Наша сеть партнеров Banwar
У минулому році корпорація Toshiba анонсувала випуск акумуляторів нового покоління для електрокарів. Йдеться про акумулятор з поліпшеним матеріалом анодів. Новий анодний матеріал обіцяє не тільки вдвічі підвищити ємність акумуляторів, а й зробити їх зарядку буквально надшвидкої, що завжди вкрай важливо для електрокарів.
Зарядившись буквально за 6 хвилин, акумулятор нового покоління отримує запас ходу на 320 кілометрів, і ці показники триразово перевершують найсучасніші літієві батареї для електрокарів, виготовлені за звичайною технологією.
Метою нової розробки дослідників з компанії Toshiba було - зробити акумулятори не тільки «швидкісними» в плані отримання та віддачі електричної енергії, а й безпечними. Так, почавши вдосконалювати свої літієві батареї з 2008 року, компанія безперервно покращує їх характеристики.
Аноди батарей нового покоління будуть виготовлені з оксиду титаната ніобію, який забезпечить удвічі вищу ємність зберігання енергії, ніж звичний для літієвих батарей графіт.
Швидкість зарядки вийде більш високою, при цьому анод з оксиду титаната ніобію стане відчувати осадження металевого літію набагато менш інтенсивно, ніж у звичайних рішеннях на графіті, чи йде мова просто про швидкої перезарядки, або про перезарядку в умовах низьких температур навколишнього середовища, коли звичайні літієві батареї зі значною часткою ймовірності вже випробували б істотну деградацію анода внаслідок регулярних внутрішніх коротких замикань.
Анод на базі оксиду титаната літію, (також застосовується для поліпшених батарей серії SciB - Super Charge ion Battery), який використовується завжди до нинішнього часу, славився високими показниками в плані безпеки, швидкості зарядки і довговічності, в зв'язку з чим саме ці батареї вже давно знайшли досить широке застосування в промисловому транспорті, в ліфтах, в автобусах і т.д.
Висока щільність зберігання енергії грунтовно підвищила якість даних батарей. І саме ця спадщина тепер дозволило розробникам створити базу для абсолютно нового методу синтезу і виведення кристалів титанату ніобію, з більш ефективним збереженням іонів літію в структурі кристалів. Ємність при новому підході виходить овдовіле вище.
Потенціал анодів з тіонірованного оксиду для батарей нового покоління просто величезний, - упевнений директор дослідницького центру доктор Осаму Хорі. Батареї не просто поліпшені, вони принципово змінені, істотно розширено діапазон можливих сфер їх застосування. У планах розробників - вже в 2019 році комерційно впровадити в повсякденну практику батареї швидкої зарядки. Справедливості заради відзначимо, що дослідження частково субсидировалось «Організацією розвитку нової енергії і промислових технологій» Японії.
Перші лабораторні випробування прототипу нового акумулятора на базі титанату ніобію ємністю 50 Ач показали, що він здатний швидко заряджатися, зберігати свій ресурс протягом тривалого життєвого циклу, в умовах низьких температур, при цьому будучи безпечним.
Щільність енергії перевершила вдові поточну планку для літієвих акумуляторів електрокарів. Протягом 5000 циклів заряду-розряду, батарея нового покоління ємністю 32 кВт-год (на запас ходу в 320 кілометрів) показала здатність підтримки близько 90% початкової ємності, заряджаючись кожен раз повністю за 6 хвилин! Причому при температурі -10 ° С час зарядки збільшується всього на 4 хвилини, тобто в умовах холоду зарядка триватиме 10 хвилин, що в принципі, погодьтеся, дуже навіть трохи для електрокара, який заїхав на заправку «поповнити бак».
Про інші цікаві електротехнічні новинки дивіться тут: Нові відкриття та винаходи на Електрик Інфо