Наша сеть партнеров Banwar
Болід Формули 1, - це не найшвидший автомобіль у світі. Та й сама Formula 1, - не найшвидша, гоночна серія. Є такі, американські серії як NASCAR , І Indycar, а там, максимальна швидкість, відчутно вище, ніж в F1. Проте, саме Формула 1, вважається Королевою Автомобільного Спорту. І повірте, - це не без грунтовно!
У боліда Формули 1, використовуються такі технології, застосування навіть невеликої частини з яких, робить честь, найдорожчим, і породистим суперкарам світу. На утримання одного, такого боліда, в рік, йде, не менше 15-ати мільйонів доларів! Це найдорожчий спорт в світі. Вдумайтеся! - навіть на всіма улюблений футбол, грошей витрачається значно менше, ніж вливається в Формулу 1. F1, - це дорожче ніж Парусний, або Кінний спорт. На організацію і розвиток, цих, уже давно стали легендарними, гонок, спонсори витрачають більше 1-ого мільярда, доларів в рік.
Сучасний Болід Формули 1, складається з більш ніж 80 000 деталей! Болід серії Formula 1, прибуває в країну приймаючу гонку, що не цільним, а розкладеним по коробках! Так, по прибуттю в бокси, 10-ять - 15-ять супер класних механіків, протягом підлозі дня, збирають цей, складний механізм, і готують його до гонки.
autobelyavcev.ru
Тільки вдумайтеся! - довжина кабелів, прокладених всередині сучасного боліда F1, дорівнює 1 км. А вартість електроніки боліда F 1, становить 4 млн $! Вражає? - не поспішайте з висновками, - це тільки початок).
Погляньте на фото боліда Формули 1, особливо, зверніть увагу, на аеродінаміческіе елементи боліда Formula 1. Ви можете собі уявити, що вже на 180км в годину, аеродінаміческіе елементи сучасної машини F1, створюють притискне зусилля, рівне масі цієї машини? А на 300км в годину, при максимальних кутах атаки, переднього, і заднього антикрила, притискна сила дорівнює 3 000кг!
Тут, настільки сильна притискна сила, що деякі повороти, потрібно проходити саме на більш високій швидкості, адже на меншій швидкості, коли притискна сила не така сильна, машина може просто злетіти з траси.
Приблизно 25% притискної сили забезпечується переднім антикрилом; а 35% є заслугою - заднього. Кожен з двох-цих, аеродінаміческіх елементів, коштує 100 з гаком тисяч $! І на сезон, потрібно 10-ять - 20-ать комплектів антикрил!
Вуглеволоконний монокок, гоночного боліда формули 1, важить всього 35кг! А коштує він - один, 115 000 $. При цьому, вага заправленого боліда Формули 1, з пілотом, становить всього 691кг!
Одна шина такої машини, коштує 800 $; а на сезон потрібно 720-ать таких шин, і це тільки для одного боліда!
До речі, і спереду і ззаду, тут встановлюються 13-а, магнієві диски, вартістю в 10 000 $ - за кожен. Шини; - 245-і - спереду, і 325-і - ззаду.
Колісні гайки тут алюмінієві; одна коштує 110 доларів, і на сезон, тільки для однієї машини, їх потрібно 500 штук.
За фото цього не видно, але сам гальмівний диск тут з вуглеволокна. Гальма такої машини працюють при температурах до 1000градусов! Один гальмівний диск, супорт, і гальмівні колодки, коштують 6 000 $. На сезон необхідно 180 гальмівних дисків, тільки на одну машину!
Підвіска цих, супер машин, створюється з титану і вуглеволокна. Вартість передніх і задніх важелів, становить 200 000 $, а на гоночний сезон, таких важелів, для однієї машини, потрібно 20-ать комплектів.
І кермо, і крісло такої машини, створюється під конкретного пілота. Кермо, несе на собі і приладову панель, і органи управління. Сидіння кокпіта, в разі необхідності, може бути знято разом з пілотом, - це дуже важливо, адже в разі аварії, гонщик може просто втратити свідомість.
У це складно повірити, але одна тільки камера, встановлена над основним повітрозабірником, коштує 140 000 $. І до речі, - вона належить не гоночної команді, а адміністрації Formula One.
Швидкість болідів Formula 1, в основному визначає його, просто нереальним двигуном. При обсязі в 2.4л, атмосферний V10 боліда Формули 1, видає потужність в 755л.с. При цьому, просто нереально приголомшливою потужності, що видається у 19 500 оборотах; максимум крутного моменту в 290Н.М, досягається при 17 000оборотах. Як бачите, на тлі такої вже потужності, тяга двигуна боліда Formula 1, зовсім не велика.
Ви можете собі уявити, середню швидкість поршня, в 22.5м в одну секунду? Сам поршень двигуна машини F 1, важить 220г; повний набір кілець на нього, важить 9г; а поршневий палець важить 66г, і розрахований на навантаження в 3133кг.
І що ще примітно, цей, супер спритний V10, вже дуже короткоходний ; - при діаметрі циліндра в 98мм, хід поршня складає всього 39.77мм!
Паливо, впорскується в камери згоряння такої машини, під тиском в 100 бар.
Двигун машини F 1, складається з 5 000 деталей. На збірку одного такого мотора йде 130 годин, і раз в 1 000 км, двигун обов'язково перебирається. Ресурс такого супер агрегату, становить 3 000 км; а команді дозволено зібрати лише 5 двигунів на сезон, для одного автомобіля. І це при тому, що загальна довжина всіх етапів сезону, становить 8 000 км.
До 100 км на годину, така машина розганяється за 1.7с; за 3.8 с - до 200км; і за 8.6с з місця - до 300км в годину.
Чи не менше ніж розгін, тут вражають і гальма. Тільки уявіть, що з 100 км до 0, машина F1 зупиняється всього за 1.4с, на ділянці в якихось 17м! З 200 в 0, такий агрегат сповільнюється за 2.9с, на ділянці в 55м; а для повної зупинки з 300км в годину, потрібно всього 4 с.
Погодьтеся, - ці дані вражають! При граничних гальмувань, пілот відчуває перевантаження в 5 g.
Максимальна швидкість боліда Формули 1, становить 340км в годину.
КПП тут роботизована, семишвидкісна, в карбоновому корпусі. Така КПП клацає передачі за 20-40 мілісекунд, і коштує 130 000 $. Розрахована вона до речі на 6 000км, - вельми не мало, враховуючи ресурс інших агрегатів.
І до речі, під конкретну гонку, двигун V10, обладнується різними випускними колекторами. Дана деталь має прямий вплив на потужність, і та еластичність двигуна.
Після кожної гонки, кожна машина проходить повну дефектовку, і - це не просто бажання команди виграти, а вимога адміністрації F1. Етап завершився, дефектовка і розбирання гоночного звіра проведена, - знову в літак, і вперед - на інший куточок світу, адже це F1, і шоу має тривати.
Вражає?М в одну секунду?