Наша сеть партнеров Banwar
У ролі акваріума на колесах в нашій примірочної - друга генерація Citroen C4 Picasso з приставкою Grand, що свідчить про підвищену його місткості у вигляді двох додаткових пасажирських місць. І про подовженою на 55 мм колісній базі. Автомобіль приводиться в дію 1,6-літровим дизельним двигуном сімейства BlueHDI на 120 сил, оснащеним системою Stop & Start, і працює в парі з 6-ступінчастою АКПП нового покоління EAT6.
Комплектація тестової машини - сама максимальна для нашого ринку Shine, зі скляним панорамним дахом, 17-дюймовими колісними дисками, пакетом Park Assist 360, поворотними фарами і цілою купою "допів", так що загальна вартість тестової версії потягнула більш, ніж на 900 тисяч гривень . Втім, і базова версія ціною в 760 тис.грн також багата на всілякі зручності і сучасні навороти, що відкриває перспективи економії без особливих втрат в якості.
7-місний "Гранд Пікассо" другого покоління з'явився на українському ринку три роки тому і тоді на тест-драйві у нас також був дизельний автомобіль в максимальній комплектації. Близьке знайомство з французьким мінівеном виявило ресурс для вдосконалення, так що тепер буде легко зрозуміти, над чим працювали інженери цілих три роки і що в підсумку з цього вийшло.
любителі оцінять
З появою другого покоління Grand Picasso французи вкотре утвердилися на ринку, як виробники автомобілів з вельми неординарною зовнішністю. Спершу навіть не покидало відчуття, що з новинкою перемудрили, особливо це стосувалося передка машини: замість загостреного капота і непропорційно величезних фар передньої оптики, якими перше покоління C4 Grand Picasso могло по праву пишатися і виставляти їх напоказ, з'явився масивний передок з маленькими фарами, прикрашений віями денних LED-вогнів. Зате з'явилися невидимі оку м'яті зони, що знижують ризик травм для пішоходів - теж важливий аспект.
Так чи інакше, але сам виробник залишився задоволений дизайном, про що побічно свідчить мінімум доробок в рестайлінгової версії. В першу чергу це стосується все тих же трикомпонентних фар, більшої кількості хрому і більш агресивного переднього бампера. Більш об'ємними стали задні ліхтарі, а внутрішню частину фамільного шеврони заповнили чорним пластиком. Так що нової революції не відбулося. Та й чи варто було очікувати чогось ще, якщо автомобілів до рестайлінгу було продано більше 300 тисяч? Ось і вирішили в «Сітроені» вчинити перевіреним способом, акуратно підкресливши самі виділяються деталі.
Тест-драйв Citroen C4 1,2 Pure Tech
Проте, пропорції кузова, та й більшість дизайнерських рішень, все ще сприймаються щонайменше незвично. Особливо, з урахуванням того, що зустріти Grand Picasso на вулицях Києва вдається нечасто. Втім, це не докір йому - така українська історія сімейних мінівенів, як класу, які в силу свого низької здатності до подолання бездоріжжя поступилися місцем більш універсальним кроссоверам. Але фішка нашого "Гранда" в тому, що його салон з досить високим запасом простору легко вміщує 7 дорослих сідоків, а серед тих же кросоверів таких «маршрутних таксі» раз-два та й усе, та й цінники їх не настільки доброзичливі.
підсвіти
Ще одним козирем не в рукаві, а на увазі, для C4 Grand Picasso є його величезна панорамний дах і площа скління в цілому. Знову-таки, нашій людині це в дивину - як це так, стільки зайвого освітлення і прикутих до машини цікавих поглядів оточуючих? Тонування по колу - ось це по-нашому. Благо нове покоління помалу переростає витрати лихих 90-х і стає все більш відкритим до нових віянь.
