Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Бог з машини. Сергій Абашин - про те, чому мігранти з Узбекистану так мріють про автомобіль

Наша сеть партнеров Banwar

Фото прес-служби компанії GM Uzbekistan

Після розпаду СРСР Узбекистан почав розвивати власний автопром, а після 2008 року, коли був створений General Motors Узбекистан, в країні були так підвищені мита на імпортні автомобілі, що жителі стали купувати лише вітчизняні. Правда, на них ціни також набагато вище, ніж на аналогічні моделі в інших країнах. Машина для жителя Узбекистану - не тільки засіб пересування, але і елемент престижу і соціальних зобов'язань, тому в ідеалі вона повинна бути новою і дорогий. Досить часто покупка авто стає мрією і метою для приїжджають до Росії узбецьких мігрантів. Про це та інші деталі взаємозв'язку узбецького менталітету з міграцією на лекції у Вищій школі економіки розповів професор Сергій Абашин. «Фергана» пропонує запис цієї лекції.

* * *

Мігранти весь час говорять про те, що метою міграції є покупка автомобіля. Заробити на весілля, будинок і машину - це типові відповіді на питання, навіщо я приїхав в міграцію. У цій формулі цікаво все, але особливо - факт, що саме машина є тією мрією, заради якої люди готові їхати в іншу країну, працювати, жити в складних умовах і навіть страждати.

Друга причина цього подиву полягає в тому, що в Узбекистані машина дуже дорога. Ціна тієї, яку хочуть купити мігранти, може доходити до 10 тисяч доларів і навіть вище. В середньому мігрант відсилає на батьківщину 200-300 доларів в місяць, тому якщо мова йде про дорогу і престижній марці, то мігранту необхідно мінімум два роки працювати в міграції, щоб купити машину. Цей факт багато в чому ламає наші уявлення про те, що мігрант приїжджає в Росію, щоб заробити тільки на хліб. Ні, рік або навіть два роки він іноді може працювати на те, щоб купити машину.

Третій парадокс полягає в тому, що часом купленої машиною ніхто не користується, і вона стоїть в гаражі.

Справа не тільки в економіці

Щоб прояснити ситуацію з машиною, треба зрозуміти, що економічний фактор - це не єдине пояснення того, навіщо мігранти приїжджають в Росію. Покупку машини також треба розглядати з точки зору соціальних зв'язків, морального боргу, елемента престижу. Тобто підвищити свій статус в очах людей, виконати свої сімейні зобов'язання не менш важливо, ніж заробити якусь суму.

Масова міграція з Узбекистану в Росію почалася пізніше, ніж з сусідніх Киргизії і Таджикистану. Узбекистан - багатша країна регіону, і звідти в міграцію їдуть не найбідніші люди. Друга особливість цієї країни в тому, що це набагато більш населена країна регіону, і навіть «вступивши» в міграцію пізніше, вона дала найбільший приріст мігрантів і, відповідно, приріст перекладів, пікове значення яких довелося на 2013 рік.

Підкреслю, що це не імміграція, а саме міграція. Переважно молодіжна, тільки 15-17% узбецьких мігрантів становлять жінки, що означає, що в Росію їдуть не сім'ї, а молоді люди, які повернуться. Статистика показують, що в порівнянні зі своїми сусідами по регіону, громадяни Узбекистану не так охоче приймають російське громадянство і залишаються тут жити. Одна з причин такого стану справ в тому, що в Киргизії і Таджикистані існують різні форми подвійного громадянства, в Узбекистані такого немає. Крім того, там досить складна процедура виходу з громадянства.

Саме той факт, що люди їдуть в міграцію з твердим наміром повернутися на батьківщину, пояснює, навіщо їм треба накопичити на машину.


Автозавод імені Іслама Карімова. Фото з сайту Nuz.uz

Ідеологія і машина

У порівнянні з іншими країнами регіону, ідеологія незалежності найбільш сильно побудована в Узбекистані, де зроблено все, щоб створити Узбекистанський націю.

Економіка цієї країни заснована на тому, щоб розвивати власну промисловість, саме з цієї причини в країні введені величезні мита на імпортні товари. Це поєднання транснаціональної міграції з жорсткою політикою вибудовування самодостатньою економічної системи через національне будівництво. Ця схема також пов'язана з автомобілями.

При СРСР в Узбекистані не було свого автопрому. Однак відразу після розпаду Союзу Іслам Карімов заявив про необхідність появи власних машин, і в 1993 році в Асаке було відкрито підприємство UzDaewooAuto. Спочатку воно займалося тільки складанням машин, виробництво не було масовим, і завод випускав всього три моделі машин, на яких до кінця дев'яностих їздили багато жителів країни.

