Наша сеть партнеров Banwar
Історія Іжавто - Партнери Іжевського автозаводу
Сторінка 1 з 2
Альянс Рено-Ніссан (Renault - Nissan Alliance) - засноване в 1999 році стратегічне взаємовигідне об'єднання найбільших автомобільних концернів Франції (Рено) і Японії (Ніссан). В кінці березня 2014 року його відзначив 15-річчя свого існування, і вже зовсім скоро обидва автовиробника вступлять в нову, більш інтенсивну фазу своєї співпраці. Таким чином, союз між цими двома великими компаніями є зразком довгострокового тісного партнерства на світовому ринку, де переважає висока конкуренція, а співпраця, якщо і представлено, то лише в формі короткострокових коопераційних зв'язків.
Як заявив з приводу цього ювілею Карлос Гон (Carlos Ghosn), президент і генеральний директор альянсу, спільними зусиллями Рено і Ніссан вирішальним чином зміцнили своє панівне становище на світовому автомобільному ринку і добилися набагато більш вагомих результатів, ніж, якби кожен з концернів діяв по -Окремий. За минулі 15 років обидва виробники пройшли унікальний шлях, домігшись значного взаємодії, але при цьому кожен з них зміцнив профіль свого власного бренду і культуру свого підприємства.
Французько-японський альянс почав свою роботу в 1999 році, коли концерн Рено інвестував 643 мільярда японських ієн (близько 5 млрд. Євро, або 5,4 млрд. Доларів США за тодішнім курсом), придбавши 36,8 відсотків акцій Ніссана. З тих пір підприємства-партнери збільшили обсяги продажів своїх автомобілів з 4,8 мільйона в 1999 році до 8,3 мільйонів штук в 2013 році. Це відповідає приблизно 10 відсоткам загальносвітового обсягу продажів автомобілів. Таким чином, в даний час альянс Рено-Ніссан відноситься до 4 найбільшим в світі постачальникам міжнародного автомобільного ринку.
Вже з початку 2008 року концерн Рено володіє 25-відсотковим пакетом акцій (+ 1 акція) в російському АвтоВАЗі, автомобілі якого випускаються під маркою «Лада» (Lada). Влітку 2010 року до стратегічного партнерства Рено з АвтоВАЗом підключився і партнер французів по альянсу японський Ніссан. До 2015 року три цих підприємства мали намір довести свою загальну частку на ринку Росії до 40%. У 2009 році 30% всіх нових проданих в Російській Федерації автомобілів припало на частку брендів Renault, Nissan і «Лада».
Щоб ще успішніше виступати на російському ринку, підприємства планували в майбутньому ще більш тісну співпрацю в різних сферах. Уже з 2010 року кожна з 3 компаній надавала своїм партнерам власну платформу автомобіля і свої двигуни. В цей же час створювалася структура взаємодії в області наукових досліджень, проектування і розробки. До того ж в угодах з субпоставщиками тріо виробників виступало в одній особі, як один покупець, і завдяки цьому користувалося пільговими умовами закупівлі комплектуючих. Крім того, партнери оптимізували логістичні потоки і уніфікували стандарти виробництва і якості тоді ще 3 своїх заводів, які за станом на березень 2010 року випускали 1,3 мільйона автомобілів на рік. Поряд з цим також було передбачено створення спільної збутової і дилерської мережі.
Інтенсифікація кооперації між альянсом Рено-Ніссан і АвтоВАЗом з утворенням 3-стороннього альянсу Рено-Ніссан-АвтоВАЗ вже в найближчому майбутньому обіцяла російському автомобільному ринку широкий асортимент сучасних і високоякісних моделей.
У жовтні 2011 року АвтоВАЗ придбав активи Іжевського автозаводу (ТОВ «ОАД»), що означало подальше включення підприємства в реалізацію виробничої програми альянсу. Була розпочата модернізація заводу, після якої за планами тольяттинцев в Іжевську повинні були налагодити складання «Лади Гранта» (Lada Granta) і ще декількох моделей Renault і Nissan, але французи і японці вирішили організувати виробництво своїх автомобілів в С.-Петербурзі.
У 2012 році 3-сторонній альянс прийняв рішення про інвестиції в модернізацію Іжевського автозаводу з метою доведення його потужності до 2016 року до 300 000 автомобілів в рік. У підсумку, з кінця липня 2012 року на заводі виробляється «Лада Гранта», а з середини травня - «Лада Гранта ліфтбек» (5-дверна модифікація «Лади Гранта»).
Нарешті, в грудні 2012 року французько-японський альянс придбав активи АвтоВАЗу. Рено-Ніссан збирався інвестувати в тольяттінській автогігант близько півмільярда євро, гарантувавши собі таким чином доступ на російський ринок.
З цього моменту альянс став випускати 8 брендів: Renault, Nissan, Renault Samsung, Infiniti, Venucia, Dacia, Datsun і Lada. Частка Рено в Ніссані досягла 43,4%, в той час як частка японського виробника у французькому підприємстві склала 15%.