Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Автомобільний радіатор системи рідинного охолодження

  1. Система охолодження
  2. Принцип дії системи охолодження ЗІЛ-130
  3. Надіслати свою хорошу роботу в базу знань просто. Використовуйте форму, розташовану нижче
  4. подібні документи
  5. Радіатор: пристрій і принцип роботи
  6. Радіатор в системі рідинного охолодження
  7. пристрій радіатора
  8. Регулювання температури охолоджуючої рідини
  9. Регулювання теплового режиму «шторкою»
  10. Установка додаткового радіатора
  11. Принцип роботи
  12. Діагностика і ремонт несправностей радіатора своїми руками
  13. Радіатор: пристрій і принцип роботи
  14. Система рідинного охолодження
  15. Пристрій рідинної системи охолодження
  16. Детально про ключові елементи водяного охолодження
  17. Схема роботи системи рідинного охолодження
  18. Переваги та недоліки рідинної системи охолодження

Наша сеть партнеров Banwar

Зміст статті

Система охолодження

Пристрій складових частин системи рідинного охолодження

Радіатор служить для охолодження води, що надходить в нього з водяної сорочки двигуна. Він складається з верхнього та нижнього баків, серцевини і деталей кріплення. Баки і серцевина радіатора багатьох двигунів для кращої провідності теплоти виготовлені з латуні.

В серцевині радіатора є ряд тонких пластин, крізь які проходить безліч плоских вертикальних трубок, припаяних до них. Вода, що проходить через серцевину радіатора, розгалужується на велику кількість цівок. При такій будові серцевини вода охолоджується інтенсивніше завдяки збільшенню площі дотику води зі стінками трубок.

Верхній і нижній баки патрубками з'єднані з сорочкою охолодження двигуна. У нижньому баку передбачений краник для зливу води з радіатора. Для спуску води з водяної сорочки двигуна в нижній частині блоку циліндрів також є краник.

У систему охолодження воду заливають через горловину верхнього бака, закривається кришкою.

В системі рідинного охолодження передбачено подвійне регулювання теплового режиму двигуна: шторкою (або жалюзі) і термостатом.

Шторка радіатора являє собою полотно, один кінець якого закріплений на барабані, а другий приєднаний до нижньої частини радіатора. Шторку піднімають і опускають з кабіни за допомогою троса.

В системі охолодження деяких двигунів замість шторки є жалюзі стулчастого типу. Жалюзі складаються з набору стулок (пластин), шарнірно закріплених в планці, яка тягою і системою важелів пов'язана з рукояткою управління жалюзі, розміщеної в кабіні. Стулки можуть розташовуватися вертикально або горизонтально.

джерело: www.bibliotekar.ru

Принцип дії системи охолодження ЗІЛ-130

Система охолодження автомобіля: принцип дії, радіатор і жалюзі, рідинної насос. Щоденне обслуговування ЗІЛ-130. Регулювання ремінних передач, промивка системи. Особливості ремонту автомобіля: радіатор трьохрядовий трубчастий, рідинної насос.

Рубрика Транспорт Предмет Транспорт Вид курсова робота Мова російська Надіслав (а) Олег Дата додавання 15.05.2011 Розмір файлу 36,4 K

Надіслати свою хорошу роботу в базу знань просто. Використовуйте форму, розташовану нижче

Студенти, аспіранти, молоді вчені, які використовують базу знань в своє навчання і роботи, будуть вам дуже вдячні.

подібні документи

Принцип дії радіатора охолодження, його пристрій і принцип дії. Значення і сутність технічного обслуговування і ремонту автомобілів: можливі несправності, перелік виконуваних робіт і аналіз дефектів. Організація робочого місця слюсаря.

реферат [1,7 M], добавлена ​​03.03.2011

Призначення і характеристика мастильної системи. Типи мастильних систем, класифікованих за різними ознаками. Конструкція і робота мастильної системи, її призначення та характеристика. Особливості конструкції і роботи рідинної системи охолодження.