Зміни відбулися в 2008 році, коли був переукладено договір з General Motors Uzbekistan і були введені «заборонні» мита на машини з зовнішніх ринків. Узбекистанські машини стали монополістами на авторинку країни. Тільки одиниці з найбільш забезпечених людей могли дозволити собі купити машини з-за кордону. Ціни на автомобілі були сильно підвищені. Так, стара машина середньої комплектації коштує $ 5-7 тис. Крім того, на них підтримувався штучний дефіцит: щоб купити машину, треба було встати в чергу або заплатити офіційну націнку. Зростання виробництва автомобілів був колосальний: з 35 тисяч у 2002 році до 236 тисяч - в 2012-му. Ці цифри корелюють з міграцією, коли ті самі перекази мігрантів в чому стимулюють замкнутий автопром. Так, в 2013 році в Узбекистан з Росії приватними особами було переведено $ 6,7 млрд., Це був піковий рік, після якого почалася криза.

Автопром на перекази мігрантів

Машини стали національною гордістю Узбекистану, і у всіх промовах Карімова саме машина була представлена ​​як національний символ. Автомобільний завод в Асаке навіть отримав ім'я Ісламу Карімова після його смерті. Машина так включена в ідеологічну систему Узбекистану, що її покупка стає мрією мігранта.

В Узбекистані до приходу нового президента про питання міграції не говорили або думали, що це проблема, яку краще не озвучувати. Однак це була цілеспрямована політика, керівники країни розуміли, що перекази мігрантів допомагають зростаючому місцевому виробництву, в тому числі і автомобільному.

Машина як елемент престижу

Навіщо тобі машина за 10 тисяч доларів?

Сергій Абашин. Фото з сайту Eu.spb.ru

Відповідь на це питання вибудовується в категоріях зобов'язань по відношенню до сім'ї і родичам. Це легітимізує пояснення, чому людині необхідно купувати таку дорогу машину. Завдяки відповіді ми розуміємо, як влаштовано локальне узбецьке суспільство, де сім'я є дуже важливою категорією для людини. Про неї він завжди думає, статус і престиж він отримує у них - це важлива для нього аудиторія.

На першому місці у відповідях звучать батько і мати. «Потрібно возити літніх батьків, їм не можна ходити пішки». Це моральне пояснення, що батьки повинні отримати увагу від сина, і соціальна роль сина, який піклується про батьків.

На другому місці - роль мігранта як батька. «Машина потрібна, щоб батько або інший член сім'ї (поки я в міграції) возив сина в школу».

Третя соціальна роль мігранта, яка проявляється у відповіді про машину, - це роль чоловіка, який з особливою турботою ставиться до дружини. «Я її залишив на батьківщині одну, але купив машину». Але машина не тільки для дружини, але і для суспільства, яке засуджує, що мігрант залишив дружину. І одне з пояснень покупки машини - в прояві турботи. Наприклад, коли мігрант повертається на батьківщину і разом з дружиною їде на машині по своєму району, і це бачать сусіди.

Машина - це не тільки індикатор соціальних відносин, а й ознака соціального статусу. Її куплять, але при цьому вона може стояти в гаражі. Вона не використовується як ресурс і є виключно знаком престижу. У такому контексті ми розуміємо, що в міграцію людина їде не тільки тому, що в сім'ї не вистачає грошей на хліб, а іноді і для того, щоб заробити на машину.

У цій логіці також є ієрархія престижу, яка прив'язана до машини. Зараз в Узбекистані випускають 10 моделей машин, у кожній з яких існує своя символічна ніша. На нижчому щаблі - Daewoo Tico. Серед повернулися з Росії навіть є такий жарт: «Ну що, навіть на Tico не запрацював?» Всі намагаються підвищити соціальний статус і купити машину подорожче.

Машина як спосіб збереження грошей

У поясненнях мігрантів з Узбекистану йде перемикання різних логік: моральної, соціальної, символічний і економічної.

Економічна логіка полягає в тому, що машина потрібна для мобільності, щось возити по господарству, возити батьків або їздити на роботу.

Друга раціоналізація - це таксованіе. Причому машина в умовах, коли послуги таксі в Узбекистані стоять дуже дешево, окупиться нескоро. «Але навіть якщо я зможу по сто доларів на місяць з її допомогою заробляти - це для мене добре», - думає мігрант, адже мета покупки машини не в тому, щоб її окупити, а щоб вона приносила невеликий заробіток.

Але головний аргумент необхідності власного авто - в тому, що машина є способом збереження грошей. Як тільки починаєш цікавитися історією машин, то з'ясовується, що їх купують, щоб потім продати і провести весілля, побудувати будинок або влаштувати дитину в університет. Тобто машина - найбільш оптимальний варіант збереження грошей саме в ситуації узбецької системи, де машина коштує дорого, і, по крайней мере, до кризи, її ціна регулярно підвищувалася.

Всі ці соціальні, економічні та символічні зв'язку є і в інших країнах Центральної Азії. Однак саме узбецький випадок дозволяє ці зв'язки, які в інших країнах більш змащені, показати в більш чіткому контексті, який дає можливість розглядати міграцію в більш широкому сенсі.

Підготувала Катерина Іващенко

Міжнародне інформаційне агентство «Фергана»

Серед повернулися з Росії навіть є такий жарт: «Ну що, навіть на Tico не запрацював?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов