Наша сеть партнеров Banwar
Ну, дочекалися наші воїни пересадки на "розумні" машини! Новий броньований автомобіль для російської армії під назвою "Вовк" проходить випробування на полігоні під Нижнім Новгородом. Бронемашина, кажуть, наділена "інтелектом" і оснащена унікальною системою протимінної захисту.
Фото: AP
Доля "Вовка" складається вдало, зраділи вже і військові замовники, і цивільні конструктори. Офіційно Міністерству оборони Росії нову машину пред'являть вже протягом 2011 року. Тоді ж, за інформацією конструкторів, буде вирішуватися питання про постачання нового броневичка в діючі війська. І не тільки в війська, але і в спецпідрозділу - діапазон використання машини передбачається досить широким.
ЗМІ наводять слова ведучого конструктора серії автомобілів "Вовк" Олексія Кольчугина: "В залежності від комплектації ці автомобілі можуть мати як загальновійськове призначення, так і спеціальне: для різних потреб спецназу, для диверсійних операцій. На" Вовка "можна встановити важке стрілецьку і навіть легке артилерійське озброєння ".
У пресі вже з'являються матеріали, що віддалено нагадують якісь рекламні ролики з описом безперечних достоїнств броньовика, ще не запущеного в серію: надійна система гідропідвіска, висока прохідність, бортовий комп'ютер, спеціальний обігрів двигуна для пуску в морози та інша-прочая. "Вовк" має кілька типів змінних кузовів, призначених як для перевезення людей, так і для транспортування вантажів, і два типи кабін: звичайну і броньовану.
Читайте також: НАТО не вірить в Російську армію
Але, по-моєму, про найголовніше йдеться зараз в пресі куди рідше: бронеавтомобіль "Вовк" укомплектований деталями тільки російського виробництва. Навіть традиційно найслабше місце вітчизняного автопрому, тобто двигун, і то ніби як вийшло не таке вже й слабка: ярославський двигун ЯМЗ-534, що відповідає нормам "Євро-4" і "Євро-5", має навіть крутий модернізаційний резерв по збільшенню потужності до 300 кінських сил.
Фото: AP
І ще про головне. Дуже хочеться вірити, що з появою повністю вітчизняного "Вовка" остаточно припиняться суперечки про наміри пересадити російську піхоту на імпортні броневичка. Стільки було дискусій про майбутню закупівлю російським Міноборони італійських бойових машин, що ... якось дивно ставало: про що суперечка? Адже начебто прийнятий на озброєння пару років тому російський бронеавтомобіль "Тигр", що віддалено нагадує знаменитий західний "Хаммер". Якщо хто пам'ятає, що "тигри" з'явилися публіці під час пам'ятних заворушень на Манежній площі, чергуючи в околицях місця подій. Ось тільки річ у тому, що наш "Тигр" не тільки нагадує західну машину, він навіть частково на Заході щось і зроблений. Дизельний мотор у нього був спочатку американський, фірми Cummins.
"Тигри" були прийняті на озброєння нашими військовими в березні 2007 року. Отримавши назву "Спеціальне транспортний засіб ГАЗ-233014", автомобілі стали використовуватися, крім армії, в підрозділах спецназу військової розвідки і контртерористичних підрозділів МВС.
А в 2008 році трапився якийсь конфуз, який тоді ж був детально описаний в пресі. Нібито під час параду Перемоги на Червоній площі "Тигр" з американським двигуном в камуфляжній розфарбовуванні попався на очі американському військовому аташе, який негайно ініціював розслідування. Суть: поставки будь-яких американських комплектуючих для військової техніки країнам, що не входять в НАТО, повинні схвалюватися Конгресом США.
Компанії, що виробляла двигуни до "тиграм", світили великі неприємності. Допоміг, як не дивно, криза, сильно погнобівшій американську автоіндустрію. Щоб підтримати автопром, конгрес все-таки дозволив їй ставити свої дизелі на російські військові машини. До речі, дозвіл використовувати іноземні комплектуючі для "тигрів" дав особисто президент Дмитро Медведєв. Ну й добре, машина все-таки хороша, як уже відгукуються про неї військові. Якщо до "Тигру" додасться чисто вітчизняний "Вовк", гірше не буде.
Так чи інакше, дуже хочеться вірити, що мода на закупівлі іноземної техніки для російської армії і флоту все-таки коли-небудь закінчиться. Хоча закінчиться вона лише тоді, коли самі навчимося робити щось пристойне. Згадайте страждання з приводу закупівлі французьких вертольотоносців "Містраль" - деякі громадські працівники в один голос скорботно сурмили: мовляв, ми і самі з вусами, зробимо подібний кораблик без праці. Коли експерти ретельно досліджували можливості "Містраль", то стало ясно: російському кораблебудування корабель подібного класу з подібними можливостями побудувати складно. І дискусії на кшталт припинилися ...
Загалом, удачі нашому "Вовкові". До речі, є хороший приклад відмінних "звірів" повністю вітчизняного виробництва. Серія російських багатоцільових атомних підводних човнів проекту 971 вийшла дуже вдалою. І називаються човни - "Пантера", "Барс", "Тигр", "Гепард", "Вепр", "Кугуар", "Вовк" і так далі ...
Читайте найцікавіше в рубриці "Суспільство"
Кось дивно ставало: про що суперечка?