реферат [615,4 K], добавлена ​​24.01.2010

Призначення і види системи охолодження, її устрій, склад і робота. Технічне обслуговування та ремонт системи охолодження. Перевірка рівня і щільності рідини в системі охолодження. Вимоги техніки безпеки до процесу ремонту автомобілів.

реферат [60,4 K], добавлена ​​20.05.2011

Загальний пристрій системи охолодження, яка призначена для охолодження деталей двигуна автомобіля, що нагріваються в результаті його роботи. Технічне обслуговування та ремонт системи охолодження: заміна водяного насоса, термостата, охолоджуючої рідини.

реферат [2,3 M], добавлена ​​18.12.2011

Призначення, пристрій, принцип дії і принципова гідравлічна схема системи рідинного охолодження. Гідравлічний розрахунок системи охолодження автомобільного двигуна. Конструктивний розрахунок відцентрового насоса, визначення його потужності.

реферат [696,6 K], добавлена ​​01.02.2014

Призначення, класифікація і принцип дії системи охолодження автомобіля ВАЗ 2107. Техніка безпеки при виконанні робіт. Індивідуальні засоби захисту робітників. Передові методи виробництва автомобілебудування, історія і перспективи розвитку.

реферат [2,6 M], добавлена ​​28.05.2013

Призначення, конструкція і матеріал поршневих пальців. Пристрій і принцип дії насоса системи охолодження КамАЗ-740. Призначення системи змащення ЗМЗ-4062. Шлях масла від насоса до клапанного вузла ГРМ. Карбюратор К-151, система прискорювального насоса.

реферат [2,2 M], добавлена ​​24.07.2010

Дослідження призначення, пристрої та принципу дії системи охолодження автомобіля ВАЗ 2107. Технічне обслуговування та ремонт автомобіля. Техніка безпеки при роботі з нафтопродуктами. Вивчення правильної експлуатації автозаправних станцій.

реферат [1,1 M], добавлена ​​12.10.2013

Технічні характеристики двигунів 24Д і 24-01: чотиритактні, карбюраторні, верхнеклапанниє, чотирициліндрові, з рідинним охолодженням. Система охолодження двигуна: водяна сорочка, насос відцентрового типу і радіатор. Ремонт системи змащення.

реферат [1,7 M], добавлена ​​14.05.2014

Принцип роботи карбюраторного двигуна ЗМЗ-406, що застосовується на автомобілях типу «Газель». Пристрій, робота і конструктивні особливості систем рідинного охолодження автомобіля. Варіант конструктивних змін удосконалення системи охолодження.

реферат [2,6 M], добавлена ​​06.08.2008

джерело: otherreferats.allbest.ru

Радіатор: пристрій і принцип роботи

Радіатор є одним з ключових і найбільш важливих елементів рідинної системи охолодження. Основним завданням стає розсіювання в атмосферу тепла, яке було відведено від двигуна охолоджувальною рідиною. Радіатор системи охолодження двигуна можна вважати найважливішою деталлю самого силового агрегату.

Радіатор в системі рідинного охолодження

Головним завданням елемента є відведення тепла від силової установки в атмосферу шляхом охолодження рідини, яка проходить всередині по каналах. Для забезпечення кращого відведення тепла пристрій монтується в такому місці, де відзначений найкращий обдув зустрічним повітряним потоком в процесі руху автомобіля. Типовим місцем установки в підкапотному просторі є область за радіаторної гратами спереду автомобіля. Варто відзначити, що навіть в автомобілях із заднім розташуванням ДВС радіатор часто встановлюється спереду. Відмінністю стає прокладання довших магістралей системи охолодження до двигуна.

Існують і інші місця для монтажу пристрою охолодження, але зустрічаються рідше. Автомобілі з заднемоторной компонуванням можуть мати радіатор, який встановлений уздовж бічної стінки. Таке рішення можна зустріти на спортивних автомобілях, які мають відразу два радіатора охолодження, розташовані уздовж обох стінок моторного відсіку. Ефективний обдув повітрям реалізований шляхом використання повітрязабірників. Зазначений повітрозабірник розташовують в задній частині машини на бічних стінках.

пристрій радіатора

пристрій радіатора

а - пристрій; б - паровий клапан відкритий; в - повітряний клапан відкритий.

  • Радіатор конструктивно має верхній (1) і нижній (7) бачок. Ці бачки з'єднані між собою трубками (5) з латуні або алюмінію. До цих трубках за допомогою пайки прикріплені пластини (6), які збільшують площу поверхневого охолодження елемента. Через цю поверхню тепло відводиться від охолоджуючої рідини і віддається в навколишнє середовище.
  • Верхній бачок має заливну горловину для заправки охолоджувальною рідиною. Горловина перекривається пробкою (3). У цій пробці є паровий (11) і повітряний (12) клапани.
  • Верхній бачок також має патрубок (2) для того, щоб з'єднати радіатор із сорочкою охолодження двигуна. Таке з'єднання реалізовано за допомогою гумового шланга. Додатково є пароотводную трубка (4), а також датчик електричного термометра (13).
  • Нижній бачок (7) має патрубок (8) для з'єднання пристрою з насосом (помпою). Ще є додатковий кран, який здатний забезпечити злив охолоджуючої рідини. На рамі автомобіля радіатор кріпиться спеціальними кріпильними деталями (9).

Так звані серцевини (пластини радіатора) є основними елементами теплообміну. Залежно від типу серцевини виділяють наступні типи радіаторів:

  1. трубчасті;
  2. пластинчасті;
  3. трубчасто-стрічкові і т.д.

Бачки радіатора можуть бути виготовлені з пластику або металу. Якщо поглянути на пристрій більш детально, тоді основна частина серцевини, по суті, є набором безшовних алюмінієвих або латунних трубок. Трубки, що з'єднують верхній і нижній патрубки, мають товщину стінок до 0,15 міліметра. Рідина, що проходить через серцевину радіатора охолодження, розходиться на велику кількість мікропотоків. Кожна така трубка покривається своєрідними ребрами, які є тонкою гофрованої мідної або алюмінієвої стрічкою.

Для того щоб алюмінієвий продукт наблизився за якістю охолодження до латунної конструкції, його необхідно виготовляти великим за розміром і збільшувати товщину елемента. На початку епохи автомобілебудування активно використовувалися стільникові радіатори. Такий пристрій було виконано з невеликих відрізків латунних трубок, які мали п'ятикутне розтин. Рідина всередині таких трубок НЕ циркулювала примусово, а весь процес охолодження здійснювався за допомогою контакту металевих ребер із зустрічним потоком повітря.

Повернемося до пристрою сучасного радіатора. Паровий клапан, який ви бачите на малюнку, навантажується спеціальною пружиною (10). Пружина має пружність 1250-2000 р Це дозволяє наростити тиск в радіаторі охолодження і підвищити температуру закипання охолоджуючої рідини в рідинної системі охолодження до позначки 110-119 ° С. Таке рішення забезпечує зменшення обсягу охолоджуючої рідини у всій системі, що означає паралельне зниження маси двигуна. При цьому зберігається необхідна інтенсивність охолодження силового агрегату. Ще одним плюсом стає зменшення втрат, під якими слід розуміти випаровування охолоджуючої рідини.

Повітряний клапан також навантажують пружиною, але більш слабкою по силі протидії. Пружність такої пружини знаходиться на позначці 50-100 м Завданням повітряного клапана є пропуск повітря всередину пристрою в тому випадку, якщо сталася конденсація охолоджуючої рідини після того, як вона закипіла і була охолоджена.

Пружність такої пружини знаходиться на позначці 50-100 м Завданням повітряного клапана є пропуск повітря всередину пристрою в тому випадку, якщо сталася конденсація охолоджуючої рідини після того, як вона закипіла і була охолоджена

Іншими словами, всередині системи за рахунок явища пароутворення може виникнути надмірний тиск. Точка кипіння охолоджуючої рідини відповідно йому підвищується, при цьому немає залежності від атмосферного тиску, так як тиск скидання задається клапаном в кришці. Така властивість системи охолодження незамінне в процесі їзди по гірській місцевості. Через пониженого атмосферного тиску в горах охолоджуюча рідина закипає швидше, ніж в звичайних умовах. Дане рішення установки повітряного клапана дозволяє таким чином запобігти руйнуванню радіатора. який може бути просто роздавлений атмосферним тиском.

Пробка, оснащена клапанами, забезпечує відкриття випускного клапана в разі закипання охолоджуючої рідини всередині системи і виникнення надлишкового тиску, яке приблизно знаходиться на позначці 0,5 кг / см 2. Пар виводиться в пароотводную трубку. Впускний клапан забезпечує доступ повітря тоді, коли тиск всередині виявляється нижче атмосферного тиску (нижче 1 кг / см 2), що виникає в пристрої при охолодженні охолоджуючої рідини.

У закритій системі охолодження для зливу охолоджувальної рідини потрібно відкрити зливні крани і витягти пробку радіатора. Щоб спустити рідину з водяної сорочки двигуна, в нижній частині блоку окремо передбачений відповідний кран для зливу. Існує також система охолодження відкритого типу. У відкритій системі горловина пристрої охолодження закрита пробкою без клапанів. У такій системі вода закономірно кипить при температурі 100 ° С.

Регулювання температури охолоджуючої рідини

Регулювання температури охолоджуючої рідини

За підтримку постійної температури в системі охолодження двигуна відповідає термостат. Даний елемент розподіляє рух охолоджуючої рідини по контурах. Ці контури називаються малий і великий круг. Сорочку двигуна можна вважати малим колом, рух потоку через радіатор-велике коло. Виникає така ситуація, коли охолодження зовнішнім повітрям при русі ОЖ по великому колу в жарку погоду або при навантаженнях виявляється недостатньо. Щоб забезпечити ефективне відведення нагрітого повітря і підтримувати постійну температуру охолоджуючої рідини додатково встановлюється один або цілий ряд вентиляторів. Такі вентилятори можуть мати механічний привід (вискомуфту) або електричний привід.

Регулювання теплового режиму «шторкою»

Регулювання теплового режиму «шторкою»

Рідинна система охолодження двигуна внутрішнього згоряння може бути оснащена подвійним регулюванням теплового режиму. Першим регулятором виступає термостат, про який ми вже говорили. Другим терморегулирующим елементом стає шторка-жалюзі.

Пристрої з подвійним регулюванням конструктивно мають жалюзі, встановлені безпосередньо перед радіатором. Завдяки такому рішенню в сильні морози радіатор можна прикрити, зменшивши інтенсивність обдування зовнішнім повітрям. Відведення тепла знизиться, а саме тепло можна більш ефективно використовувати для підтримки робочої температури ДВС і інтенсивного опалення салону автомобіля.

Жалюзі представляють собою пластини з металу, які з'єднані між собою шарнірами. Ці шторки можуть мати вертикальне чи горизонтальне розташування перед пристроєм. Управління таким рішенням здійснюється рукояткою із салону автомобіля, а також може бути реалізовано автоматично в окремих конструкціях. Принцип дії механічного пристрою полягає в тому, що задовго або витягаючи рукоять в салоні, водій здійснює поворот пластин. Відбувається зміна щілини між жалюзі і відбувається регулювання інтенсивності обдування радіатора повітряними потоками. Результатом стає вплив на температуру охолоджуючої рідини.

В умовах гранично низьких температур на капот і радіаторну решітку додатково кріплять спеціальний утеплювальний чохол. Такий чохол виготовлений з водонепроникної пожаробезопасной тканини. Зазначені заходи сприяють підтримці робочого теплового режиму двигуна в необхідних рамках.

Установка додаткового радіатора

Поява потужних високофорсованих атмосферних і турбодвигунів, які працюють в самих різних режимах навантаження, поставило перед розробниками завдання встановити додаткові пристрої охолодження. Інженери реалізували паралельну установку додаткового радіатора. Таке рішення отримало свій окремий електричний вентилятор. Не варто плутати додатковий радіатор охолодження з інтеркулером, який встановлюється для охолодження стисненого повітря в системах з турбонагнітачем.

Принцип роботи

Для правильного функціонування сучасні рідинні системи охолодження в процесі роботи враховують безліч найважливіших параметрів. Спеціальні датчики знімають показники температури двигуна, температури охолоджуючої рідини і моторного масла, температури за бортом і т.д.

Якщо коротко описувати принцип роботи системи охолодження, тоді за точку відліку варто прийняти рідинної насос. Цей елемент змушує охолоджуючу рідину постійно рухатися і циркулювати по колу. При цьому прохід через сорочку охолодження двигуна (мале коло) дозволяє рідини омивати гарячі стінки головки блоку і циліндрів. Коли температура охолоджуючої рідини зростає, тоді при певних показниках спрацьовує термостат і відкриває доступ рідини в велике коло (радіатор). Так вдається уникнути перегріву двигуна і ефективно віддати рідини надлишкове тепло від нагрітих деталей двигуна. Коли гаряча рідина потрапляє в пристрій охолодження, від неї відбувається відвід тепла в навколишнє атмосферу. Повний цикл закінчується, а охолоджена рідина рухається аналогічно по новому циклу.

Діагностика і ремонт несправностей радіатора своїми руками

Діагностика і ремонт несправностей радіатора своїми руками

Головною діагностичною процедурою є періодичний контроль системи охолодження двигуна на предмет витоків і зниження обсягу охолоджуючої рідини в розширювальному бачку. Контролювати кількість рідини можна візуально. Так як рідина постійно нагрівається і охолоджується, з часом входить до складу будь-якої ОЖ вода частково випаровується, що і призводить до загального зниження обсягу.

Якщо говорити про несправності радіатора, тоді основною є забруднення його сот і каналів, а також їх руйнування. Забруднення призводить до того, що циркуляція рідини всередині пристрою погіршується, ОЖ при русі по великому колу не встигає охолонути. В таких умовах потужності вентилятора перестає вистачати, так що перегрів двигуна неминучий.

Починати ремонт радіатора охолодження двигуна з забрудненими сотами варто починати зі звичайною промивання серцевини проточною водою. Обов'язково має бути від'єднано нижній патрубок, а далі через горловину починати заливати воду. Вкрай бажано здійснювати промивку сот пристрої охолодження водою під тиском. У ряді випадків, коли радіатор сильно забитий, його можна розпаяти і провести демонтаж верхнього і нижнього бачків. Після демонтажу стає можливим здійснити чистку серцевини механічним способом.

В процесі експлуатації верхній або нижній бачок, а також і самі стільники починають текти. Це відбувається через використання низькосортних охолоджуючих рідин, механічних пошкоджень і т.д. Якщо підтікання незначне, тоді можна спробувати засипати або залити в радіатор спеціально призначене для тимчасового усунення таких дефектів рішення з автомагазину. До «дідівських» методів відносять добавку великої порції гірчичного порошку, який розмокає і затягує тріщину. Як перший, так і другий спосіб не ремонтує пристрій повністю, а тільки дозволяє усунути текти на час дороги до СТО і постановки автомашини на ремонт.

Як перший, так і другий спосіб не ремонтує пристрій повністю, а тільки дозволяє усунути текти на час дороги до СТО і постановки автомашини на ремонт

Що стосується розширювального бачка, то пробку на ньому при розігрітому моторі потрібно відкручувати з аналогічною обережністю. Злегка перейдіть пробку, але не до кінця. Ви почуєте характерний звук виривається повітря, схожий на той, що виникає при відкритті кришки на пляшці газованої води. Після такого підбурювання кришку бачка можна поступово відкривати повністю і здійснювати контроль або долив охолоджуючої рідини.

Радіатор: пристрій і принцип роботи

джерело: autoexpert.today

Система рідинного охолодження

Система рідинного охолодження

Строго кажучи, термін «рідинне охолодження» не цілком коректний, тому що рідина в системі охолодження - всього лише проміжний теплоносій, здатний проникати в товщу стінок блоку циліндрів. Роль відвідного агента в системі грає повітря, що обдуває радіатор, тому охолодження сучасного автомобіля правильніше назвати гібридним.

Пристрій рідинної системи охолодження

Рідинна система охолодження двигуна складається з декількох елементів. Найскладніший називається «сорочкою охолодження». Це наявність розгалуженої мережі каналів в товщі блоку циліндрів і головки блоку циліндрів. Крім сорочки в систему входить радіатор системи охолодження, розширювальний бачок, водяний насос, термостат, вентилятор радіатора, металеві та гумові з'єднувальні патрубки, датчики і контрольні прилади.

Пропілен гліколь - основа охолоджуючої рідини (антифризу) і схвалена ветеринарними лікарями харчова добавка для раціону собак

Система побудована на принципі примусової циркуляції, яку забезпечує водяний насос. Завдяки постійному відтоку розігрітій рідини двигун охолоджується рівномірно. Цим і пояснюється застосування системи в переважній більшості сучасних автомобілів.

Пройшовши по каналах в стінках блоку, рідина нагрівається і потрапляє в радіатор, де охолоджується потоком повітря. Коли автомобіль рухається, для охолодження досить природного обдування, а коли автомобіль стоїть - обдув відбувається за рахунок електричного вентилятора, що включається по сигналу від датчика температури.

Детально про ключові елементи водяного охолодження

Радіатор - панель з металевих трубок невеликого діаметра, покритих для збільшення площі тепловіддачі алюмінієвим або мідним «оперенням». По суті, оперення, це багаторазово служіння стрічка з металу. Загальна сумарна площа стрічки досить велика, а значить, радіатор може віддати в атмосферу в одиницю часу досить багато тепла.

Самий уразливий елемент конструкції двигуна - турбокомпресор (турбіна), що працює на вкрай високих оборотах. При перегрів руйнування крильчатки і підшипників вала практично неминуче

Таким чином, розігріта рідина всередині радіатора циркулює відразу по всім численним тонким трубках і охолоджується досить інтенсивно. У кришці заливної горловини радіатора передбачений запобіжний клапан, що відводить пари і надлишок рідини, що розширюється при нагріванні.

У радіаторі автомобіля з автоматичною коробкою передач передбачений другий, незалежний контур, в якому охолоджується трансмісійна рідина.

Розширювальний бачок служить для компенсації розширення рідини при підвищенні температури. Залежно від конструкції системи бачок може бути «простим» або «складним». «Простий» бачок вдає із себе ємність для збору надлишків розширився від нагрівання рідини. До нього через кришку підведена гумова трубка, іншим кінцем приєднана до патрубка в верхньому бачку радіатора.

У більш складному варіанті бачок - повноправна частина системи охолодження. Він знаходиться під тиском, і відвідний клапан вмонтований в кришку бачка. В цьому випадку в бачку завжди повинна бути рідина, щоб при падінні температури двигуна в радіатор не потрапляло повітря. Для контролю на стінку бачка, що знаходиться під тиском, наносять мітки Min і Max.

Водяний насос, або помпа

Водяний насос забезпечує циркуляцію охолоджуючої рідини в системі. Як правило, це відцентровий насос, в якому тиск створює розташована всередині корпусу на центральній осі крильчатка з лопатями складної форми.

Термостат - пристрій, що підтримує постійну температуру в блоці циліндрів. Він не дозволяє рідини не тільки перегрівати двигун, але і переохолоджувати його в зимовий період. З його допомогою регулюється обсяг охолоджуючої рідини, яка проходить через радіатор.

З його допомогою регулюється обсяг охолоджуючої рідини, яка проходить через радіатор

Вентилятор системи охолодження

У ряді випадків набігаючого потоку повітря може бути недостатньо для ефективного обдування радіатора. Для забезпечення відводу тепла в автомобільній системі охолодження передбачений вентилятор. В автомобілях із заднім приводом і поздовжнім розташуванням двигуна нерідко застосовується механічний вентилятор, який приводиться в рух ременем від переднього шківа коленвала. Швидкість обертання лопатей регулює термомуфти (різновид віськомуфти), до якої пригвинчена крильчатка.

Якщо прикріпити крильчатку вентилятора до шківа без термомуфти, при розкручуванні двигуна понад 3000 оборотів лопаті крильчатки відламати

У передньопривідних (і більшості сучасних задньопривідних) автомобілях використовується електричний вентилятор. Він з'єднаний з дифузором, який пригвинчений до кріпильних елементів, розташованим по контуру радіатора. Перевага електричного вентилятора в можливості гнучко управляти його роботою за допомогою контролера, що керується показаннями датчика температури ОЖ.

Рідинна система охолодження включає в себе і типові елементи управління: електронний блок, датчик температури і т.д., а також пристосування для зливу рідини. Рідина доводиться зливати, наприклад, для ремонту двигуна.

Схема роботи системи рідинного охолодження

Циркуляція охолоджувальної рідини в системі відбувається по малому і великому колам.

Мале коло задіяний при запуску холодного двигуна і забезпечує йому швидкий прогрів. Рухаючись по малому колу, рідина не проходить крізь радіатор.

Коли температура охолоджуючої рідини підвищується до 80 градусів, відкривається основний клапан термостата, і циркуляція продовжується по великому колу, що включає в себе радіатор. (Термостат може бути градуйований і під іншу температуру відкриття).

При досягненні позначки в 94 градуси, починає закриватися додатковий клапан термостата, що обмежує доступ охолоджуючої рідини до малому колі - від двигуна до насоса. Таким чином термостат не дає надмірно розігрітій рідини потрапляти в стінки блоку циліндрів, перешкоджаючи перегріву.

Залежно від режиму роботи ДВС цикл руху охолоджувальної рідини в системі може змінюватися. Обсяг рідини, що циркулює в кожному колі безпосередньо залежить від того, в якій мірі відкриті основний і додатковий клапани термостата. Ця схема забезпечує автоматичну підтримку оптимального температурного режиму роботи двигуна.

Переваги та недоліки рідинної системи охолодження

Головне достоїнство рідинного охолодження полягає в тому, що охолодження двигуна відбувається рівномірніше, ніж в разі обдування блоку потоком повітря. Це пояснюється більшою теплоємністю охолоджуючої рідини в порівнянні з повітрям.

Рідинна система охолодження дозволяє значно знизити шум від працюючого двигуна за рахунок більшої товщини стінок блоку.

Інерційність системи не дає швидко остигати двигуну після виключення. Розігріта рідина використовується для обігріву салону автомобіля і для попереднього підігріву горючої суміші.

Поряд з цим, рідинна система охолодження має ряд недоліків.

Основний недолік полягає в складності системи і в тому, що вона працює під тиском після прогріву рідини. Рідина, що знаходиться під тиском, висуває підвищені вимоги до герметичності всіх з'єднань. Ситуація ускладнюється тим, що робота системи має на увазі постійне повторення циклу «нагрівання - охолодження». Це шкідливо для з'єднань і гумових патрубків. При нагріванні гума розширюється, а потім стискається при охолодженні, що стає причиною течі.

Крім того, складність і велика кількість елементів сама по собі служить потенційною причиною «техногенних катастроф», супроводжуваних «закипанням» двигуна в разі виходу з ладу однієї з ключових деталей, наприклад, термостата.

джерело: blamper.ru

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов