Наша сеть партнеров Banwar
Автор тексту - Сергій Пясецький
Тенденція дискових гальм в світі шосейних велосипедів розвивається у всьому світі вже року 2. Практично всі імениті виробники виготовляють моделі шоссейников на дискової гідравліки або механіці. Навіть гонщики протур зрідка з'являються на стартах на дискових моделях, і явно не гребують ними. Але там своя історія.
У якийсь момент я почав думати про те, що на наступному моєму шосейному велосипеді будуть дискові гальма. У моєму розумінні шосейник - це не тільки апарат для гонок, немає, це ще і відмінний інструмент для тренувань в будь-яку погоду, на ньому можна швидко і якісно подорожувати. Тому хотілося щось більш універсальне, ніж просто шоссер вихідного дня.
Для себе я бачу такі плюси дискових моделей:
- дуже впевнене гальмування, з хорошим запасом потужності в будь-яку погоду. Навіть під час дощу у вас не виникає жодних проблем;
- довговічні колодки, самі гальма і гальмівні диски практично не вимагають ніякого особливого догляду або сервісу;
- немає зносу ободів. Це особливо приємно, коли у вас карбонові обода, які часто «підгорає» в горах на затяжних спусках;
- є можливість поставити 28-30, а іноді і ширше, покришки. Наші дороги все ще погані. Широкі покришки додають комфорт, швидкість, знижують шанс пробитися;
По-моєму, цілком непоганий список переваг.
Історія цього тесту почалася з того моменту, коли я дізнався про подію під назвою Gran Fondo Ukraine, яке пройшло 24 червня в Українських Карпатах. Хотілося взяти участь і роздати 🙂 20 травня я взяв участь в іншу подію під назвою Bukovel Cycling Race. Там я виступав на своєму сталевому байці, який використовую для поїздок на роботу і в бар. Було не дуже, якщо чесно)) Тому вирішив будь-що-будь взяти нормальний шосейний велосипед на гран фондо. В голову прийшла ідея розпитати доларів, у яких є тестові парки велосипедів. Найкращий варіант запропонував Вася Капущак, бренд-менеджер Cannondale, і за 2 тижні до події з Нової поштою я забирав карбоновий Cannondale Synapse Ultegra 2015 року в моїй 56-й ростовці. Я відчував щиру цікавість спробувати шосейну дискову гідравліку в повсякденному використанні.
Почну з того, що за цей час я проїхав на ньому близько 600 км. Це були і тренування, і просто коммютінг по місту, і навіть гонка.
Тепер трохи про сам велосипеді. Модель Synapse - це яскравий представник класу Endurance в шосейної лінійці Cannondale.
Endurance road bike - клас велосипедів, які відмінно підходять для тривалих виїздів або гонок по бруківці (наприклад Paris-Roubaix). Вони більш м'які і відмінно поглинають вібрації від дорожнього покриття. Часто мають в своєму арсеналі хитрі технології та цікаві профілі вилок і пір'я рами.
Мені пощастило, і до мене потрапив карбоновий велосипед з обладнанням досить високого класу.
Рама має ті ж властивості, що недискових версія, використовується та ж технологія SAVE + (Synapse Active Vibration Elimination). Її суть в тому, що задні пір'я рами і вилка спроектовані таким чином, щоб досягти максимального вертикального м'якості, навіть діаметр подседела тут всього 25,4 мм - все заради комфорту. Інженери Cannondale вже не перший рік використовують дану технологію на велосипедах різних моделей.
Внизу біля самої каретки можна побачити унікальну «Піраміду потужності» ( «Power Pyramid») - розділена надвоє підсідельна труба рами.
Це збільшує жорсткість в кареточного вузлі без додавання зайвої ваги і потовщення діаметра труби, та й виглядає це досить ефектно.
Вся проводка на Cannondale Synapse внутрішня, і як результат - чиста і акуратна рама.
З навісного обладнання можна виділити ручки Shimano Ultegra RS685 з механічним перемиканням передач і гідравлічними дисковими гальмами, 11-ти швидкісні перемикачі Shimano Ultegra, шатуни Cannondale Hollowgram Si з кареткою BB30A і компактом 50/34 від FSA, касету з розрахунком 11-32, якого вистачає на будь-яких підйомах. Це надійна трансмісія: перемикання чітке і плавне, шатуни хоч і не топові, але вони одні з найлегших і, головне, жорстких на ринку.
Колеса Mavic Aksium One Disc - не найлегший варіант. Їх вага по каталогу 1965 р, і це реально багато для шосейних коліс. Тим не менш, вони не відчувалися чимось зовсім дніщенскім. Хороший накат, висока вандалоустойчивость. Непоганий варіант для тренувань. На змагання я б ставив щось на пів-кілограмів легше)
Покришки теж від компанії Mavic, модель Yksion Comp 28mm. Відмінні покрила на будь-яку погоду. До речі, французький виробник минулого тижня опублікував інформацію про початок продажів своїх нових безкамерних коліс і покришок, про це можна подивитися тут .
Просвіт між 28мм покришками і виделкою з рамою - більш ніж достатній.
Дуже шкода, що Synapse тих років не йшов на осях, велосипед був би ще жорсткіше і збалансованішим. З 2018 роки обіцяють виправити 🙂 Колеса на ексцентрики, втулки під центерлок, 140мм гальмівні диски з технологією IceTech.
На велосипеді встановлені фірмові алюмінієвий кермо зручної компактної форми, винос і карбоновий подседел. Гелева обмотка Synapse товщиною 3,5 мм непогано справляється з вібраціями.
Сідло фірми Fabric мені особливо сподобалося, воно правильної ширини і форми. Той випадок, коли можна залишити рідне сідло при покупці нового велосипеда.
Вага даного ексемпляра в 56й ростовці - 8,43 кг без педалей. Поміняти колеса - і вага буде набагато приємніше. Різниця з аналогічною моделлю на вібрейки - близько 700 грам, не так багато насправді.
Для кого ж Synapse, хто ці люди, які їздять на таких байках? Перш за все, це велосипедисти, які вважають за краще мати трохи більше опцій при виборі маршруту, хочуть мати більше комфорту без втрати швидкості, використовують свій шосейний велосипед в набагато ширшому діапазоні. Я дійсно не відчув, що цей велосипед чомусь поступається іншим більш гоночним. Ні, навпаки, в наших умовах неідеальних доріг, львівських бруківок і тд, цей велосипед дарує набагато більше задоволення від їзди.
Його їздові якості на висоті. Він жорсткий, добре йде в гору і дуже впевнений на спусках.
Я взяв участь в Гран Фондо, і приїхав 4м в загальному заліку на дистанції 120 км з 1400 м вертикального набору. Час проходження 3:27, середня швидкість понад 35 км / год. Думаю, це теж показник, що цей велосипед чогось варте. Купив би я собі його? Скоріше так ніж ні. Мені він сподобався.
Тепер доведеться знову дуже добре подумати над тим, що взяти собі - Грейвел або Ендуранс.
Автор тексту - Сергій Пясецький
Автор фото: Юрій ольшое
Помітили в тексті помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter.
Для кого ж Synapse, хто ці люди, які їздять на таких байках?Купив би я собі його?