Всередині велика кількість світла візуально збільшує і без того просторий салон, а зсувний шторкою даху не хочеться користуватися навіть взимку. Навпаки, другий і третій ряд пасажирів відчувають себе, як в океанаріумі. Що стосується водія і його супутника справа, то і у них з оглядовістю справи йдуть чудово. Сонцезахисні козирки можна не тільки скласти, але і зрушити назад, оголивши добрі полквадратних метра вітрового скла. Особливо це актуально в похмуру погоду при постійному дефіциті сонячного світла.
Великі зони ветровиков біля стійок - справжня знахідка, дуже допомагають оглядовості
Незважаючи на топову комплектацію, в салоні зовсім відсутня шкіра (для українського ринку), а сидіння з колишніх надмірно м'якувата перетворилися в помірно жорсткі, з зручним профілем і цікавим зовнішнім виглядом. Крім цього, зміни в салоні торкнулися тільки збільшеного до 7 дюймів центрального дисплея з ємнісним екраном і просунутим інтерфейсом. 12-дюймова панель приладів так і залишилася на колишньому місці і підноситься по центру торпедо. На неї можна вивести безліч інформації, в тому числі і карту з новою навігаційної системи, яку можна масштабувати двома пальцями. Тільки ось сумнівне це заняття, - тягнутися до дисплея далеко і незручно.
Gallery: Citroen C4 Grand Picasso_int | 11 фото | Delete
Крім достатнього рівня освітлення, купа-мала пасажирів в салоні має достатньо ящиків і ніш для дріб'язку, що дозволяє не захаращувати багажник. Особливо привільно відчуває себе передній пасажир, крісло якого має функцію масажу (як і водійське) і регульовану електроприводом (раніше тільки вручну) подушку для підтримки ніг. З розміщенням скарбу доведеться поміркувати, адже встановлений на дах багажний бокс зіпсує оглядовість і буде тиснути морально. А ще кожен ряд обдувається індивідуальними воздуховодами, чому прогрівати салон в зимовий період зовсім нескладно.
В іншому - салон великого Пікассо все так же зручний при трансформації і перевезення багажу, а єдина давить в просторому салоні думка стосується вартості заміни вітрового скла в разі його пошкодження. Адже під кутом не такий вже і великий, а на наших просторах напоротися на камінчик можна хоч в центрі Києва в святковий день.
Неохоче і плавно?
В цілому пересування в автомобілі генерує по більшій мірі позитивні емоції, і саме сидячи в салоні виразніше всього відчуваєш результати плідної роботи інженерів. А все тому, що пасажирам (особливо третього ряду) більш не потрібно боятися некволою розгойдування кузова на хвилях асфальту і неприємного пробою підвіски на здавалося б невеликих ямках.
Саме за це три роки тому C4 Grand Picasso заслужив порцію критики. Без завантаження все було терпимо і навіть на розкачку можна закрити очі, але коли в салон заходять ще шість пасажирів, їзда перетворювалася в атракціон "Пригніться на купині". Підвіску не просто пробивало з жахливим гуркотом, ще й амортизатори після стиснення розправлялися занадто легко, і з третього ряду періодично долітали закиди, мовляв, без захисного шолома їхати тут якось страшнувато.
Тест-драйв Citroen C4 Grand Picasso
І як не дивно, колишньої проблемою на оновленому C4 і не пахне. Підвіску не тільки перенастроїли, але і поміняли розташування амортизаторів і точок кріплення деталей підвіски і коліс. Це докорінно змінило сприйняття від їзди. Гранд Пікассо залишився комфортним і за рахунок довгої колісної бази все так же чудово проїжджає нерівності. Чаклувати над рульовим управлінням не довелося, за рахунок кращої збалансованості підвіски і зрослого темпу їзди управляти машиною легко і приємно.
