- 1. Безпечна дистанція
- 2. Безпечний боковий інтервал
- 3. Як правильно гальмувати?
- 4. Техніка гальмування двигуном
Наша сеть партнеров Banwar
Автошкола - це місце, де майбутні водії набувають початкові навички водіння і знання, що дозволяють скласти іспити в ГИБДД. Однак для того, щоб стати досвідченим водієм, потрібна практика в умовах сьогодення дорожнього руху. Курс «Основи безпечного керування транспортним засобом» дається майбутнім водіям для теоретичної підготовки до водіння в складних міських умовах. Ознайомимося з ним докладніше. І так ...
1. Безпечна дистанція
Багатьом водіям знайома така ситуація, коли їде попереду машина різко гальмує, а ви, не встигнувши відреагувати, в неї врізаєтеся. У 99% випадків з 100 ви будете винні, тому що не дотримали безпечну дистанцію. То який же вона повинна бути?
ПДР не містять конкретних чисел, і кожен водій, залежно від безлічі чинників, сам повинен визначати безпечну дистанцію.
Чим швидше рухається автомобіль, тим більше повинна бути дистанція. Якщо покриття сухе - одна дистанція, а якщо слизьке - інша.
Згідно з рекомендаціями, якщо дорога суха, дистанція повинна становити не менше половини швидкості, а якщо слизька, то не менше абсолютного значення швидкості. Наприклад, якщо ваша швидкість 60 км / год, і дорога суха, дистанція повинна бути не менше 30 метрів, а якщо дорога слизька - не менш 60 метрів.
Рекомендації - рекомендаціями, але на ділі все відбувається так, що кожен водій сам визначає для себе безпечну дистанцію. Якщо на дорозі раптово виникає перешкода, то наші очі посилають інформацію в головний мозок, який посилає сигнал в спинний мозок, а той, у свою чергу, дає команди певним групам м'язів, в зв'язку з чим ми переставляємо праву ногу з педалі газу на педаль гальма .
Час, з моменту виявлення водієм перешкоди і до моменту початку натискання на педаль гальма, називається часом реакції водія, і у всіх він різний, в межах 0,4-1,6 секунди, в залежності від досвідченості. А гідравлічний привід гальм, за даними інженерів, спрацьовує за 0,4 секунди.
Таким чином, у нас вийшло дві секунди, після яких почнеться гальмування. Якщо дорога суха, то безпечної буде та дистанція, яку автомобіль проїде за 2 секунди: на швидкості 60 км / год - трохи більше 33 метрів, а на швидкості 90 км / год - 50 метрів.
На іспиті будуть питання про ці дві секундах і про те, що вважається часом реакції водія.
2. Безпечний боковий інтервал
Боковим інтервалом називають відстань між боками автомобілів попутного або зустрічного напрямку, і дуже важливо його дотримуватися, особливо по відношенню до зустрічного транспорту. Рухаючись на невеликій швидкості, у вас буде час зреагувати і пірнути між автомобілями, а ось якщо швидкість велика, вам буде потрібно широкий коридор, щоб безпечно керувати автомобілем.
Також слід пам'ятати, що бічний інтервал повинен бути більше, якщо ви роз'їжджаєтеся з довгомірним транспортом, оскільки його коливання в поперечній площині високі. Бічний інтервал слід збільшити, якщо на дорозі погана видимість, оскільки ви не зможете правильно оцінити відстань до інших автомобілів, і на слизькій дорозі.
3. Як правильно гальмувати?
Для початку давайте розберемо наступні терміни:
- Шляхом, пройденим за час реакції водія, називають шлях, який пройшов водій з моменту виявлення небезпеки і до початку вживання заходів по її запобіганню.
- Гальмівним шляхом називається шлях, який пройшов водій від початку вживання заходів і до повної зупинки.
- Зупинний шлях - шлях, який пройшов водій з моменту виявлення небезпеки і до повної зупинки, тобто він включає і пройдений за час реакції водія шлях, і гальмівний шлях.
Довжина і траєкторія гальмівного шляху залежить від навичок водія і його дій. Якщо водій вдарить по гальмах і введе педаль в підлогу, то він заблокує миттєво все колеса, і вони перестануть обертатися, однак рух автомобіля не припиниться. Він продовжить рухатися за інерцією, колеса почнуть ковзати по дорозі. Даний рух коліс звуть «юзом». Автомобіль стає некерованим, і кермо обертати марно.
Ви можете управляти автомобілем тільки тоді, коли колеса котяться. Отже, натискання на педаль гальма потрібно проводити плавно. У разі ж екстреного гальмування час натискання на педаль гальма стискається в часі до межі, однак удару по гальмах не буде, і водій зможе вчасно відчути, що машина почала ковзати, тобто вона більше не гальмує, і колеса втратили зчеплення з дорогою. Він послабить натискання на педаль, відновить гальмування і поверне машині керованість. Тобто ви будете гальмувати переривчастим натисканням на педаль: натисніть на гальмо сильно, але не блокуючи колеса, а до моменту, коли авто попливе, а після ослабите натискання на гальмо і знову його підсилите, і так далі, поки повністю не зупинитеся.
Даний спосіб гальмування потрібен вам тільки в тому випадку, якщо у вашого авто відсутня АВS - антиблокувальна система.
Дізнатися про наявність в автомобілі АВS можна по жовтому значку з написом АВS на панелі приладів, який загориться при повороті ключа запалювання, і якщо робота її справна, через кілька секунд значок згасне.
Якщо АВS у вас є, то тисніть на гальма як завгодно, дана система не допустить блокування коліс.
Таким чином, важливо засвоїти основні принципи екстреного гальмування:
- Щоб гальмівний шлях був мінімальним, особливо на слизькому дорожньому покритті, не можна допускати блокування коліс.
- Якщо у вашого автомобіля відсутня АВS (антиблокувальна система), то нею є ви самі, і ваше завдання в умовах екстреного гальмування утримати гальмування на межі блокування коліс методом переривчастого натискання на педаль гальма.
- Якщо АВS у вас є, то тисніть на гальма до повної зупинки авто, а інші завдання на себе візьме розумна АВS.
4. Техніка гальмування двигуном
Для початку зазначимо, що всі теоретичні питання білетів ДАІ ставляться до автомобілів з механічною трансмісією, і ми також будемо говорити про техніку керування автомобілями з механічною коробкою передач.
І так, якщо дорога суха, то блокування коліс врятли трапиться, але якщо дорога слизька, то при легкому натисканні на педаль гальма колеса можуть вже не котитися, а ковзати. У подібній ситуації найефективнішим способом гальмування є гальмування двигуном або ж одночасне гальмування двигуном і методом переривчастого натискання на гальма на грані блокування коліс. При цьому натиск на педаль гальма проводиться плавно і ніжно.
Гальмувати двигуном - значить плавно зменшити натискання на педаль газу, в зв'язку з чим обороти двигуна почнуть падати, і якщо раніше ваша швидкість руху була 90 км / год, то вона почне на цій же п'ятій передачі плавно знижуватися на 60 км / ч. При цьому колеса перестануть ковзати, а будуть примусово обертатися, і автомобіль буде керований. Ви можете перейти з п'ятої передачі на четверту, третю, потім на другу або першу, правою ногою злегка пригальмовуючи натиском на педаль гальма, поки швидкість ваша воля не стане безпечною, і можете далі рухатися по слизькій дорозі, але вже набагато повільніше.
Досвідчені водії люблять гальмувати двигуном, навіть коли зупиняються на світлофорі. Вони рухатися не накатом на «нейтралці», а переставляють ногу з акселератора на гальмо, і, під'їхавши до перехрестя в такому режимі, переводять рукоятку перемикання передач в нейтральне положення.
Наочно з технікою гальмування вас познайомить відео:
Автор: Вікторія Голдіна, дата публікації: 13.02.2018 р
Передрук без згоди редакції заборонено.
То який же вона повинна бути?
3. Як правильно гальмувати?