Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Автомат захисту двигуна. Огляд і практичні розрахунки

  1. Функції захисних пристроїв електродвигунів
  2. Підбір автоматичного вимикача
  3. практичні розрахунки
  4. Сучасна електрозахист двигунів
  5. Захист електромоторів на виробництві

Наша сеть партнеров Banwar

Особливістю захисту електродвигуна від перевантажень і короткого замикання є підвищений пусковий струм, який може в сім разів перевищувати номінальне значення Особливістю захисту електродвигуна від перевантажень і короткого замикання є підвищений пусковий струм, який може в сім разів перевищувати номінальне значення. Найсильніші перевантаження на старті властиві асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором, які найбільш використовувані в побуті і на виробництві, тому правильна їх захист, а також запобігання електропроводки ланцюгів живлення електродвигунів є особливо актуальними.

У побутовій електротехніці проблема з великими стартовими струмами електродвигунів вирішена за допомогою автоматичних вимикачів, у яких відключення (відсічення) відбувається не відразу після перевищення номінального струму, а через деякий час.

Даного відрізка часу, який залежить від час-струмової характеристики захисного автомата, повинно вистачити, щоб вал двигуна розкрутився до робочих оборотів, і споживання струму знизилося до номінального рівня. Але автоматичні вимикачі не володіють гнучкістю точної настройки, тому для захисту електричних двигунів застосовуються спеціальні захисні пристрої.

Звичайний трифазний автоматичний вимикач часто використовується для захисту електродвигунів

Функції захисних пристроїв електродвигунів

Сучасні захисні пристрої, або іншими словами, автомати захисту електродвигуна, (мотор автомати), часто поєднуються в одному корпусі з комутаційними апаратами запуску (пускателями) і виконують такі функції:

Сучасні захисні пристрої, або іншими словами, автомати захисту електродвигуна, (мотор автомати), часто поєднуються в одному корпусі з комутаційними апаратами запуску (пускателями) і виконують такі функції:

Мотор автомат з налаштуванням і автоматичним управлінням

Раніше і до недавнього часу найбільш використовуваної схемою захисту електродвигунів було підключення в корпусі пускача теплового реле, послідовно з контактором. Біметалічна пластина теплового реле при тривалому перевантаженні нагрівається і перериває ланцюг самопідхоплення контактора. Короткочасне перевищення номінального навантаження при запуску мотора є недостатнім для нагріву і спрацьовування біметалічної пластини. Більш докладно про тепловому реле і його підключенні можна прочитати у відповідному розділі даного ресурсу.

Контактор електромотора з тепловим реле

Підбір автоматичного вимикача

Оскільки перші дві функції можуть здійснюватися звичайними автоматичними вимикачами, багато користувачів застосовують їх для захисту своїх електродвигунів. Основним недоліком такого способу є відсутність захисту від дисбалансу, обриву фаз і стрибків напруги. Вибір захисного автомата здійснюється по його час струмового характеристиці і по максимальному пусковому току електродвигуна.

Вибір захисного автомата здійснюється по його час струмового характеристиці і по максимальному пусковому току електродвигуна

Трифазний автоматичний вимикач

Щоб правильно підібрати автоматичний вимикач по категорії і номінального струму, потрібно вивчити його час струмовий характеристику , Про яку докладно розповідається на одній зі сторінок даного сайту. Категорії автоматів (А, B, C, D) визначаються співвідношенням струму відсічення електромагнітного розчеплювача до номінального значення. Потрібно мати на увазі, що час струмовий характеристика категорії не залежить від номіналу автоматичного вимикача.

Времятоковая характеристика автоматичних вимикачів категорії «C»

Для запобігання помилкового спрацьовування автоматичного вимикача при запуску електромотора необхідно, щоб короткочасний пусковий струм (Iпуск) не перевищував значення відсічення (миттєвого спрацьовування, Iмгн.ср) автомата. Ставлення пускового (Iпуск) і номінального струму (In) можна дізнатися з бирки або паспорта електродвигуна, максимальне значення Iпуск / In = 7.

Якщо відома тільки потужність електродвигуна, то розрахувати номінальний струм можна за формулою In = Рn / (Un * √3 * η * cosφ), де Рn - потужність, Un - напруга, η - ККД, cosφ - коефіцієнт реактивної потужності двигуна.

Якщо відома тільки потужність електродвигуна, то розрахувати номінальний струм можна за формулою In = Рn / (Un * √3 * η * cosφ), де Рn - потужність, Un - напруга, η - ККД, cosφ - коефіцієнт реактивної потужності двигуна

Бирка двигуна із зазначенням потужності

практичні розрахунки

На практиці застосовують поправочний коефіцієнт надійності Kн, який для автоматів з In <100A дорівнює 1,4, а для In> 100A приймають Kн = 1,25. Тому необхідно дотримуватися умова Iмгн.ср ≥ Kн * Iпуск. Спочатку автомат вибирають, виходячи з найбільш близького значення номінального струму автоматичного вимикача IAB (вказується на корпусі) до робочого струму двигуна (In). Необхідна умова: IAB> In / К т, де К т = 0,85 - температурний коефіцієнт, якщо автомат встановлюється в шафі або щитку, інакше До т = 1.

