- Вартість повинна бути не надто низькою
- Вік молодше 14 років
- Огляд - тільки при денному світлі
- Перевіряйте фарбу товщинометрії
- Не повинно бути зазорів і виступаючих частин
- Днище має бути без вм'ятин
- Потертий кермо і сидіння водія - перші ознаки віку
- Показання одометра можуть бути в кілометрах або милях
- Обсяг багажника краще вибирати в інтернеті
- Перевірте всі гайки під капотом
- Поява будь-якого диму - це збій в роботі мотора
- Низький рівень експлуатаційних рідин - привід для відмови
- Перемикання передач має бути плавним
- Документи на машину - тільки оригінали
- На шини не розраховуйте
- Краще вибирати автомобіль з одним господарем
- Купити в автосалоні або у приватника?
Наша сеть партнеров Banwar
Потужний мотор? Хороший салон? Чи потрапляв в аварії? Ці та інші питання задає кожен при купівлі вживаного автомобіля. Автоексперти розповіли порталу Москва 24, на що варто в першу чергу звернути увагу при виборі машини з пробігом.
Фото: ТАСС / Дмитро Серебряков
Вартість повинна бути не надто низькою
Зараз за ціну нижче 450 тис. Рублів пропонують "відра на колесах", вважає фахівець з підбору автомобілів Володимир Ларін.
"Автомобілі до 450 тис. - це ціновий діапазон, в якому важко займатися підбором. Можна витратити багато часу, а в результаті нічого доброго не знайдеш", - пояснив експерт.
Потрібно відзначити, що це емпіричне правило працює з будь-якими машинами. Тобто і малолітражка, що коштувала "в дівоцтві" тисяч сімсот, і щось дуже навіть преміальне, незалежно від року не можуть коштувати значно менше півмільйона, опинившись на вторинному ринку. (Якщо, звичайно, ви не готуєте себе до кар'єри автослюсаря.) Причина проста: недорогі машини, що б не говорили виробники, мають менший запасом міцності. А тому, втративши не так вже й багато в ціні, вони втрачають масу корисних якостей. І це не кажучи про те, що запчастини доведеться купувати майже напевно нові, за відповідними цінами. Загалом, не біжіть за дешевизною, якщо тільки погонах не обумовлена крайніми обставинами.
Вік молодше 14 років
Старі автомобілі краще не брати, тому що вся вигода при покупці в результаті залишиться в автосервісі. "Стара машина - від 14 до 20 років. З нею може трапитися все, що завгодно, тому що не можна точно знати, наскільки добре її обслуговували", - зазначив Ларін.
"Старше 20 років автомобілі краще не купувати, якщо це не якась екзотична машина, так як у автомобіля будуть великий пробіг і багато технічних проблем", - пояснив автоексперт Іван.
Огляд - тільки при денному світлі
Фото: ТАСС / В'ячеслав Прокоф'єв
Зовнішній вигляд машини обов'язково потрібно оцінювати при денному світлі. "Якщо старий автомобіль коштує в автосалоні, де найчастіше світло падає нерівномірно, все вм'ятини і пошкодження неможливо розгледіти навіть з ліхтариком", - додав експерт.
Перевіряйте фарбу товщинометрії
Товщиномір покриття - це пристрій, який дозволяє визначати, заводське чи покриття або є ще шар фарби, грунтовки або шпаклівки, які використовують при ремонті.
"Власники, яким нема чого приховувати, спокійно дають користуватися приладом. А якщо у них є якісь заперечення, то варто задуматися, чи купувати взагалі цей автомобіль", - зазначив автоексперт Іван.
Не повинно бути зазорів і виступаючих частин
Фото: портал Москва 24 / Євгенія Смолянська
Необхідно перевірити наявність зазорів, щоб рівно стояли двері, фари, капот, а також не було випирають або, навпаки, провалюються частин. Гарненько перевірте багажник.
Багажник - це дуже важливо. Особливу увагу потрібно приділити ніші, де лежить запасне колесо і всьому залозу, яке ви зможете розглянути з багажника, відсунувши оббивку. Справа в тому, що після аварій упорядковують зовнішні панелі. Займатися ідеальним вирівнюємо нутрощів складно, іноді просто неможливо. (Та ж ніша під запаску настільки складною для бляхаря форми, що її в кращому випадку підфарбовують.) Так ось, саме складки на металі всередині - вірна ознака серйозних ударів в минулому. Якщо такі були, то як поведе себе машина в подальшому вже ніхто не скаже. Помітили - відмовляйтеся відразу.
Днище має бути без вм'ятин
"Бажано підняти машину на підйомник і подивитися знизу. Якщо у днища є якісь удари і помятости, то потрібно або торгуватися, або шукати інший автомобіль", - пояснив автоексперт.
Потертий кермо і сидіння водія - перші ознаки віку
Фото: ТАСС / Марина Лисцевої
Подушка водія на передньому сидінні найбільше зношується. Те ж і з кермом на швах, де стикується шкіра.
"Якщо кермо з підігрівом, наприклад на KIA і Skoda, то він дуже швидко зношується. Також необхідно перевірити роботу педалей, ручки перемикання передач. Зверніть увагу, щоб фарба була стерта на кнопках панелі приладів. Часто буває помітно, що пластиковий щиток салону відгинали , щоб скрутити пробіг ", - пояснив фахівець з підбору автомобілів.
Показання одометра можуть бути в кілометрах або милях
Залежно від країни-виробника показання пробігу може бути зазначено в звичних кілометрах або милях. Це нормально. Але потрібно пам'ятати, що миля дорівнює 1,6 км.
Обсяг багажника краще вибирати в інтернеті
Перед покупкою автомобіля найкраще ще вдома вивчити всі характеристики автомобіля, в тому числі обсяг багажника, місткість салону і так далі. На око складно оцінити ці параметри. Ну і ви уникнете раптових розчарувань: прийшли, машина - диво і красуня, але куди в ній класти улюблений чемодан і спорядження для дайвінгу - невідомо.
"Наприклад, якщо водій хоче купити автомобіль Skoda, то він знає, що там великий багажник. Якщо він замовляє Mazda CX-5, то там взагалі багажник розрахований тільки на чемодан", - зазначив Ларін.
Перевірте всі гайки під капотом
Фото: depositphotos / vaximilian
В першу чергу потрібно звернути увагу, чи не відверталися чи гайки силового агрегату і супутніх деталей. "З-під капота також можна побачити, знімався він або передні крила для ремонту", - пояснив автоексперт.
Поява будь-якого диму - це збій в роботі мотора
"При заводі двигуна не повинно бути ніяких сторонніх шумів, прогоріла системи випуску і всіх супутніх. При роботі двигуна не повинно бути диму - ні білого, ні сизого, ні чорного", - додав експерт Іван.
Низький рівень експлуатаційних рідин - привід для відмови
"Якщо рівень масла на мінімумі або не видно охолоджуючої рідини в бочці, то це теж говорить про характер власника і побічно про стан машини", - розповів автоексперт. Це означає, що за машиною не стежать і там може бути ще багато неприємних сюрпризів.
Перемикання передач має бути плавним
Передачі повинні перемикатися плавно, без ривків, ніяких шумів і стукотів при русі бути не повинно.
Документи на машину - тільки оригінали
Необхідно перевірити справжність усіх документів, щоб була повна сервісна історія і підтверджений документами пробіг. "Також необхідно звірити VIN-номера на кузові і двигуні", - пояснив Ларін.
На шини не розраховуйте
Фото: ТАСС / Ілля Питалєв
"Як правило, шини із'езжівают до граничного стану. Боятися цього не варто, це правило, а не виняток. Іноді власники дають змінний зимовий комплект, але він може бути зношений", - зазначив автоексперт Іван. Необхідно відразу закладати в бюджет вартість нового комплекту шин.
Краще вибирати автомобіль з одним господарем
"Кількість господарів можна перевірити в ПТС- паспорті транспортного засобу, причому паспорт повинен бути оригіналом, а не копією", - зазначив експерт. Є думка, що один господар більш дбайливо ставиться до машини.
Купити в автосалоні або у приватника?
Фото: ТАСС / Дмитро Рогулін
В автосалонах часто бувають спеціальні пропозиції і знижки на покупку уживаних автомобілів. Також є можливість поміняти свою машину з доплатою за програмою Trade-In на модель подорожче.
"Однак не варто сліпо довірятися продавцям, так як в салонах також зустрічаються машини і з крученим пробігом, і з прихованими дефектами", - зазначив Іван.
Зате в салоні можна оформити додаткову гарантію. "Буває, що за додаткову плату в салонах дають розширену технічну гарантію. Буває, що автомобіль залишається на заводської гарантії, причому у кожного салону свій гарантійний термін", - розповів Ларін.
Федотов Анатолій
Потужний мотор?Хороший салон?
Чи потрапляв в аварії?
Купити в автосалоні або у приватника?