Наша сеть партнеров Banwar
Фото: ТАСС / Борис Кавашкін
Центр організації дорожнього руху підготував аналітичний звіт про причини ДТП в Москві і способах боротьби з ними. M24.ru пропонує читачам ознайомитися з ними.
Основні причини аварій
Перевищення швидкості; порушення черговості проїзду; ігнорування правил перетину перехресть; недосвідченість водія
Експерти ЦОДД посилаються на федеральну статистику, згідно з якою 80% ДТП з постраждалими відбувається з вини водіїв.
Так, в результаті наїзду на пішоходів у 2013 році в Росії загинули понад 4,1 тисячі осіб, ще понад 39,5 тисяч отримали травми. Всього зафіксовано понад 40 тисяч таких ДТП. З вини п'яних водіїв 2,4 тисячі осіб і отримали травми 19,3 тисячі осіб. Жертвами автомобілістів, які виїхали на зустрічну смугу стали в минулому році 6,2 тисячі осіб і 5,4 тисячі загинули через перевищення швидкості. У ДТП пов'язаних з цими порушеннями в цілому отримали травми майже 38 тисяч чоловік.
Крім того, в минулому році майже 14 тисяч аварій сталося з вини водіїв, які не мають прав. В таких ДТП загинуло майже 2,3 тисячі осіб і постраждали близько 18,8 тисячі осіб. Через недотримання черговості проїзду загинули понад 1,5 тисячі осіб і постраждали більше 43 тисяч.
За даними статистики в останні роки зростає число ДТП за участю молодих водіїв. У минулому році з їхньої вини сталося понад 31,8 тисячі аварій, в яких загинули понад 3,5 тисячі осіб і постраждали більше 44,4 тисячі осіб. Щодо 2011 року кількість таких ДТП зросла на 23%, а кількість загиблих - на 8%
Найпоширенішими причинами аварій за участю молодих водіїв стали: невідповідність швидкості конкретним дорожнім умовам (в 9,1 тисячах випадків) і недотримання умов проїзду (в 5,8 тисячі випадків).
Також основними видами ДТП у молодих людей є зіткнення. У минулому році на цей вид аварій довелося 51% ДТП, 53% загиблих і 58% поранених. Другий за частотою вид аварій у молодих водіїв - це наїзд на пішохода - 18% випадків, 16% - загиблих і 13% поранених.
Культура водіння
Свій рівень культури поведінки на дорозі високим вважають менше третини водіїв
У ЦОДД відзначають, що культура водіння, згідно з опитуваннями, в цілому не підвищується.
Так в травні 2012 року свою культуру водіння швидше високою назвали 37% московських водіїв. Більше половини порахували, що їм властива середня культура водіння, лише 7% зізналися, що володіють низькою культурою поведінки на дорозі і 5% не змогли відповісти.
У вересні того ж року високою свою культуру водіння назвав 31 відсоток водіїв. Однак середня - зросла до 66%, а низька - зменшилася до 3%, не змогли відповісти - 1% опитаних водіїв.
Посилання по темі
У квітня 2013 роки як високу свою культуру поведінки на дорозі оцінили 26% опитаних, як середню - 61 відсоток, як низьку - 3% і не змогли відповісти 1 відсоток автомобілістів.
Найнебезпечніші порушення ПДР
П'яне водіння; виїзд на червоний; перевищення швидкості на 60 км / год
Серед трьох найнебезпечніших порушень на дорозі більшість московських водіїв назвали - водіння у п'яному вигляді (70%), виїзд на червоний сигнал світлофора (69%), а також перевищення швидкості на 60 кілометрів на годину (30%). Менш небезпечними водії вважають непропускання пішоходів на пішохідних переходах (18 відсотків), порушення правил обгону (16 відсотків); недотримання черги проїзду (12%).
Що стосується ДТП, що відбуваються в зоні пішохідного переходу, то часто водій не готовий до небезпечної ситуації через відсутність знань. Так 14% водіїв вважають, що машина може легко зупинитися в разі раптової появи пішохода на переході. При цьому 70% респондентів назвали причиною порушень ПДР на пішохідному переході поспіх.
Проте 22% водіїв вважають, що досвід дозволяє їм їздити на 20 кілометрів на годину швидше, ніж дозволено. А 36% водіїв упевнені, що перевищення швидкості на 20 кілометрів на годину - це дрібним порушення і повсякденна практика більшості автомобілістів.
Крім цього, експерти ЦОДД називають частою причиною ДТП неготовність водіїв до зміни погодних умов. Згідно з опитуванням ВЦВГД, 70 відсотків водіїв знають, що різна погода накладають певні обмеження на швидкість руху автомобілів. Однак лише 45% респондентів намагаються водити акуратніше тільки при дуже серйозне погіршення погоди. Вперше почули про ці обмеження 25% водіїв-чоловіків і 17% жінок.
За останній час в туман або при поганій видимості здійснювали обгін з виїздом на зустрічну смугу здійснювали 15% опитаних по Росії і до 10% опитаних по Москві Третина опитаних водіїв по Росії і кожен п'ятий водій в Москві виїжджали на зустрічну під час дощу.
Фото: M24.ru/ Євгенія Смолянська
Як зменшити кількість ДТП
Навчати автомобілістів водіння при різній погоді; підвищувати рівень культури водіння; проводити тренінги для молодих водіїв; дотримуватися "принцип Моргана".
Для скорочення числа аварій, пов'язаних з несприятливими погодними умовами, експерти пропонують проводити додаткове навчання водіїв правильної моделі поведінки на дорозі відповідно до дощем, снігом, градом, туманом, ожеледдю і різкими перепадами температур.
Для скорочення аварій на пішохідних переходах пропонується влаштовувати для водіїв спеціальних занять, спрямованих на підвищення рівня культури дорожнього руху.
Щоб підвищити безпечного водіння в ЦОДД пропонують проводити для недосвідчених водіїв практичні тренінги для початківців водіїв, які навчають навичкам водіння в разі виникнення небезпеки на дорозі, контролю над автомобілем, управління швидкісними режимами, а також раціонального використання простору салону.
Також в ЦОДД вважають важливим нагадувати водіям про так званому "Принципі Моргана", постулює тотальне рівність прав, обов'язків і відповідальності всіх учасників дорожнього руху.
Історія питання
У 1923 році чорношкірий американський винахідник Геррет Морган запатентував конструкцію, яка перемикала сигнали світлофора автоматично, через рівні проміжки часу. За легендою, йому просто набридло чекати на перехрестях, поки регулювальник пропустить всіх білих водіїв, і тільки потім дасть дорогу неграм. У поясненні до свого патенту Морган написав: черговість проїзду не повинна залежати від особистості водія або поліцейського.
Крім того, фахівці закликають чітко розмежувати в законодавстві і правозастосовчій практиці понять "необережне водіння" і "небезпечне водіння".
сюжет: Тренди міста: все, що хвилює столицю