Наприклад, є двигун потужністю 5,5 кВт, η = 85% = 0,85; cosφ = 0,8; Iпуск / In = 7. Спочатку потрібно розрахувати In = Рn / (Un * √3 * η * cosφ) = 5500 / (380 * √3 * 0,85 * 0,8) = 12,28 (А). Припустимо, автомат розміщується в шафі, К т = 0,85, значить In / К т = 12,28 / 0,85 = 14,44 (А). Найбільш близьким є автоматичний вимикач на 16А, категорії С, (струм миттєвого спрацювання в десять разів перевищує номінальне значення).

При розрахунках знадобиться калькулятор

Тепер потрібно перевірити умову Iмгн.ср ≥ Kн * Iпуск. Миттєве спрацьовування захисного автомата настає при Iмгн.ср = 16 * 10 = 160 (A), пусковий струм Iпуск = In * 7 = 12,28 * 7 = 85,96 (А). Множимо на Kн (1,4) - 85,96 * 1,4 = 120,3 (А). Перевіряємо умову 160 ≥ 120,3 - це значить, що автомат обраний вірно. Для спрощених розрахунків, можна приймати номінальний струм двигуна, рівним подвоєння його потужності, вираженої в кіловатах.

Сучасна електрозахист двигунів

На ринку електротехнічного обладнання все більшої популярності набирає захист електродвигуна за допомогою універсальних захисних пристроїв, так званих мотор автоматів, які виконують всі наведені вище захисні функції. Дані пристрої мають модульну конструкцію і встановлюються на DIN рейку і керують роботою силових контакторів. Крім наведених функцій, деякі мотор автомати дозволяють точно регулювати різні параметри захисного відключення.

Крім наведених функцій, деякі мотор автомати дозволяють точно регулювати різні параметри захисного відключення

Мотор автомат з датчиками - котушками струму

Існує багато різновидів сучасних мотор автоматів, які розрізняються комутованою потужністю, набором функцій, способом управління, схемою підключення і зовнішнім виглядом. Щоб вибрати відповідний апарат захисту для конкретного двигуна, необхідно знати його параметри номінального і пускового струму, а також потрібно визначитися з необхідним набором захисних функцій і опцій.

Вартість мотор автоматів прямо пропорційна потужності електродвигуна і функціональним захисним можливостям. Світовими лідерами з виробництва захисних мотор автоматів є такі відомі бренди: Schneider Electric, ABB, IEK, Novatek electro, і інші.

Світовими лідерами з виробництва захисних мотор автоматів є такі відомі бренди: Schneider Electric, ABB, IEK, Novatek electro, і інші

Різноманітність представлених на ринку пристроїв захисту електродвигунів

Наведений на малюнку нижче автомат захисту двигуна (універсальний блок) дозволяє налаштовувати номінальний і пусковий струм електродвигуна, допустимі пороги напруги, може відстежувати механічне навантаження на валу електромотора. Також здійснюється контроль за якістю ізоляції обмоток електродвигуна з можливістю установки заборони на включення.

Постійний моніторинг безлічі параметрів роботи дозволяє продовжити термін експлуатації двигуна і приводиться в дію обладнання. Спеціальний додатковий блок обміну інформацією дозволяє підключити пристрій до автоматичних систем контролю.

Спеціальний додатковий блок обміну інформацією дозволяє підключити пристрій до автоматичних систем контролю

Універсальний блок захисту

Захист електромоторів на виробництві

Дуже часто, в момент включення потужних споживачів електроенергії (P> 100кВт) на потужних виробництвах у всій електромережі, підключеної до трансформаторної підстанції, напруга опускається нижче встановленого мінімуму.

При цьому короткочасному падінні напруги робочі електромотори не відключати, але втрачають обороти. При поновленні нормального напруги двигун знову починає набирати обертів, тобто працювати в режимі запуску (перевантаження). Дане явище називають самозапуску.

Зміни швидкостей двигуна в різних режимах самозапуска

Якщо биметаллическая пластина автоматичного вимикача або термореле була досить прогріта через тривалу нормальної роботи електромотора, то в режимі самозапуску теплової расцепитель може спрацювати, викликавши помилкове спрацьовування.

Для потужних електродвигунів на підприємствах для підтримки нормального режиму роботи, в тому числі і після самозапуска, застосовують релейний захист з трансформаторами струму, включеними в ланцюг харчування.

Для потужних електродвигунів на підприємствах для підтримки нормального режиму роботи, в тому числі і після самозапуска, застосовують релейний захист з трансформаторами струму, включеними в ланцюг харчування

Схема релейного захисту електродвигуна

Відхилення від норми в силових проводах електродвигуна з підключеними послідовно первинними обмотками струмових трансформаторів використовуються для спрацьовування захисних реле, які підключаться до вторинних обмоток струмових трансформаторів по спеціальних схемах. Складні розрахунки даних потужних систем захисту здійснюються штатними співробітниками, завідувачами енергопостачанням підприємства, тому теорія виробничої електротехніки не входить в тему даної статті.


 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов