Наша сеть партнеров Banwar
Ще в лютому портал BMW Blog опублікував інформацію про те, що компанія незабаром попрощається з двигуном V12. Єдина 12-циліндрична модель BMW M760Li зникне з гами приблизно через рік, тобто розставання з найбільшим мотором приурочать до планового рестайлінгу «сімки». Тепер же подібна новина прийшла і від компанії Audi: в інтерв'ю американському виданню Car and Driver глава відділу розробок фірми Пітер Мартенс розповів, що нинішній седан Audi A8 стане останньою моделлю бренду з мотором W12. Цікаво, що модифікація Audi A8 70 TFSI з найсучаснішою версією двигуна W12 ще навіть офіційно не представлена: її вихід очікується в середині цього року.
BMW M760Li
Причина відмови від 12-циліндрових моторів у компаній загальна: ці агрегати стає все складніше адаптувати до діючим екологічним нормам. З огляду на невисокий попит на топ-версії, окупити такі зусилля непросто. Наприклад, в Росії в минулому році було продано лише 75 седанів BMW M760Li - це всього 6% від загальної кількості «сімок». Тим часом сучасні турбомотори V8 практично не поступаються 12-циліндровим по характеристикам: вони легше, дешевше і застосовуються на набагато більш широкому наборі моделей, що дозволяє окупити витрати на адаптацію та сертифікацію. Нагадаємо, BMW використовує мотори V12 на автомобілях з 1987 року, а двигун W12 з'явився у Audi в 2001-му.
12-циліндровий двигун BMW N74
Втім, остаточно прощатися з 12-циліндровими монстрами поки рано! Концерн BMW продовжить встановлювати двигуни V12 на автомобілі Rolls-Royce: новий Phantom з таким мотором дебютував лише минулого літа, в цьому році з'явиться споріднений кросовер Cullinan , А ще є молодші моделі Ghost, Wraith і Dawn. З огляду на тривалість випуску таких машин, мотори V12 у BMW протримаються ще мінімум років десять. Аналогічна історія і у концерну Volkswagen: компанія Bentley поки не поспішає відмовлятися від W12 - минулої осені вона представила нове купе Continental GT з таким двигуном, а ще їх ставлять на моделі Flying Spur і Bentayga. Покупці перерахованих машин готові платити за кількість циліндрів під капотом, причому спочатку високі ціни на машини (наприклад, Ghost коштує від 21 млн рублів, тоді як BMW M760Li оцінюється в 10,5 млн) дозволяють «розчинити» в них витрати на доведення і адаптацію великих моторів.
Двигун Audi W12
Поки немає інформації про те, як надійде з 12-циліндровими двигунами концерн Daimler. Агрегат M279 - найстаріший в «німецької трійки»: в його основі лежить конструкція кінця вісімдесятих з розподіленим уприскуванням, одним распредвалом в кожній головці і трьома клапанами на циліндр. За даними Авторевю, проект нового мотора V12 давно готовий, але зелене світло на його реалізацію поки так і не дали - знову ж з фінансових міркувань. Зараз ці мотори ставлять на Мерседеси S-класу (включаючи Maybach) і родстери SL.
До речі, в компанії Audi мають намір відмовитися ще й від двигуна V10, який встановлюється на суперкари Audi R8. Місце атмосферної «десятки» незабаром займе турбомотор з вісьмома або навіть шістьма циліндрами. Але знову-таки дочірня компанія Lamborghini продовжить використовувати на своїх суперкарах і цей же самий двигун V10, і власний мотор V12.