Наша сеть партнеров Banwar
АКУМУЛЯТОРИ ДЛЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ
Останнім часом стає дедалі більше автомобілів переходять з бензинових двигунів на електричні. Звичайно останнім все ще далеко за своїми характеристиками до класичних - внутрішнього згоряння, але прогрес на місці не стоїть, і якщо поки пальму першості утримують бензинові та дизельні, то дуже скоро відбудеться масовий перехід на більш екологічні і безшумні двигуни на електротязі.
На даний момент слабким місцем електромобіля є акумулятор. Зараз використовуються в основному літій - іонні. Такі акумулятори, при їх переваги пов'язаних з відносно невеликими розмірами, більше страждають від процесу погіршення характеристик з часом. Більшість таких акумуляторів не може служити більше п'яти років. Кількість зарядно-розрядних циклів не так впливають на ресурс, як вік, при короткому часу циклу заряду і розряду, батарея витримує до 2000 циклів. Для досягнення максимальної тривалості експлуатації акумулятора, при заряді необхідно використовувати струми рівні половині ємності. І небажано перевищувати межу в одну ємність, так як це призводить до різкого скорочення терміну служби.
В даний час існують такі різновиди літій іонних акумуляторів: на базі кобальтатов літію на графітових електродах, і на основі інших елементів - LiNiO2, LiMnO2, LiMn2O4, LiFePO4.
Зараз автовиробники використовують такі акумулятори, є модель з напругою 36 В, здатна віддавати більше 15 кВт потужності, інша модель, що складається з 200 окремих нікель-метал-гідридних батарей. Кожен окремий елемент цієї батареї розташована в коробці зі сталі і дає напругу 1,3 В. Батареї зібрані разом в групи по кілька штук. У портативному батарейному джерелі живлення 50 модулів. Повна напруга портативного батарейного джерела живлення становить близько 300 вольт.
В акумуляторах електромобілів Honda використовують елементи з силою струму при розрядці становить 100A, а при зарядці - 50A. Напруга батареї 240 В.
Автомобілі на електротязі Nissan, мають літій-іонні батареї плоского типу. Під днищем авто заховано 50 модулів: вага кожного модуля 4 кг, і загальна енерговіддача віддача - 90 кВт. Цього достатньо, щоб живити 80-кіловатний електромотор (280 Н · м) та інші бортові системи. Заряджених батарей вистачає десь на 160 км проїзду.
В автомобілях на електротязі використовуються наступні модифікації літієвих акумуляторів:
- Нікель-кобальт-марганець. Марганець дешевше кобальту, але термін його служби менше. Якщо замінити частини кобальту нікелем і марганцем, то акумулятор може отримати або більш високу потужність, або велику енергетичну щільність. NCM залишається чутливим до теплового догляду, але менше так ніж діоксид кобальту.
- Нікель-кобальт-алюміній. Цей сплав подібний NCM, але алюміній коштує менше.
- Фосфат заліза. Цей сплав міг би стати найперспективнішим, бо він стабільний і безпечний. Не має ніяких проблем з перегрівом. Недоліком є те, що акумулятори з FePo працюють при більш низькій напрузі, ніж кобальтові акумулятор, тому батарей і елементів повинно бути більше.
Вага всієї акумуляторної батареї в електромобілях не малий, і становить від 50 до 400 кг. Але все-ж літій-іонний акумулятор виробляє приблизно вдвічі більше енергії на одиницю ваги, ніж попереднє покоління нікель-метал-гідридних акумуляторів. У перспективі можна спрогнозувати повний перехід автомобілів на електротягу з використанням літій - іонних акумуляторів і їх модифікацій. Особливо це відноситься до міського транспорту, так як питання екологічності у нього стоїть на першому місці.
ФОРУМ по акумуляторів і зарядних пристроїв.
Схеми для авто