Наша сеть партнеров Banwar
Robinson R44
Robinson Helicopter
Американська компанія Tier 1 Engineering зазнала електричний вертоліт, що розробляється в рамках проекту EPSAROD (Electrically-Powered Semi-Autonomous Rotorcraft for Organ Delivery, електричний напівавтономний вертоліт для транспортування органів). як повідомляє Defense Aerospace, випробування проходив демонстратор технологій, що представляє собою конвертований в електричний звичайний легкий чотиримісний вертоліт Robinson R44.
Багато розробники авіаційної техніки сьогодні ведуть розробки електричних літальних апаратів. Вважається, що використання акумуляторних батарей і електромоторів для руху повітряних судів не буде шкодити екології та істотно здешевить експлуатацію таких літальних апаратів. При цьому електричні вертольоти будуть позбавлені одного з головних недоліків своїх звичайних побратимів - щодо довгої предвзлетной підготовки, запуску двигуна і розкручування гвинтів перед зльотом.
До теперішнього часу електричний вертоліт проекту EPSAROD зробив три польоти. Перший з відбувся 13 вересня 2016 року. Вертоліт піднявся на невелику висоту над землею і провисів так деякий час. 14 вересня вертоліт пролетів над злітно-посадочною площадкою на невеликих висоті і швидкості. 21 вересня апарат піднявся на висоту 122 метрів і розігнався до швидкості в 80 вузлів (148 кілометрів на годину). Випробувальні польоти проводилися на полігоні Армії США в Лос-Аламітос в Каліфорнії.
На конвертований вертоліт встановили 11 літій-іонних батарейних модулів компанії Brammo. Загальна маса батарей склала 498,9 кілограма. На вертольоті також замінили бензиновий двигун на електричний, але при цьому залишили «рідні» управління і трансмісію. У кабіні пілота встановили додатковий рідкокристалічний дисплей, на який виводилася інформація про моменті і потужності. Політ 21 вересня тривав п'ять хвилин. За цей час було витрачено 20 відсотків заряду батарей.
Розробкою електричного вертольота сьогодні також займається американський авіабудівний концерн Boeing. Його літальний апарат планується використовувати для індивідуальних і пасажирських перевезень в місті і передмісті. Концепт перспективного апарату передбачає створення вертольота поперечної схеми, при якій обертаються в протилежні сторони несучі гвинти будуть встановлені на перпендикулярний фюзеляжу крило. Передбачається, що дальність польоту перспективного вертольота Boeing складе близько 640 кілометрів.
Василь Сичов