Наша сеть партнеров Banwar
Поговоримо про пристрій автомобільного кондиціонера, як працює і його основні несправності.
Як працює
Автомобільний кондиціонер працює за принципом, що і звичайний холодильник, хоча влаштований трохи по-іншому. Він являє герметичну систему, заповнену фреоном і спеціальним холодильним маслом не боїться низьких температур. Масло потрібно для змащення компресора і всієї системи. Незважаючи на деякі відмінності між авто кондиціонерами різних виробників, їх принципова схема однакова. Розглянемо найпоширеніший варіант.
При натисканні на кнопку включення кондиціонера спрацьовує електромагнітна муфта, і сталевий, видавши характерне клацання, примагничивается к. Шків приводиться в рух ременем і, коли кондиціонер вимкнений, крутиться вхолосту. Тепер заробив. Він стискає газоподібний фреон, від чого той сильно нагрівається, і жене його по трубопроводу в. Його часто називають радіатором кондиціонера, так як в ньому сильно нагрітий і стислий фреон охолоджується.
У цьому йому допомагає, який включається на першу швидкість одночасно з компресором. Якщо автомобіль їде - ще краще, конденсор додатково обдувається потоком, що набігає повітря. Охолодившись, стислий фреон починає конденсуватися і виходить з конденсора вже рідким. Після цього рідкий фреон проходить через. Тут від нього фільтруються продукти зносу та інша бруд.
Десь в районі ресивера-осушувача є. Через нього можна візуально оцінити, наскільки система повна. Він є далеко не на всіх автомобілях.
Очистившись в ресівері-осушувачі, фреон тече у бік салону автомобіля, щоб виконати основну роботу. Кульмінація настає, коли рідкий фреон проходить через. ТРВ встановлюють на трубопроводі, по якому рідкий фреон поступає у випарник. Якщо випарник повністю заповнений рідким фреоном, то з нього виходить насичена пара, температура якого дорівнює температурі кипіння. Регулюючий орган ТРВ закривається. Якщо з випарника виходить пара, нагрів якого перевищує установку ТРВ, то регулюючий орган ТРВ відкривається настільки, щоб площа його прохідного перетину відповідала допустимій величині. По суті ТРВ є автоматично регулюється дроселем. Не вдаючись в теорію, можна порівняти ТРВ з соплом аерозольного балончика.
Проходячи через ТРВ і потрапляючи у випарник, фреон переходить в газоподібний стан (кипить) і при цьому сильно охолоджується. - це той же радіатор, тільки маленький. Крижаний фреон охолоджує випарник, а здуває з випарника холод в салон автомобіля. Пройшовши через випарник, все ще достатньо холодний фреон потрапляє знову в компресор. Коло замикається.
Частина системи від компресора до ТРВ називається напірною магістраллю. Її завжди можна визначити по тонких трубках, які теплі або гарячі. Частина від випарника до компресора називається зворотної магістраллю, або магістраллю низького тиску. Вона робиться з товстих трубок і на дотик крижана. Якщо в напірній магістралі під час роботи компресора тиск коливається від 7 до 15 атмосфер, то в зворотній магістралі тиск не перевищує однієї - двох атмосфер. Коли кондиціонер вимкнений, тиск в обох магістралях зрівнюється і становить близько п'яти атмосфер.
За правильною роботою системи стежать декілька датчиків. На коштує включення другої швидкості вентилятора. Коли охолодження недостатньо (стоїте в пробці), тиск в напірній магістралі починає стрімко рости, а фреон в конденсорі перестає конденсуватися. Датчик реагує на стрибок тиску і включає на повну потужність. вимикає компресор, якщо тиск в напірній магістралі досягає позамежних величин. вимикає компресор, якщо температура випарника стає занадто низькою.
Як обслуговувати?
Продовжити термін служби кондиціонера, допоможе підтримка підкапотного простору в чистоті . Особливо ретельно потрібно промивати конденсор від накопичених соляних відкладень навесні. Його забруднення часто є єдиною причиною поганої роботи кондиціонера.
В процесі миття підкапотного простору корисно перевірити надійність механічного кріплення трубок - фреонопроводов. Якщо яка-небудь трубка вібрує, її обов'язково потрібно закріпити.
Підготовка кондиціонера до літа зазвичай не потрібно. Можна порекомендувати перевірити його роботу заздалегідь і при підозрі на недостатню ефективність або несправність заїхати в сервіс на діагностику і заправку.
Які бувають поломки?
В автомобільному кондиціонері механічному зносу схильний компресор. Інші елементи (крім вентиляторів) і без листя. Найчастіше першим виходить з ладу не він, а конденсор - теплообмінник, встановлений перед радіатором двигуна. Він знаходиться під тиском (до 20 атм.) І постійно відчуває вплив летить з дороги солі і бруду. Корозія, вібрація, механічні напруги призводять до утворення в ньому мікротріщин і витоку холодоагенту.
Ознаками несправності є шуми, які з'являються при його включенні або в процесі роботи. Так, якщо кондиціонер шумить при працюючому двигуні і не пропадає при його відключенні, швидше за все, несправний підшипник шківа. З подібною поломкою краще звернутися в авто сервіс.
Ситуація ще серйозніше, якщо він починає шуміти при включенні і замовкати при відключенні. Це означає необхідність заміни компресора, так як у старого з'явилися люфти. Серйозного ремонту можна уникнути, якщо звернутися в майстерню при перших ознаках несправності. Виправити ситуацію можна, лише провівши повну діагностику системи.
Якщо купували машину б / у, то при заправці кондиціонера бажано провести діагностику всієї системи. Може десь підтікає фреон і через це погано холодить. Був такий випадок, коли власник приїхав на заправку кондиціонера. Від діагностики відмовився. Йому вистачило фреону лише тільки виїхати з сервісу - він весь витік з системи. Пізніше було виявлено витік. ак говориться, скупий платить двічі, а сама діагностика обійдеться дешевше, ніж 2 рази заправляти кондер.
Які бувають поломки?Як обслуговувати?
Які бувають поломки?