На мотор ми і тоді не скаржилися - тягне рівно, без провалів; витрата палива, хоч і вище заявленого, але як і раніше недосяжний для більшості нефранцузького автомобілів. Але в компанії вирішили, що автомобілю не вистачає вогнику - підвіску-то до розуму довели, а значить, водії зможуть тримати більш високий середній темп, а для цього їм знадобиться більш потужний двигун. Сил він додав всього 5, зате крутний момент збільшили з 270 до 300 "ньютонів" - і потрапили в яблучко: більше йому не потрібно, а от Ленц позбулися.
Це стосується і завантаженого «по саме не хочу» автомобіля. Причому, бадьорі обгони на трасі даються мотору без помітного збільшення витрати палива, який за весь час тесту не добрався навіть до 6 літрів на 100 км. Вже за це від движка можна вболівати. А ще, як не дивно, від плавної роботи "коробки-автомата". Допрацьована КПП Aisin перемикає передачі аж на 40% швидше колишньої і спритно приймає рішення з приводу кикдауна під час розгону в підлогу. Правда, важіль самої КПП не переїхав в більш звичне місце між сидіннями або хоча б на центральну панель, а все також маскується поруч з важелем управління склоочисника на рульовій колонці.
Навіть маючи досвід водіння автомобілів з подібним розміщенням селектора доводиться звикати, а невиразні проміжні положення важеля змушують бути вкрай обережним, щоб замість паркінгу не включити раптом задній хід. Однак, проблеми можуть виникнути тільки на швидкості 0 км / год - на ходу автомат дозволяє легко прогнозувати прискорення при зміні смуги в міському потоці і не сіпатися в пробках. Старання фахівців помітні і в покращеній звукоізоляції - щось вони там допрацювали, і за моїми суб'єктивними суджень на магістральних швидкостях в салоні стало тихіше.
Gallery: Citroen C4 Grand Picasso_ext | 24 фото | Delete
Плавність ходу і бравий мотор - це чудово, але що якщо водієві мінівена потрібно поспішати і від цього часто перебудовуватися в потоці, коли підвіска працює на межі? Тут уже позначаються розміри кузова: при різкій переставке корму відчутно закидає вперед, так що допомога ESP завжди до речі. Те ж саме з системою стабілізації відбувається і при різкому входженні в поворот - завантажене зовнішнє колесо тут же починає зісковзувати, а при повороті керма відчувається недостатня обертальність. Але з урахуванням габаритів Grand Picasso це як би в межах норми - куди гірше те, що в швидких поворотах, і навіть при акуратному переїзді "лежачих поліцейських", по салону починає лунати скрип пластикових елементів. На жорсткість кузова впливають і великі габарити, і велика кількість скла.
Візьміть достовірніше
Серед конкурентів Citroen C4 Grand Picasso слабких гравців немає - це і Opel Zafira Tourer і Seat Alhambra. Обидва автомобіля не нові, продаються не дуже добре, та й ціни на них кусаються. Крім того, у Сітроена є нехай і спірне, але все ж важлива перевага у вигляді величезної панорамної даху. Для глави сімейства, в разі якщо автомобіль купується все ж для перевезення не тільки довгих предметів, враховані основні вимоги - і в просторі і в швидкому обігріві салону взимку, і в дуже економічному двигуні.
Citroen C4 Grand Picasso підійде не просто людині сімейному, любителю аматорських вантажоперевезень, або люблячому подорожувати - швидше, кому-то з великим і відкритим серцем, вони не соромився проявити себе і готовому ловити момент в повній відповідності з відомою латинської приказкою. Причому, йому зовсім не обов'язково бути флегматичним тошнотіков на дорозі: чи цей автомобіль з його чудовим мотором буде відставати від інших лихачів. Так що, голосуючи почуттями, собі я вибрав би саме Grand - причому, зовсім не з жадібності.
Та й чи варто було очікувати чогось ще, якщо автомобілів до рестайлінгу було продано більше 300 тисяч?Знову-таки, нашій людині це в дивину - як це так, стільки зайвого освітлення і прикутих до машини цікавих поглядів оточуючих?
Неохоче і плавно?