, вібростійкі і більш довговічні в порівнянні зі звичайними свинцево-кислотними батареями, але поступаються за більшістю параметрів гелевим
Також акумулятори AGM більш чутливі до коливань температури навколишнього середовища і при її зниженні працюють менш ефективно в порівнянні з гелевими.
Поєднання поліпшених характеристик (в порівнянні з свинцево-кислотними батареями) і щодо невисокої ціни (на 20-30% нижче, ніж у гелевих), зробило акумулятори AGM найпоширенішим видом, що використовується у всіляких джерелах безперебійного живлення. У UPS, що використовуються для завершення роботи при відключенні електроенергії в мережі, акумулятори AGM працюють в буферному режимі, Зберігаючи свою ємність на протязі від декількох, - до десятка років. Але обов'язковою умовою довгострокової роботи є відсутність циклирования заряд - розряд.
При циклічній роботі, термін служби акумуляторів AGM менше, ніж у гелевих, в середньому на 30-40%. Тому використовувати в якості тягових для електротранспорту їх невигідно. Якби в порівнянні з гелевими, їх ціна була б нижче, пропорційно меншому ресурсу - на 30-40%, тоді їх застосування в електротранспорті було б виправдано економічно. Однак такої різниці в ціні між двома конкуруючими типами акумуляторів не буває. Тому питання економічної доцільності використання акумуляторів AGM як тягові, відпадає сам собою.
Ареал застосування AGM акумуляторів в основному обмежений джерелами безперебійного живлення, а гелеві акумулятори, які розроблялися для постійної роботи в режимах заряду - розряду, застосовуються в якості тягових в електротранспорті.
Деякі компанії, пропонують акумулятори AGM як тягові, розповідаючи про поліпшених параметрах і збільшеному ресурсі. Але різницю в ресурсі, який зазвичай нижче, ніж у гелевих акумуляторів, в цьому випадку намагаються приховати, вказуючи ті ж 300 циклів, що і у гелевих. І тут необхідно відзначити, що 300 циклів для гелевих - це гарантований мінімум при глибоких циклах розряду - заряду, а у акумуляторів AGM - це весь ресурс при тих же режимах роботи. Можливо, люди, нахвалював акумулятори AGM, як тягові, не знають про ці нюанси, але швидше за все, їх цікавить більш високий прибуток, що утворюється в результаті продажу дешевших в закупівлі AGM акумуляторів, за ціною, близькою до дорожчих і довговічним гелевим. Деякі компанії, пропонують акумулятори AGM як тягові, розповідаючи про поліпшених параметрах і збільшеному ресурсі. Але різницю в ресурсі, який зазвичай нижче, ніж у гелевих акумуляторів, в цьому випадку намагаються приховати, вказуючи ті ж 300 циклів, що і у гелевих. І тут необхідно відзначити, що 300 циклів для гелевих - це гарантований мінімум при глибоких циклах розряду - заряду, а у акумуляторів AGM - це весь ресурс при тих же режимах роботи.
Хмара тегів: акумулятор для дитячих електромобілів Кіровоград, акумулятори для дитячих електромобілів Кіровоград