Наша сеть партнеров Banwar
Заборона на роботу з правами іноземного зразка змусить піти з ринку близько 100 тисяч професійних водіїв, які приїжджають на заробітки з країн ближнього зарубіжжя. Заборона на іноземні документи для водіїв-професіоналів почав діяти з 1 червня 2017 року, а ідея цього законопроекту виникла в 2013 році після резонансної аварії.
Водієві з 40-річним стажем з Білорусі Анатолію Лідеічу доведеться на тривалий час попрощатися зі своєю машиною і знову сісти за парту автошколи.
Якщо керівництво таксомоторного парку впевнене в професійних якостях свого водія, то в інших іноземців-учасників дорожнього руху статистика бачить проблеми. Наприклад, кількість аварій з початківцями водіями складає близько 10% від загального числа ДТП, а водії-мігранти потрапляють в аварії в три рази частіше. Саме тому прихильників правової ініціативи багато. Однак ще більше тих, хто критикує її реалізацію. Немає ясності, як і де водії-мігранти можуть отримати нове водійське посвідчення, а в ГИБДД не готові до такої кількості іноземців.
Полегшена процедура для досвідчених працівників-іноземців потрібна в тому числі для того, щоб дати можливість працювати водіям, які навчалися ще в СРСР. Наприклад, водієві Тудору Тігіняну, який понад 40 років за кермом, в свої 63 роки доведеться знову осягати водійські ази, а за кожну категорію - заплатити близько 30 тисяч рублів.
Поки мігранти будуть готуватися отримувати нові водійські посвідчення, їх автомобілі будуть простоювати в гаражах, а власники транспортних компаній продовжать підраховувати збитки. Наприклад, таксопарки в Москві і Санкт-Петербурзі втратили близько 20% співробітників, і це повинно відбитися на вартості перевезень.
«Якщо на роботу в таксі прийдуть виключно російські громадяни, припустимо, тільки жителі Москви, то ціни на цю послугу зростуть», - вважає автоексперт Антон Чуйкин.
Неясно, чому водії не потурбувалися заміною прав раніше, адже про ініціативу було відомо ще 4 роки тому. За цей час російськими правами обзавелися всього 3% іноземців.