Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Арзамаський вибух: збіг обставин чи теракт?

Наша сеть партнеров Banwar

4 червня назавжди залишиться днем ​​пам'яті про трагедію, яка в 1988 році забрала життя сотні людей

4 червня назавжди залишиться днем ​​пам'яті про трагедію, яка в 1988 році забрала життя сотні людей

Тисячі людей відправляться до меморіалу, спорудженого в Арзамасі в пам'ять про загиблих, знову будуть задавати собі питання: що ж сталося в той суботній ранок - фатальний збіг обставин чи терористичний акт?

Факти, і тільки факти

1-й. вантаж

31 травня 1988 на заводі ім. Свердлова в Дзержинську вибуховими речовинами, призначеними для виробництва гірських робіт, було завантажено 10 товарних вагонів.

3 червня троє з них головними вагонами вантажного потягу № 3115 попрямували на південь країни. У першому вагоні, суцільнометалевому, знаходилося 30 тонн тротилу в шашках, упакованого в ящики з гофрокартону, і 286 кг кумулятивних детонаторів - в ящиках з ДВП. У другому, аналогічному першому, перевозилося 27,28 тонни октогена і 30,4 тонни флегматизированні гексогену, упаковані в шестишарові паперові мішки. Третій вагон був дерев'яним. У ньому в паперових патронах, запаяних целофаном і упакованих в картонні ящики, знаходилося 5 тонн скельного амоніту та 25 тонн амоналу.

Вантажний потяг з 54 вагонів на швидкості близько 22 км на годину підходив до 232-му км перегону Соловейко - Арзамас-1 Горьківської залізниці, в 324 метрах від вокзалу станції Арзамас-1 ...

2-й. час

Прийнято вважати, що вибух стався о 9 годині 32 хвилини за московським часом. Саме на такій позначці «зупинені» стрілки годинника на циферблаті, встановленому на пам'ятному меморіалі в Арзамасі. Однак співробітники КДБ, щохвилини вивчили пересування поїзда і опитали свідків вважають, що рвонуло о 9 годині 26 хвилин.

За розповідями очевидців:

Сергій:

- Був на місці трагедії хвилин через 5-7. Бачив все своїми очима, допомагав вантажити трупи, вірніше те, що від них залишилося ...

На все життя врізалося в пам'ять тіло міліціонера лежачого на пероні. У нього абсолютно згоріли волосся. Чорний, як манекен, він вилетів з черевиків ...

Місце відразу не впізнав. Будівля вокзалу постраждало несильно, тільки дах знесло. В окрузі в той час були тільки невеликі приватні одноповерхові будинки. В радіусі 100-150 метрів їх знесло під корінь.

Вікна вилетіли в більшому радіусі. У нашій квартирі з боку вибуху вилетіли повністю. Повалені стовпи з переплутаними проводами, викорчувані дерева.

На дорозі, приблизно в 50 метрах від залізничного полотна, стояв рейсовий автобус. У нього знесло повністю весь верх. Основні жертви з нього ... Грузили звідти деякі трупи просто по вазі, тому що розібрати, де хто, було неможливо ...

Наталя:

- Спочатку подумала, що у кого-то вибухнув газ. Вибігла на вулицю і зрозуміла, що сталося щось страшне. Люди бігли до вокзалу. Недалеко від мене стояла вантажна машина, в кузові лежали розпластані тіла двох чоловіків. У одного з вуха текла кров. Обидва чорні, як ніби в кіптяви. На землі лежала понівечена жінка. Одягу на ній ніякої, крові теж не було. Сяк-так завантажили її в машину, носилок не було, поклали на дошки ...

Павло:

- Коли пролунав вибух, я був удома з батьками. Тріснуло віконне скло. Подумали, що десь вибухнув газ. Всі кинулися до вікон. На небі виростав чорний гриб. «Нафтобаза вибухнула», - крикнув сусід з четвертого поверху. Батьки заборонили нам з братом виходити на вулицю, чатували нас в квартирі. Потім прийшов сусід, який лежав в лікарні, сказав, що на станції щось вибухнуло, і всіх пацієнтів лікарні відпустили додому ...

З матеріалів перевірки

На перегоні утворилися дві з'єднані між собою воронки глибиною 3,5 і 4,5 метра, діаметром 26 і 76 метрів.

Повні руйнування - радіус 150 м - 44 будинки.

Сильні руйнування - радіус 300 м - 107 будинків.

Середні руйнування - радіус 650 м - 120 будинків.

Слабкі руйнування - радіус 900 м - 130 будинків.

Офіційна кількість загиблих - 91 осіб. Поранення різного ступеня тяжкості отримали близько 800 осіб.

версії:

Одночасно з початком відновлювальних робіт співробітники КДБ і експерти приступили до розслідування. Розглядалося вісім версій того, що сталося.

1-я. всередині вагона

Термічний розклад вибухових речовин (ВВ) з-за їх хімічної нестійкості, переміщення тонкого шару ВВ між твердими поверхнями, що труться, сильний механічний удар по тонкому шару ВВ, іскра від розряду статичної електрики і простріл ВВ всередині вагона кулею, ударно-хвильовий дію від капсуля- детонатора або електродетонатори.

2-я. поза вагона

Запалення і вибух газо-повітряної суміші (в сотні метрів під землею проходив газопровід, і багато свідків заявляли, що перед вибухом відчували запах газу), горіння букси від іскри через торкання контактного проводу про металевий дах.

Ми не будемо детально розбирати кожен з цих випадків, міркування фахівців займають не один лист ув'язнення. Скажемо лише, що було змодельовано неодноразове кількість випробувань. На полігонах виставили точно такі ж вагони і в них стріляли зі зброї. Вибухівку намагалися підпалити, кидали на неї вантажі. Опитували свідків. Аналізували метод навантаження ВВ і стан самих вагонів - тих, що залишилися семи, що в той день пішли з Дзержинського хімпідприємства.

висновки:

Деякі очевидці перед вибухом бачили полум'я і дим, вибиває з нижньої частини другого вагона поїзда. Як з'ясувалося потім, вантаж в них перевозився з грубими порушеннями: вантажники укладали мішки з вибухівкою в 11 рядів, хоча за правилами їх повинно бути не більше 7.

Щоб закинути мішки на таку висоту, вони в якості підставки для ніг використовували їх же.

В одному з вагонів на підлозі було виявлено 1,6 кг октогена, обрізки дроту і цвяхи. Мішки ніяк не закріплюється, і від поштовхів складу могли запросто впасти і розсипатися.

Як встановили чекісти, вагон з октогеном-гексогеном тільки на станції Горький-Сортувальний 19 разів (!!!) піддавався динамічному впливу у вигляді поштовхів і зупинок, крім того, в порушення всіх вимог безпеки перевезень подібних вантажів, двічі спускався з гірки. Складно уявити, скільки жертв і руйнувань могло б бути, спрацює вибухівка на цьому найбільшому залізничному вузлі.

З усіх перевезених вибухових речовин саме октоген найбільш чутливий до удару і тертя, після чого загоряється і детонує.

Характер воронок від вибуху і його епіцентр вказували, що саме загоряння в другому вагоні ініціювало вибух.

Спекотна погода, термометр того ранку показував 27 градусів вище нуля ... Нагрітий сонцем металевий вагон ... Розсипаний по підлозі октоген, що потрапив під металевою ролик двері ... Пожежа ... Вибух ... Смерть ...

Смерть

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов