Наша сеть партнеров Banwar
Людині, незнайомому з автомобільними термінами, складно зрозуміти, що означають ті чи інші назви. Трамблер, жиклер, Бендикс, куліса, цапфа і так далі - погодьтеся, не багато хто зрозуміє, про що йде мова. Крім того, часто в літературі можна побачити абревіатури: ШРУС, ВТФ, КСХХ, ЗДТ, ГБЦ. Однак, знати значення всіх цих термінів необхідно хоча б для того, щоб купити потрібну деталь в магазині автозапчастин.
Якщо у вас виникли проблеми зі стартером, то однією з причин може бути поломка Бендикс. Картина знайома: ви намагаєтеся завести двигун, чується, як клацає втягує реле, а потім характерний скрегіт - шестерня обгонів муфти не входить в зачеплення з вінцем маховика коленвала. Значить пора перевірити стан Бендикс і його шестерінки.
У каталозі запчастин ця деталь зазвичай названа приводом стартера або обгінної муфтою. У народі цю муфту також називають Бендикс, в честь американського винахідника, який її запатентував. Бендикс виконує дуже важливу роль - саме через нього обертання валу якоря стартера передається на колінчастий вал завдяки відомою обоймі з шестернею.
Ми вже писали на нашому сайті Vodi.su про ситуацію коли стартер крутиться, але машина не заводиться .
Нагадаємо ще й про принцип роботи стартера:
- ток від акумулятора подається на обмотку електромотора стартера;
- починає обертатися вал якоря, на якому і знаходиться обгону муфта;
- на валу є шліци, по ним Бендикс пересувається до маховика;
- зуби шестірні Бендикс входять в зачеплення з зубами вінця маховика;
- як тільки маховик розкручується до певної швидкості, відбувається від'єднання шестерні приводу стартера і Бендикс повертається назад.
Тобто, як ми бачимо, є два ключових моменти: передача обертання від валу якоря маховика стартера, і від'єднання шестерні Бендикс при досягненні маховиком певної кількості оборотів в хвилину. Якщо від'єднання не відбудеться, то стартер просто згорить, тому що максимальна швидкість обертання валу якоря значно нижче, ніж швидкість обертання колінчастого вала.
Варто також відзначити, що шестерня приводу стартера може обертатися лише в одному напрямку.
Пристрій Бендикс стартера
Основними елементами приводу є:
- ведена обойма з шестернею - забезпечує зчеплення з маховиком;
- провідна обойма - знаходиться на валу якоря стартера і обертається разом з ним;
- буферна пружина - пом'якшує момент контакту шестерні з вінцем маховика (іноді зчеплення відбувається не з першого разу і завдяки цій пружині шестерня відскакує назад і знову входить в зачеплення);
- ролики і притискні пружини - дозволяють шестірні обертатися лише в одному напрямку (якщо ролики стираються, то шестерня буде пробуксовувати при запуску двигуна).
Найчастіше поломки відбуваються через знос зубів шестерні приводу стартера. У такому випадку доводиться знімати стартер і проводити заміну Бендикс, хоча в деяких магазинах можна знайти ремкомплекти, в яких шестерня продається окремо. Як би там не було, але ремонтувати стартер без належної підготовки досить складно.
Рідше відбувається ослаблення буферної пружини. Переконатися в тому, що вона ослабла, теж легко - при повороті ключа в замку запалювання можна буде почути скрегіт. Двигун заведеться, але таке неспівпадіння зубів призведе до швидкого зносу як шестерні Бендикс, так і вінця маховика (а його ремонт обійдеться значно дорожче, ніж заміна Бендикс).
Також причиною поломки може стати обрив вилки Бендикс, яка з'єднує Бендикс зі втягує реле. Якщо ця вилка зламається, то не відбудеться зчеплення шестерні обгонів муфти з маховиком.
Згодом також можуть стиратися ролики, які знаходяться у провідній обоймі. На вигляд вони дуже маленькі, але саме завдяки їм шестерня може обертатися лише в одному напрямку. Якщо ж шестерня вільно обертається на всі боки, то це свідчить або про шлюб, або про повну зносі роликів і ослабленні пластин.
Варто сказати, що стартер - це досить складний пристрій і поломки найчастіше трапляються не через Бендикс. Ресурс роботи стартера значно менше, ніж у двигуна, тому рано чи пізно його все ж доведеться замінити.
Відео про те, як реставрували Бендикс, при ремонті стартера.