Наша сеть партнеров Banwar
C десяток років тому, коли вартість дизельного і бензинового палива значно відрізнялася, Білорусь отримала неформальний статус «дизельної» країни. «Дзiзялёк» - це було білоруське все. Тому що заправку «з трактора» або вантажівки сусіда ніхто не відміняв. Дизельні автомобілі мали особливу цінність і статус в очах дбайливих білорусів. Це, безумовно, позначалося на ціні. А що зараз? Як і раніше чи дизельні машини дорожче за свої бензинові аналоги?
Ми розглянули в нашому каталозі приватних оголошень три цінові сегменти і найбільш популярні моделі, славні своїми дизельними традиціями.
2000-3000 доларів
Одне з найбільш широких пропозицій - VW Golf третього покоління. Дизельний універсал - мрія тих, хто не подужав покупку «пасату». Автомобіль простий, дешевий і невибагливий, чим і заслужив популярність. Що ж з цінами на нього? Для початку візьмемо бензиновий варіант.
Найдоступніша пропозицію - бензиновий універсал 1996 року випуску з 1,6-літровим мотором, пробігом 300 000 км і ціною 2075 доларів. Між іншим, з кондиціонером і комплектом зимової гуми. Одне з найдорожчих пропозицій - автомобіль, за твердженням продавця, 1999 року випуску з пробігом 210 000 км і мотором 1,8 літра. Варто 3450 доларів. Взимку не експлуатувався, в РБ - один господар.
Що скаже «дизельний» сектор? Дивимося. За 2100 доларів пропонується шикарний білий універсал з мотором 1,9 літра, пробігом 300 000 км і 1997 року випуску. Комплектація простенька, але обіцяють хороший стан і торг у капота.
за 3390 доларів є автомобіль 1994 року випуску, з 90-сильним дизелем 1,9 TDI і пробігом 340 000 км. Тут є велюровий салон, кузов оброблений антикором, в подарунок - два комплекти гуми. Як бачимо, у випадку з Golf 3 тип двигуна на ціну не робить ніякого впливу. Ймовірно, раніше за такі машини просили б дорожче, але тепер ціни зрівнялися за рахунок того, що на 20-річної машині «дизель» передбачає космічний пробіг. Думаємо, до заявлених пробігів можна додавати близько мільйона кілометрів.
Свого часу змагатися з VW Golf намагався Renault 19 . Пропозиція бензинових машин за ціною в районі 2000 доларів сильно обмежена - менше 20 оголошень. Максимальна ціна - 2600 доларів за машину 1991 року зі пробігом трохи менш ніж 200 000 км і бензиновим двигуном 1,4 літра.
А ось дизельний автомобіль і зовсім один. Напевно, тому і коштує 3300 доларів! Хетчбек 1992 року випуску з мотором після капремонту (тобто про пробіг можна навіть не заїкатися) - але ціна майже як у нової Lada Granta!
Виходить, єдиний дизельний Renault 19 коштує майже на тисячу доларів дорожче за середню ціну бензинового авто.
5000-7000 доларів
У цій ціновій категорії лідерство, безумовно, належить VW Passat. Сказати, що дизельний «Пассат» був мрією білорусів - нічого не сказати. Ймовірно, ми знайшли героя - це Passat B4 1995 року випуску , З пробігом 520 000 км і дизельним мотором 1,9 літра (90 л. С.). Універсал. Автомобіль непогано упакований: клімат-контроль, електропакет, подушки безпеки. Квінтесенція щастя. Мабуть, тому і ціна справжня - 5000 доларів. Але це виняток, звичайно. За таку суму у величезній кількості пропонуються «універсали» покоління B5, причому ми взяли тільки машини після рестайлінгу 2001 року.
Пропозиція по дизельним машинам більш ніж в три рази перевищує пропозицію по бензиновим. А з седанами ситуація протилежна - бензинових машин в два рази більше, ніж дизельних, але це логічно і зрозуміло.
Розібратися з ціноутворенням - та ще задача. Розкид цін - найширший. Помітити можна одне: машини з дизельними моторами і заявленим пробігом менше 300 000 км вибиваються з ліміту в $ 5000. Ціни на них починаються з позначки 6000 - 7000 доларів. Ось приклад, хоча не зовсім характерний.
Машина 2005 року випуску з підтвердженим пробігом 190 000 км, 130-сильним дизелем і в хорошій комплектації варто аж 9900 доларів. Втім, зустрічаються варіанти і дешевше - теж 2005 рік, пробіг 176 000 км і ціна 7700 доларів .
Взагалі середня ціна на машину 2002-2003 року випуску з пробігом більше 300 000 км танцює як раз в районі позначки 5000-6000 доларів.
А що з бензиновими універсалами, які не настільки популярні? ціни на них починаються з позначки 5500 доларів за машину з пробігом 186 000 км, 2001 року випуску. Правда, це машина зі слабеньким 1,6-літровим моторчиком. Є варіанти дешевше, але і пробіг перевалює за 250 000 км, як на цьому автомобілі. 2003 рік випуску, 1,8 турбо (150 л. С.), «Механіка» і непогана комплектація. І ціна - всього 4260 доларів .
Renault Laguna II не настільки популярна, зате пропозицію по бензиновим і дизельним машинам майже рівне. Бензинові хетчбеки 2002 року випуску з пробігом до 200 000 км укладаються в діапазон 4500-6000 доларів. Більшість машин, за традицією, в хорошій комплектації, з масою опцій.
Середньостатистичний варіант - 2002 рік, пробіг 192 000 км, бензиновий двигун 1,8 літра. Ціна - 5000 доларів .
Цікаво, що у дизельних машин розкид цін менше. Варіанти з пробігом до 200 000 км стоять до 6000 доларів. Наприклад, універсал GrandTour з 1,9-літровим дизелем, МКП і пробігом всього 160 000 км коштує 5500 доларів. В середньому ціни на дизельне «Лагуни», причому з кузовом універсал, навіть трохи нижче, ніж на бензинові машини. Немає довіри французьким дизелів?
Ніяк ми не могли обійтися без Audi A6 в кузові універсал, славних своїми дизельними моторами. В огляд ми включили машини 2000-2003 років випуску. Ціни на пристойні екземпляри з бензиновими моторами починаються від 6000 доларів.
Ось машина 2001 року випуску, пробіг 230 000 км, двигун 1,8 л, АКП, шкіряний салон. А вибір дизельних машин ширше - і вони дешевші. Примірник 2003 року зі пробігом 200 000 км варто 5700 доларів.
Можна знайти і дешевше, від п'яти тисяч рівно.
15 000-17 000 доларів
У цій ціновій категорії ми вирішили взяти для порівняння BMW X5. Паливо зараз дороге, а «понтів» все одно хочеться. За ідеєю, дизельні машини з їх безумовної економічністю повинні бути дорожче. У наш ліміт укладаються машини першого покоління 2002-2005 років випуску. Пропозиція по BMW X5 з такою ціною досить обмежена - 6 бензинових і 7 дизельних машин. І ніякої відчутної різниці в ціні у них не спостерігається. Ось приклад: кросовер 2002 року випуску з трилітровим бензиновим мотором і пробігом 238 000 км коштує позначені 15 000 доларів.
рівно за таку ж суму пропонується машина з трилітровим дизельним двигуном, пробігом 234 000 км і 2005 року випуску.
VW Touareg в цьому ціновому діапазоні представлений тільки однією бензинової машиною - це екземпляр 2003 року випуску, з 3,2-літровою бензиновою «шестіркою», пробігом 260 000 км і ціною 15 500 доларів.
Решта машин - з дизелем 2,5 літра, при цьому є варіанти, які, будучи трьома роками молодший, стоять лише небагато чим дорожче. Відмінний приклад - машина 2006 року випуску з пробігом 217 000 км і ціною 16 000 доларів. Виходить, бензинові версії у «Туарега» в ціні?
Якщо подивитися на ситуацію в загальному, то все змінилося в порівнянні з тим золотим періодом, коли характерне торохтіння під капотом разом додавало ціною машини тисячу-другу. Дизельний мотор нині оцінюється дорожче тільки під капотом нової машини, без пробігу. У випадку з автомобілями дизельний двигун вже не є конкурентною перевагою, а часто навіть навпаки - викликає відторгнення, дизельні машини часто коштують дешевше. Тому що практично будь-який дизельний мотор на поїзд в Білорусі машині - це потенційний пацієнт на капітальний ремонт або ремонт паливної апаратури, з усіма витратами, які в житті не відіб'є економія палива.
А що зараз?Як і раніше чи дизельні машини дорожче за свої бензинові аналоги?
Що ж з цінами на нього?
Що скаже «дизельний» сектор?
А що з бензиновими універсалами, які не настільки популярні?
Немає довіри французьким дизелів?
Виходить, бензинові версії у «Туарега» в ціні?